Какво представлява каталожната фотография? - SoftUni Creative
Loading...

Какво представлява каталожната фотография?

avatar Румен Янев 2 минути
Какво представлява каталожната фотография?

Светът е пълен с неща, които приемаме за даденост – ресторантите на МакДоналдс, които просто се появяват от нищото, строителните кранове, които никой никога не вижда как биват издигани и нещото, което осъзнах преди около 20 минути – снимките във всички каталози, които някога съм разглеждал. Просто никога не се замисляш, че зад всички тези неща стоят хора, които активно се занимават със създаването им. Днес реших, че е редно да отделя едно малко местенце на последните и по случай предстоящия ни курс Ретуш за рекламната индустрия, ще ти разкажа малко повечко за каталожната фотография.

Що е то?

Както вече си се досетил, каталожната фотография е доста специална ниша, насочена основно към заснемането и представянето на продукти с цел продажбата им. Формите на каталожна фотография, с които всички сме израснали и познаваме най-добре са брошурите от супермаркетите, които не спираме да намираме в пощенските си кутии. Към тях може да добавим и каталозите на ИКЕА (пример за качество и стил), хилядите снимки в онлайн магазините, вестниците, списанията, билборди и къде ли още не.


Каталожната фотография може да не звучи като най-вълнуващата професия, но не може да отречем, че е търсена и доста необходима. Хората обичаме картинките, снимките и визуалното представяне на нещата, и голяма част от решенията ни да закупим дадени продукти зависят пряко от това дали има достатъчно снимки и дали тези снимки ни допадат естетически. Примерът с доматения сок по-долу ще ти покаже достатъчно.

Видове

Каталожната фотография може да бъде доста праволинейна или концептуална.


Праволинейната е тази, която виждаме в най-семплите брошури или уебсайтове. Нейната цел е да представи продукта такъв, какъвто е, без излишни елементи и добавки и да го накара да „отскочи“ от страницата. Примерът с доматеният сок е такъв, но както виждаш, не е толкова лесно просто да заснемеш нещо. В днешно време това изисква определена обработка, работа от много различни ъгли, зависи от функционалността на продукта, професионална работа със светлина, цветове и всичко останало.


Не бива да пропускаме и начинът, по който тези снимки се подреждат в каталога, брошурата, менюто или уебсайта. Колко често сте си поръчвали храната, която е най-голяма на снимката в менюто? Това също има значение, както и самата композиция между снимките.


Концептуалната каталожна фотография е малко по-различна. Тя включва цялостен дизайн между снимките, които по един или друг начин целят да разкажат история на купувача, както и да задържат вниманието му по-дълго време. Това може да включва участието на модел, визуални ефекти, манипулация и още. Правилата за добра фотография остават и качеството в цвета, светлината и композицията не остават на заден план, но заедно с тях се прокарва и цялостна история, която брандът цели да разкаже, като продуктът остава на преден план. Звучи сравнително лесно, но никак не е.


Ако съм грабнал вниманието ти с това, то Ретуш за рекламната индустрия ще ти бъде още по-интересен. В него освен каталожна фотография, ще бъдат покрити теми като рекламна фотография (към което приспада и последната снимка), коригиране на цвят, създаване на манипулации и маски, боравене с промяна на форма и перспектива, прилагане на корекционни слоеве и още много. Занятията започват на 30 август, побързай и се запиши сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.