Три съвета за по-добра работа с Maya 3D
Без значение дали сега навлизате в 3D моделирането с Maya или вече имате известни умения, да се преговорите основните неща понякога може да окаже ползотворен ефект и да подобрите работния си процес или да се запознаете с инструменти и подходи, които сте пропуснали до този момент. В този материал ще ви споделя няколко съвета за подобряване на вашия работен процес както и някои инструменти за моделиране, с които може да не сте се запознали до този момент.
Бих могъл да ви споделя още малки трикове и съвети за работата с Maya, но това и още много ще можете да научите по време на курса „3D Animation with Maya Masterclass - септември 2018“. Не пропускайте една отлична възможност да надградите уменията си за работа с най-популярния инструмент за 3D дизайн и моделиране!
Създайте Custom shelf
Шелфът в Maya е страхотен начин да ускорите процеса на моделиране. Като моделиер вие боравите често с различни инструменти като Extrude Tool, Bevel, Insert Edge Loop, и още, и още. Ако трябва постоянно да се връщате към Mesh и Edit Mesh менюто за различни дейности – това отнема време от самия процес на моделиране. Със сигурност избирането на желана опция не е кой знае каква трудност, но това ви разсейва, възможно е да се допуснат грешки и от нещо привидно просто и малко може да се превърне в по-голям проблем. На помощ идват шелф иконите, които значително могат да облекчат вашата работа, още повече ако извършвате полигонно или NURBS моделиране, тъй като тези два типа моделиране иначе се достъпват от коренно различни менюта. Така, чрез шелф иконите вие си спестявате превключване между различни menu сетове.Как да изградим детайли?
Може би вече знаете, че не е особено разумно решение да създавате високополигонни модели от самото начало. Много по-важно е да оформите правилната форма и силует. Без значение дали използвате box modeling или edge modeling, работният процес винаги е по-добре оптимизиран, когато имате по-малко точки и ръбове с които да боравите. Когато разберете, че нямате достатъчно полигони на своя модел, за да създадете по-фините детайли вие можете да използвате edge loops за да създадете такива, но въпреки това се старайте през останалото време да работите с възможно по-малко полигони.Използвайте решетки
Решетките са изключително мощен моделиращ инструмент, който понякога е пренебрегван от начинаещите. При тях това е така, тъй като те най-често боравят с animation menu set-a, така че може да не разберат за неговото съществуване и предназначение в началото. Ако искате да направите каквито и да е по-мащабни промени във вашият mesh, използването на решетки (lattice) е най-добрият начин да го направите, без да унищожите своя модел. Ако работите с детайлен модел, да нанесете каквито и да са промени по него би могло да представлява огромен проблем тъй като работите със стотици, а дори и с хиляди вектори, точки, ръбове в една дори отделно взета зона от един такъв модел. Можете да откриете решетките в animation менюто, в опцията „Create Deformers” > “Latice”.Бих могъл да ви споделя още малки трикове и съвети за работата с Maya, но това и още много ще можете да научите по време на курса „3D Animation with Maya Masterclass - септември 2018“. Не пропускайте една отлична възможност да надградите уменията си за работа с най-популярния инструмент за 3D дизайн и моделиране!