Запознайте се със звездните лектори в цялостната програма на Softuni Creative - SoftUni Creative
Loading...

Запознайте се със звездните лектори в цялостната програма на Softuni Creative

avatar Павлина Георгиева 16 минути
Запознайте се със звездните лектори в цялостната програма на Softuni Creative

Те знаят как да накарат всяка визия да разказва история и да носи точното послание към правилните хора. Доказани специалисти са в широкия спектър на дизайна и могат да изградят подходящата визуална идентичност за всеки бизнес. Нещо повече, готови са да споделят ценния си опит с решените да разгънат творческия си потенциал студенти на SoftUni Creative.


Представяме ви вдъхновяващия лекторски състав на цялостната ни програма по дизайн, криейтив и визуализация. В настоящата публикация ще научим за интересната история в света на дизайна на всеки от тях. А ако и ти искаш да се учиш от най-добрите практици в бранша, да се превърнеш в истински професионалист и да създаваш запомнящи се визуални послания, кандидатствай още сега!

Антон Аладжов

Антон Аладжов е уеб и визуален мултидисциплинарен дизайнер. Пътят му в света на дизайна започва още през 2006 г., когато прави първите си сайтове на професионално ниво. Сред първите му клиенти е компютърният техникум в Правец, а в момента работи като контрактор в една от най-големите американски компании за софтуер в София. Също така е и креативен директор и ко-създател на платформата за събития – Еведо, води и седмичния аудио подкаст Дизайнът на нещата, съвместно с колегата си Сергей Пунчев.


За него дизайнът е изключително интересна и гъвкава професия, която му дава възможност да прилага разнообразни подходи в работата си с клиенти, били те малки или големи, чуждестранни и български. Вярва, че дизайнерите и криейтив хората вече са ценна част от всеки екип, както и че умението да създаваш фирмени идентичности, послания, сайтове, приложения и какво ли още не те прави част от тези, които добавят към света. Като свои силни страни в дизайна посочва Visual UI / UX за уеб и настолни приложения.

Професионален опит

Професионалният път на Антон Аладжов започва преди повече от 10 години като стажант в една от най-големите дигитални агенции в София по онова време. След това работи в много големи и малки компании, предимно в сферата на дигиталната реклама и софтуерната разработка. Към днешна дата, основните проекти, по които работи са стартъпът Еведо и подкастът Дизайнът на нещата.


Започва да се занимава с уебсайтове по-професионално още в гимназията по компютърни технологии и системи, гр. Правец. След това решава да запише художественото си образование в НБУ, откъдето има бакалавър по пластични изкуства, модул “Графика и илюстрация”. Споделя, че наученото в гимназията и университета му помага много в настоящата му работа.

Проектите, с които вдъхновява

Антон е създал редица проекти, които сами по себе говорят за високите нива на професионализъм в работата му. Изявите му са предимно в областта на UI/UX Design, Branding & Logo Design и Infographic & Illustration. А какви са визуалните резултати от работата му като дизайнер, можете да разберете, като разгледате портфолиото му.

Ключовите умения на добрия дизайнер според Антон Аладжов

Антон Аладжов вярва, че във времето на динамично променящи се тенденции в дизайна, всеки дизайнер трябва да е изключително любопитен и да учи нови неща постоянно.

Антон Аладжов е нашият лектор по Design Basics

Антон Аладжов ще преподава Design Basics в цялостната програма на SoftUni Digital, заедно със Светлана Цонева, още една знакова фигура в дизайнерския бранш и ключов лектор в нашата програма, за която ще ви разкажем по-късно. В рамките на курса ще се разгледат теми, свързани с цветове и палитри, решетки и сечения, графични символи, шрифтове и други. Ще се поставят основи, които да ви дадат отговор дали дизайнът е територията, на която искате да се развивате като истински професионалисти.

Петя Савова

Петя Савова е Founder & Creative partner в SHED - The Highlancers Collective. Занимава се с дизайн и реклама вече 15 години, като разтърсва рекламния свят със смелите си проекти, изпълнени със смисъл, естетика и професионализъм. Рисуването я привлича още от детството и логичното продължение на тази любов е било да премине в индустрия, която ѝ позволява да се изявява чрез визуалните изкуства. Счита себе си за широкоспектърен криейтив и затова се насочва към рекламата, където на едно място могат да се съберат видео, мода, дизайн, илюстрация, анимация и др.


Според Петя “всичко около нас е дизайн, всеки продукт, услуга и технология, които използваме, са създадени, проектирани и „дизайннати“, и така е било винаги.” Вярва, че фокусът все повече ще е насочен към преживяването, към ефекта, и че дизайнът ще има все по-голяма роля както във функцията, така и във формата. За нея професията е начин на мислене и вид идеализъм, че можеш да променяш света и да го правиш по-красив и смислен.

Професионален опит

Петя Савова изминава дълъг път в сферата на дизайна. В гимназията изучава мода, след което продължава образованието си в НБУ, където учи анимация, за да надгради по-късно с две магистратури, съответно по анимация и графичен дизайн. През 15-те години опит, които има като дизайнер, Петя става част от почти всички творчески индустрии, в които дизайнът е замесен. Работи с компютърни игри, Web Design, UX&UI, Motion Graphic, за да намери в крайна сметка себе си в рекламата.


Започва като графичен дизайнер в Noble Graphics, арт директор в BBDO и The Smarts, присъединява се и към Saatchi&Saatchi, където първоначално е Head of Art, а две години по-късно вече е Creative Director. Към днешна дата е основател и Creative partner в SHED - The Highlancers Collective.

Проектите, с които вдъхновява

Можете да се запознаете със значителна част от творчеството на Петя, като посетите страницата на нейното портфолио. А тук представяме на вашето внимание няколко от най-вдъхновяващите рекламни визии, създадени от нея.


Тази оригинална визия по забавен начин представя една от основните стоматологични процедури и е създадена за дентална клиника:



Една поредица от визии за етикети, създадени за Chucky’s Coffee. Основната концепция е на етикетите да присъстват по две животни, които са от региона на съответното кафе:





Серия от визии за форум “Дълголетие”, в който акцентът е здравословният начин на живот. Идеята за дълголетие по оригинален начин е пресъздадена още в логото на форума, като в първата визия има метафора за здравословно хранене:



При втората метафората е за спорт и общуване с природата:



Третата е посветена на духовните ни търсения и грижа за душата:


Ключовите умения на добрия дизайнер според Петя Савова

По думите на Петя, за да бъдеш добър дизайнер е необходимо “да си любознателен, да мислиш и да оставиш егото на вратата, за да можеш да работиш по-добре в екип и да се развиваш.”.

Петя Савова е нашият лектор в курса по Photoshop

Петя Савова ще преподава в курса по Photoshop в цялостната ни програма по дизайн, криейтив и визуализация. По време на курса ще се научите как да подготвяте изображения за уеб или печатна среда, как да рисувате и създавате растерна и векторна графика, как да прилагате специални ефекти, как да обработвате дигитални снимки и др.

Светлана Цонева

Светлана Цонева е Founder, Web Designer & Developer, както и Corporate Branding Expert в уеб студио Pixel House. Занимава се професионално с графичен дизайн близо 20 години. Част от нещата, с които се занимават Светлана и нейният екип в Pixel House са създаване на брандове от А до Я, изграждане на корпоративната им идентичност и тяхното присъствие онлайн, създават сайтове, онлайн магазини, дизайн на опаковки, както и всичко, свързано с графичния дизайн.


Светлана смята, че дигиталните науки, съвместно с криейтив сферата, са незаменима част от бъдещето. Двете заедно позволяват на всеки бизнес да достигне до всеки в реално време чрез посланието на бранда си. Независимо дали става дума за компания или личен бранд, с комбинацията от добре приложени дигитален маркетинг и графичен дизайн се изгражда собствена дигитална визия, с която могат да се разказват истории. Така се установява ценна връзка с клиентите, от която и двете страни получават стойност.

Професионален опит

Кариерата на Светлана стартира преди около 20 години в една малка печатница. По-късно има щастието да започне работа в една от най-големите печатници на Балканския полуостров. През немалкото време, когато е там, успява да натрупа ценен опит и да научи много за печата, а също и за цялото производство на един продукт. В последствие за кратко време е Art Director в рекламна агенция, а логичното продължение е основаната от нея агенция Pixel House.


Завършила е художествената гимназия в гр. Казанлък - “Акад. Дечко Узунов”. След това продължава образованието си в НБУ, където е бакалавър по визуални изкуства и графичен дизайн. Има и магистърска степен по Арт мениджмънт. Опитът, придобит вследствие на надграждащото се през годините обучение, в днешни дни ѝ помага да върви уверено в спектъра на графичния дизайн и да създава стабилна визуална идентичност.

Проектите, с които вдъхновява

Избрахме за вас някои от запомнящите се проекти, които Светлана и нейният екип са създавали за някои от многобройните си клиенти. А за да се насладите на всичко, създадено дотук, от тях, не се колебайте да посетите портфолиото на Pixel House.


За своя клиент Dorado Case Светлана и екип създават дизайн на лого, бранд идентичност и онлайн магазин:



Pixel House създава име на марката, лого и идентичност за Pure H2O. Тяхно дело са също каталози, презентации, кампании в социални медии и социален маркетинг. Тяхна е изработката и на изисканата опаковка:



Ако сте запознати с дървените папионки Maverick, станали популярни през последните години, то именно Светлана Цонева и нейният мъж стоят зад тях. А пред вас е визуалното изображение на изградения бранд зад тази симпатична инициатива:



За Greenwich Book Center Светлана и екипът ѝ създават логото и брандовата идентичност:



Корпоративна идентичност и лого за предприемаческата програма Zero Start:



Екипът на Pixel House, начело със Светлана Цонева, създава и развива уебсайтът на Meatsome:


Ключовите умения на добрия дизайнер според Светлана Цонева

Светлана споделя, че добрият дизайнер трябва “да бъде креативен, да има основни познания с векторни и растерни програми, да разбира от шрифт цвят и композиция.”

Светлана Цонева е нашият лектор в курса по Illustrator

Светлана Цонева ще преподава Illustrator в цялостната програма на SoftUni Creative по дизайн, криейтив и визуализация. Обучението ще ви помогне да се научите как да боравите с шрифт и типография, как да композирате и правите дизайн за опаковки, как да векторизирате растерни изображения от картинка и скица, как да изграждате векторни елементи и иконки.

Стефан Иванов

Стефан Иванов е UX архитект в Infragistics България и отговаря за цялостните уеб и дигитални преживявания на продуктите, които се създават в компанията. Работи като дизайнер близо 10 години. Преди години случайно попада на UX дизайна и го възприема като нещо много интересно и перспективно, още повече, че по онова време не са съществували подобни позиции и кадри в България. Това му дава мотивация да изучи материята, да превърне UX дизайна в своя кариерна цел.


Около осем години по-късно, след това свое решение, смело заявява, че тази професия е много динамична и перспективна и дава чудесни възможности за кариерно развитие, включително и в България. Споделя, че потребителския интерфейс винаги привличал интереса му при сблъсъка му с UX-a и намесването на човешките фактори, открива своето поприще. За него професията UX дизайнер дава възможност да си на върха на вълната, както и да решаваш проблеми, които не изглеждат конвенционални, а решението им не изглежда очевидно.

Професионален опит

Стефан има 10 години професионален опит в UX дизайна. В началото на своята кариера, докато все още търси своя път, няколко години работи като UI програмист, но скоро след това се връща отново към UX дизайна с идеята да се развива в тази сфера.


Магистър e по Медийна Информатика от университета в Ахен, Германия, където специализира HCI и UX Дизайн. След като се дипломира, кариерният му път го отвежда до разработката на интерфейси за мобилни приложения. В хода на професионалното си развитие стартира собствена компания, дава началото на първия цялостен курс по UX Дизайн в България и от 6 години насам работи над визията за продуктите на Infragistics като Старши UX Архитект.

Проектите, с които вдъхновява

Пълният набор от интересни UX проекти, създадени от Стефан, можете да видите в портфолиото му. А тук ще разгледаме накратко една малка, но впечатляваща част от тях.


Стефан решава да пресъздаде визията на това мобилно приложение, използвайки Indigo.Design инструменти за Scetch и самият той споделя, че е много доволен от получилия се резултат:



Какво се получава, когато мечтаеш да посетиш норвежките фиорди и Йелоустоун? Отговорът е в следващата визия:



Идея за приложение, при което с WiFi камера се проследява и наблюдава бебето, като се отчитат нивото на активност и телесната температура:



Считате себе си за истински любител на музиката и даже сте виждали на живо грамофонни плочи и аудио касети? Следващият проект ще ви хареса:



Overview на испанско приложение за мобилно банкиране, показващо основните налични функции като генериране на жетони за онлайн транзакции, услуги за обмяна на валута и локализиране на клонове, включително най-близкия:


Ключовите умения на добрия UX дизайнер според Стефан Иванов

По думите на Стефан, най-важно за добрия дизайнер е да бъде гъвкав и жаден за знания и практически умения. Програмите, с които умее да работи не са от толкова голямо значение, колкото е умението да се прилага някакъв процес в работата и систематично да се решават изникващи проблеми.

Стефан Иванов е нашият лектор по UX &Design

Стефан Иванов ще преподава UX Design в цялостната ни програма, насочена към настоящи и бъдещи дизайнери. По време на курса ще се разгледат основни принципи и ключови знания за създаване на продукти насочени към потребителите. Ще се придобият практически знания за създаване на прототипи от най-различно ниво. Ще се изгради рамката за събиране на обратна връзка върху изработените прототипи както и начини за провеждане на тестове на ползваемостта и др.

Добриян Добрев

Добриян Добрев е UX Lead за Coca-Cola в екипа на EMEA IT Marketing. Работи като UX дизайнер от 2010 г. През 2017 получава номинация за UX Design Award за мобилно приложение, помагащо на възстановяващи се от анорексия хора. Автор е на статии на тема интерактивен дизайн, информационна архитектура и дизайн за добавена и виртуална реалност и е ментор на първия в света WebVR инкубатор.


Вярва, че дигиталният маркетинг и дизайнът са част от бъдещите иновативни науки. Причината за това, според него, е, че те отварят нови врати и светове с множество допирни точки между хората. Твърди също така че дизайнът е абсолютно неизменима част от дигиталният маркетинг. Това е така, защото той придава визуализация на всяка идея и двете науки заедно са изключително силен инструмент, заложен в бъдещето на всеки бизнес.

Професионален опит

Добриян работи в сферата на UX от близо 10 години. Пътят му в тази професионална сфера започва в Икономедиа, Капитал, където работи като инфографик. През 2012 г. се преквалифицира и започва да работи като UX дизайнер за различни компании, разработвайки различни продукти. В момента работи за Coca Cola като UX архитект.


В същото време се ангажира и като технически консултант за портфолиото на продукти, които ползват технологии за виртуална/добавена реалност и VUI/Chatbots. За въпросните технологии самият той споделя, че ще променят както взаимодействието между хората и дигиталните продукти и среда, така и това между отделните хора.


Споделя, че професионалният път му помага да излезе на големи сцени, да участва в големи конференции и да придобие опит като лектор. Преподавател е в НБУ, където води курс по UX дизайн в три бакалавърски програми, както и в SoftUni Creative, където преподава UI дизайн. Изнася лекции и прави работилници на различни конференции, като някои от най-силните му изяви до момента са UX Istanbul 2019 и World Usability Congress 2019.

Проектите, с които вдъхновява

Някои от най-добрите проекти, създавани от Добриян Добрев през годините, както в сферата на печата, така и в дигитална среда, можете да разгледате на страницата на портфолиото му. Самият той посочва като едни от най-успешните си case study-та: Proto Strong App (UX Design Awards 2017 nomination)

Ключовите умения на добрия UX и UI дизайнер според Добриян Добрев

Като най значителни смята така наречените “занаятчийски умения” и според него именно на тях трябва да стъпим, за да можем да се наричаме професионалисти. И когато успеем да ги съчетаем с личностни умения, по-конкретно съпричастност и възможността да изкараш егото си от процеса на дизайн на интерфейс, е вече нещото, което ни прави изключителни професионалисти.

Добриян Добрев е нашият лектор по UX Design with Adobe XD

Добриян Добрев ще преподава UX Design with Adobe XD в цялостната програма на SoftUni Creative. По време на курса ще се запознаете подробно с основите на UI дизайна, ще се разгледат основните визуални принципи и приложението им, ще се обърне внимание на създаването на приятни за ползване потребителски интерфейси и др.

Васил Даскалов

Васил Даскалов се занимава професионално с производството на всякакъв вид видео съдържание, като се започне от идеята и се стигне до готовия продукт. Има сериозен опит със заснемането, монтажа и постпродукцията на клипове и филми. През годините се научава на монтаж и операторско майсторство директно от хората, с които работи. Негов е монтажът на първия 3D български филм за нестинарството “Стъпки в огъня”.


Възприема криейтива като състояние на духа, което всеки човек притежава, но изгубва някъде в живота си. Споделя, че се е насочил към видеозаснемането и монтажа, подтикнат от страстта си към клиповете и киното. Желанието му е да покаже с личен пример, че когато човек има желание да прави нещо, това може да се получи, когато има готовност за учене и самоусъвършенстване през целия живот.

Професионален опит

Васил Даскалов се занимава с монтаж от 2005 г. В началото на кариерата си се занимава с фотография, прави снимки. Основната му идея е била да научи колкото може повече за светлина, композиция и изобщо всичко, което прави едно изображение приятно за окото. След това за него настъпва революция. Появява се първият пълноформатен фотоапарат, способен да заснема висококачествено видео. Киното става по-демократично и това е удобен момент за Васил да се насочи към видеозаснемането.


В началото, когато започва да се занимава само с видео, първите му проекти са в помощ на негови приятели за курсовите им работи за НАТФИЗ. След това се насочва към заснемането на музикални видео клипове - дълъг период от професионалния път на Васил, който самият той определя като доста градивен. На следващ етап бива поканен като част от операторския състав на телевизионни предавания като “Нещо сладко с Павел Павлов”, “Истерианска кухня с Давид Скоко”, “Бон Апети”, документалния филм за 80-тата годишнина на БНР “Олово срещу слово”.


Работил е по монтажа на “Big Brother Most Wanted”, първият български 3D филм за нестинарството “Стъпки в Огъня”, правил е аудио постпродукция за филмите “"Случаят Кюри”, “Секс Академия”, “Трансгресия”. Основава проекта “The Bucks Town's work”, чиято цел е да изгради мост между на киното с другите арт жанрове.

Проектите с които вдъхновява

За много от тях вече споменахме с предходните редове. А що се отнася до проектите, с които самият Васил споделя, че се гордее, заедно с екипа, работил по тях, са видеото на 100 Кила и Rick Ross “Babuli Jabulah”, първият 3D документален филм за нестинарството - “Стъпки в огъня”, както и детският игрален филм “Случаят Кюри”.

Ключовите умения на добрия дизайнер според Васил Даскалов

Васил смята, че “всеки, който иска да се занимава с дизайн и криейтив, със сигурност трябва да притежава, ако не - тогава да изгради - търпение, стратегическо мислене и умението да слуша внимателно.”

Васил Даскалов е нашият лектор по Premiere Pro

Васил Даскалов ще преподава Premiere Pro в цялостната ни програма по дизайн, криейтив и визуализация. По време на обучението ще придобиете познания за различните видове видео файлове и свойствата им, ще разберете как се прави монтаж на различни видео и аудио материали, как се осъществява аудио и видео постпродукция за различни нужди и др.


Ако имаш желание да изучиш тънкостите на графичния, уеб и моушън дизайн от доказали се в практиката специалисти, кандидатствай в обновената програма на SoftUni Creative по дизайн криейтив и визуализация и постави началото на своята вдъхновяваща кариера!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.