Logo design вдъхновение: защо да си направиш mood board?
Когато работата ти е свързана с непрестанно генериране на идеи, е напълно нормално да се стигне до творчески блокаж. Но дори и да не блокираш, вдъхновението ти може да тече в посока, в която в момента не ти трябва. Курсът Logo and Visual Identity Design ще ти даде всички инструменти, от които се нуждаеш, за да тече творческият ти процес безпроблемно и активно.
Представи се, че се събуждаш с гениална идея за лого за ресторант за бързо хранене, но клиентът ти днес чака logo design за духов фолклорен фестивал. Сега трябва да насочиш цялото това вдъхновение в съвсем различна посока. Как? С помощта на mood board.
Mood board-ът е един от най-ценните инструменти за всеки дизайнер, независимо дали разработва визуална идентичност, или работи по идеи за илюстрации. Това е и една от техниките, с които ще се запознаеш по време на обучението си и ще видиш как да я използваш в процеса си на работа. А по повод началото на курса, ще разгледаме заедно какво представлява това и защо е толкова полезно.
Logo design с помощта на mood board
Mood board-ът (или мууд борд) представлява колаж. Може бъде физически или дигитален и да включва най-различни елементи – снимки, рисунки, опаковки, текст и всичко, което ти хрумне и по някакъв начин те кара да мислиш в правилната посока, или предизвиква някаква много конкретна емоция у теб. Мууд бордовете се използват много често при създаването на най-различни дизайни (от уеб до интериорни), но могат да бъдат полезни на всеки, независимо от професията.
Когато се занимаваш с logo design и визуална идентичност, ти ще си този, който създава визията, чрез която една марка ще комуникира с аудиторията си. Ти създаваш начина, по който брандът ще се наложи и ще бъде запомнен (или съответно ще изпадне в забвение). Използването на подобни, обикновено лесни за създаване колажи, ще ти помогнат по много начини, за да изградиш правилната визия, която да съответства на мисията, визията и посланията на бранда, както и на очакванията на клиента:
• Ще избереш подходящите цветове – въпреки че при лого дизайн е хубаво да се ограничиш до 3 цвята, това не означава, че подборът им се случва с магическа пръчка. Създадеш ли си колаж с множество вдъхновяващи елементи, ще можеш по-лесно да се спреш на цветовете, които най-добре отговарят на бранда, и така да създадеш палитрата, с която марката ще се асоциира.
• Ще откриеш естетиката на логото – както ще научиш по време на курса, съществуват много различни видове лога – могат да са символи, герои, инициали, абстракция, логотип, комбинация от няколко типа и т.н. Когато събереш на едно място вдъхновение за идентичността на бранда, ще се ориентираш и в това към каква естетика на лого да се стремиш – по-закачлив вариант с герой/талисман или логотип с декоративен шрифт и олекотено тегло, например.
• Ще оптимизираш процеса по брандиране – факт е, че ще си обвързан с един проект много отвъд създаването на logo design. Вероятно ще ти се наложи да създаваш различни формати на брандирано съдържание. Чрез mood board можеш лесно следваш естетиката и една обща концепция при адаптиране на дизайна за появи в уеб и печатна среда.
Предимства на mood board-овете при logo design
Те могат да служат за много неща, като се започне с намиране на вдъхновение за даден проект. Също така са и ценен ресурс по време на изпълнението му, като поддържат стила и естетиката последователни и в съответствие с целите и очакванията на клиента.
Те също са отличен начин за изглаждане на концепция преди работата по проекта да е започнала. Те са и много по-достъпни и изпълними от макетите и прототипите по отношение на ресурси и време и същевременно могат да придадат много на външния вид и усещането на крайния продукт.
Мууд бордовете могат също да служат и като метод на комуникация между дизайнер и клиент. Вместо да се губиш в превода, опитвайки се да разбереш разликата между кавал и дудук, можеш да накараш клиента просто да влезе в Pinterest и да събере няколко снимки, за да ти покаже как точно си представя нещата. Ако пък ти имаш идея, винаги можеш да направиш същото, за да споделиш концепцията си за цветове, усещане и композиция. Така е по-лесно и на двете страни да видят точно какво им харесва и какво не и да го посочат с пръст.
Как да си направиш mood board?
Всъщност създаването на мууд борд е много приятен процес. Първо трябва да си избереш дали искаш нещо физическо, или ти е достатъчно да е дигитално. Ако искаш нещо да виси на стената ти, просто можеш да вземеш една коркова дъска и да започнеш да закачаш всичко, което кара творческия ти мозък да работи.
Ако нямаш нервите, времето или мястото да окачваш неща по стените, можеш просто да влезеш в някой от специализираните сайтове за създаване на мууд бордове и да си цъкаш докато не осъзнаеш, че са минали поне 6 часа. Ако се чудиш за такъв сайт – Pinterest е може би един от най-известните такива, но има и много други опции.
На първо място, разбира се, ще трябва да вземеш детайли от клиента, най-често съдържащи се в клиентски брифове, но не се страхувай да задаваш и допълнителни въпроси. След това идва приятната част – събирането на най-подходящите идеи. Включи вдъхновяващи дизайни, pattern-и, текстури, шрифтове и т.н. Развихри се и добавяй смело – защото след като си приключил със събирането на материалите, време е да ги отсееш и да включиш в своя mood board само онези елементи, които ще са ти от най-голяма полза в процеса по logo design.
Във финалния си вид, колажът би съдържал един-два шрифта, които смяташ за подходящи, снимки, които изразяват настроението, което искаш да предадеш, една-две текстури или шаблони, и няколко дизайна, които те вдъхновяват и смяташ, че подхождат на бранда, по който работиш. По този начин се приближаваш една стъпка по-близо до успешен и ефективен logo design, който да се хареса не само на клиента, но и на аудиторията.
Ако имаш желанието да развиеш уменията си в изграждане на визуална идентичност на марка, то предстоящият курс е точно за теб. В него ще научиш как да създадеш бриф, визуален стил на един бранд, темплейти за работа, създаване на брандбук, работа с mood board-ове и още. Запиши се за Logo and Visual Identity Design още днес, очакваме те!