Logo design вдъхновение: защо да си направиш mood board? - SoftUni Creative
Loading...

Logo design вдъхновение: защо да си направиш mood board?

avatar Румен Янев 5 минути
Logo design вдъхновение: защо да си направиш mood board?

Когато работата ти е свързана с непрестанно генериране на идеи, е напълно нормално да се стигне до творчески блокаж. Но дори и да не блокираш, вдъхновението ти може да тече в посока, в която в момента не ти трябва. Курсът Logo and Visual Identity Design ще ти даде всички инструменти, от които се нуждаеш, за да тече творческият ти процес безпроблемно и активно.


Представи се, че се събуждаш с гениална идея за лого за ресторант за бързо хранене, но клиентът ти днес чака logo design за духов фолклорен фестивал. Сега трябва да насочиш цялото това вдъхновение в съвсем различна посока. Как? С помощта на mood board.


Mood board-ът е един от най-ценните инструменти за всеки дизайнер, независимо дали разработва визуална идентичност, или работи по идеи за илюстрации. Това е и една от техниките, с които ще се запознаеш по време на обучението си и ще видиш как да я използваш в процеса си на работа. А по повод началото на курса, ще разгледаме заедно какво представлява това и защо е толкова полезно.

Logo design с помощта на mood board

Mood board-ът (или мууд борд) представлява колаж. Може бъде физически или дигитален и да включва най-различни елементи – снимки, рисунки, опаковки, текст и всичко, което ти хрумне и по някакъв начин те кара да мислиш в правилната посока, или предизвиква някаква много конкретна емоция у теб. Мууд бордовете се използват много често при създаването на най-различни дизайни (от уеб до интериорни), но могат да бъдат полезни на всеки, независимо от професията.


Когато се занимаваш с logo design и визуална идентичност, ти ще си този, който създава визията, чрез която една марка ще комуникира с аудиторията си. Ти създаваш начина, по който брандът ще се наложи и ще бъде запомнен (или съответно ще изпадне в забвение). Използването на подобни, обикновено лесни за създаване колажи, ще ти помогнат по много начини, за да изградиш правилната визия, която да съответства на мисията, визията и посланията на бранда, както и на очакванията на клиента:


Ще избереш подходящите цветове – въпреки че при лого дизайн е хубаво да се ограничиш до 3 цвята, това не означава, че подборът им се случва с магическа пръчка. Създадеш ли си колаж с множество вдъхновяващи елементи, ще можеш по-лесно да се спреш на цветовете, които най-добре отговарят на бранда, и така да създадеш палитрата, с която марката ще се асоциира.

Ще откриеш естетиката на логото – както ще научиш по време на курса, съществуват много различни видове лога – могат да са символи, герои, инициали, абстракция, логотип, комбинация от няколко типа и т.н. Когато събереш на едно място вдъхновение за идентичността на бранда, ще се ориентираш и в това към каква естетика на лого да се стремиш – по-закачлив вариант с герой/талисман или логотип с декоративен шрифт и олекотено тегло, например.

Ще оптимизираш процеса по брандиране – факт е, че ще си обвързан с един проект много отвъд създаването на logo design. Вероятно ще ти се наложи да създаваш различни формати на брандирано съдържание. Чрез mood board можеш лесно следваш естетиката и една обща концепция при адаптиране на дизайна за появи в уеб и печатна среда.

Предимства на mood board-овете при logo design

Те могат да служат за много неща, като се започне с намиране на вдъхновение за даден проект. Също така са и ценен ресурс по време на изпълнението му, като поддържат стила и естетиката последователни и в съответствие с целите и очакванията на клиента.


Те също са отличен начин за изглаждане на концепция преди работата по проекта да е започнала. Те са и много по-достъпни и изпълними от макетите и прототипите по отношение на ресурси и време и същевременно могат да придадат много на външния вид и усещането на крайния продукт.


Мууд бордовете могат също да служат и като метод на комуникация между дизайнер и клиент. Вместо да се губиш в превода, опитвайки се да разбереш разликата между кавал и дудук, можеш да накараш клиента просто да влезе в Pinterest и да събере няколко снимки, за да ти покаже как точно си представя нещата. Ако пък ти имаш идея, винаги можеш да направиш същото, за да споделиш концепцията си за цветове, усещане и композиция. Така е по-лесно и на двете страни да видят точно какво им харесва и какво не и да го посочат с пръст.

Как да си направиш mood board?

Всъщност създаването на мууд борд е много приятен процес. Първо трябва да си избереш дали искаш нещо физическо, или ти е достатъчно да е дигитално. Ако искаш нещо да виси на стената ти, просто можеш да вземеш една коркова дъска и да започнеш да закачаш всичко, което кара творческия ти мозък да работи.



Ако нямаш нервите, времето или мястото да окачваш неща по стените, можеш просто да влезеш в някой от специализираните сайтове за създаване на мууд бордове и да си цъкаш докато не осъзнаеш, че са минали поне 6 часа. Ако се чудиш за такъв сайт – Pinterest е може би един от най-известните такива, но има и много други опции.


На първо място, разбира се, ще трябва да вземеш детайли от клиента, най-често съдържащи се в клиентски брифове, но не се страхувай да задаваш и допълнителни въпроси. След това идва приятната част – събирането на най-подходящите идеи. Включи вдъхновяващи дизайни, pattern-и, текстури, шрифтове и т.н. Развихри се и добавяй смело – защото след като си приключил със събирането на материалите, време е да ги отсееш и да включиш в своя mood board само онези елементи, които ще са ти от най-голяма полза в процеса по logo design.


Във финалния си вид, колажът би съдържал един-два шрифта, които смяташ за подходящи, снимки, които изразяват настроението, което искаш да предадеш, една-две текстури или шаблони, и няколко дизайна, които те вдъхновяват и смяташ, че подхождат на бранда, по който работиш. По този начин се приближаваш една стъпка по-близо до успешен и ефективен logo design, който да се хареса не само на клиента, но и на аудиторията.


Ако имаш желанието да развиеш уменията си в изграждане на визуална идентичност на марка, то предстоящият курс е точно за теб. В него ще научиш как да създадеш бриф, визуален стил на един бранд, темплейти за работа, създаване на брандбук, работа с mood board-ове и още. Запиши се за Logo and Visual Identity Design още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.