Майсторът на компютърната графика Николай Михайлов - SoftUni Creative
Loading...

Майсторът на компютърната графика Николай Михайлов

avatar Снежина Манова 2 минути
Майсторът на компютърната графика Николай Михайлов

Подготвили сме ви едно интересно интервю с Николай Михайлов, аниматор, преподавател по 3D дизайн и предприемач. Работи активно с образователни институции, правителствени и неправителствени организации, за популяризирането и утвърждаването на професията Визуализатор, както и това младите хора в България да имат достъп до различни технологии, свързани с 3Д принтиране, анимация и виртуална реалност. Освен това той е и лектор на предстоящото ни обучение - Visualization with 3ds Max Advanced:

1. Разкажи ни малко за себе си и с какво се занимаваш? Какво представлява за теб света на компютърната графика?

Започнах да се занимавам с 3D през далечната 1992-ра година, когато си купихме компютър, на който основно майка ми работеше с архитектурната си практика. Всичко работеше много, много бавно и хората, които можеха да направят въобще някаква визуализация бяха единици, какво остава за анимация. Винаги съм имал интерес към визуалните ефекти в киното, но на няколко пъти губех търпение да работя по такива проекти, които изискват много повече детайл, че даже и програмиране. С времето, установих че ми харесва най-много да работя със светлина и пространство, а ако има нещо което да се движи вътре, мога да прекарам часове без да ставам от стола (което не е хубаво). В това отношение за мен компютърната графика е като всяко едно друго изкуство - можеш много да се увлечеш в нея, когато добиеш достатъчно умения.

2. Какво прави един визуализатор и можем ли да кажем, че това е една от новите професии, към които младите хора в България могат да се насочат? 

Най-често срещаният резултат от работата на един такъв специалист е фотореалистично или стилизирано представяне на продукт, обект, сграда или пространство. Изгражда се почти изцяло 3D среда, която благодарение на възможностите на техниката и софтуера (най-добрият е българския V-Ray на Chaos Group) отдавна има огромна творческа свобода и продукта от работата на един визуализатор може да бъде сравнен със снимка или заснет филм. 
Много съвременни архитекти и дизайнери всъщност се занимават с това и работят плътно с проектантите на проекта, рядко правят нещо друго освен да представят идеите им, т.е. да ги визуализират. Това е професия, която е изключително интересна, въпреки че все още не е дефинирана в трудовия кодекс, което е добре да се случи час по-скоро.

3. Какви са нужните умения, за да станеш визуализатор и къде е приложима тази професия?

Най-основните неща са усет за композиция, пространство, светлина и цвят. Разбира се, това може да се започне още в училище с курсове по рисуване, графичен дизайн, фотография, фотомонтаж (Photoshop), макетиране и скулптуриране. С повече търпение и компютър, човек учи да създава 3д модели с различна сложност, да прилага материали и осветление. Приложението е в рекламата, търговията на имоти, туризма, анимацията, 3д мапинга и кино ефектите също могат да се третират като вид визуализация.

Ако искате да научите повече за 3D дизайна, то курсът “Visualization with 3dsMax Advanced - октомври 2019” е точно за вас. Присъствените места се изчерпват бързо. Можете да се запишете, като кликнете ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.