Още ли си струва да изучаваш дизайн - данните не лъжат - SoftUni Creative
Loading...

Още ли си струва да изучаваш дизайн - данните не лъжат

avatar Мария Вълчева 4 минути
Още ли си струва да изучаваш дизайн - данните не лъжат

Ако вече си направил първата крачка към света на дизайна с Design Basics и успешно си преминал през изпита, но се колебаеш дали криейтив професия с дизайн е за теб и има перспектива, тази статия ще отговори на всичките ти въпроси! Ако мечтата ти да се влееш в перспективна сфера с творческа кариера е жива, сега е моментът да направиш следващата стъпка с модула Design Fundamentals. Само така ще си готов за устойчивия ръст в сферата!

Последните глобални проучвания показват, че сферата отчита ръст от 2.8% на година през последните пет години, до стойност от $52.6 милиарда. Ръстът през 2024 година се очаква да бъде 3.3%. (IBIS World) Знак за какво е всичко това?

Продължаващата дигитализация и стабилизиращата се икономическа обстановка превръщат дизайнерите в специалисти, чието търсене е устойчиво. А именно практическото образование, което ще откриеш в SoftUni Creative, може да ти осигури и всички ключови умения в сферата на дизайна.

А защо това продължава да е една от най-обещаващите и перспективни сфери, именно на това ще отговорим днес, за да можеш да се отърсиш от всички свои колебания.

В статията ще научиш:

1. Как се развива сферата и търсят ли се дизайнери?

2. Кои умения ще ти дадат ускорен старт?

3. Как да се подготвиш, за да имаш успех в сферата?

Нуждата от дизайнери расте

Търсенето на дизайнери продължава, тъй като в резултат на дигитализацията и засилената конкуренция в онлайн пространството, все повече бизнеси се стремят към изграждането на разпознаваеми, силни марки. Затова и данните показват, че това са най-търсените услуги, отново според проучването на IBIS World:

1. Brand развитие и консултантски услуги, които помагат на компаниите да изградят запомнящ се, открояващ се и надежден образ, са водещи;

2. Принт дизайн и услуги по създаване на статични дизайни, включително изображения за реклами и органично съдържание следват по търсене, с оглед засиленото дигитално присъствие на марките;

3. Услуги за дигитален и интерактивен дизайн, включително уебсайт дизайн, дигитални презентации, интерактивни документи и още, се нареждат на трето място, в стремежа на брандовете да си осигурят качествен и модерен „дигитален“ дом.

Източник: DDIY

Всичко това се дължи на факта, че компаниите приоритизират потребителската лоялност. Затова и търсенето на дизайнери ще продължи да расте с поне 2% на година до 2033.

Кои умения ще ти дадат ускорен старт?

Някои от най-ясните сигнали какво се иска от дизайнерите като умения и компетенции идват от една от най-големите платформи за работа на свободна практика в света – Upwork. Тяхното проучване кореспондира с факта, че марките търсят начин да изградят запомнящ се бранд.

Затова и едно от водещите умения, ключови за 2024 година и занапред, е лого дизайнът. Умението допълва категорията за дизайн и криейтив, където най-търсени се очертават графичният дизайн, видео обработката, дизайнът на презентации, илюстрациите и ретушът, 3D анимацията и продуктовият дизайн.

Умението за реализиране на UX/UI дизайн и уеб дизайнът също са сред най-търсените. Upwork Research Institute ги нарежда сред по-технологичните способности, които пък са сред най-желаните през 2024 година.

Източник: Upwork

Компаниите винаги са искали комплексни специалисти, когато търсят дизайнери. Затова и Design Fundamentals се стреми да ти помогне да се докоснеш до всеки ключов аспект на дизайна днес. В модула, състоящ се от шест практически курса те очакват:

Работа с Photoshop – най-популярната програма, с която си служат дизайнерите в световен мащаб.

Овладяване на Illustrator – вторият по важност инструмент на дизайнерите, които искат да се занимават с лого дизайн, илюстрации и бранд идентичност.

Работа с InDesign – за целите на редакционния дизайн и създаването на печатни рекламни материали, включително флаери, билборди, брошури и плакати.

Опознаване на After Effects – водещ софтуер за моушън дизайн и анимация, с който разширяваш възможностите си за работа по-разнообразни проекти.

Първи стъпки в UX и UI дизайн – и съответно работата с един от най-популярните инструменти за целта в рамките на два практически курса, а именно Figma.

Това е трамплинът, от който се нуждаеш, структурираната подготовка, която ще ти осигури фундаментални знания и умения да поемеш по пътя към творческа кариера. А ето и какви стъпки те очакват на този път.

Как да се подготвиш за успех?

Легендарният Крис До от The Futur и екипът му споделят, че дизайнерите и предприемачите в креативните сфери преживяват 5 етапа в своето развитие. Ти в момента се намираш в първия от тях – този на Творческия изследовател.

Това е етапът, в който правиш крачката към реализирането на творческия си потенциал. Изпълнен си с планове и мечти и имаш в съзнанието си представа за желаната реализация. Както До казва, „искаш да изградиш процъфтяваща кариера, да окажеш позитивен ефект и да изкарваш прехраната си, докато правиш това, което обичаш.“

Затова и очертава стъпките, които да извървиш, с помощта на правилните ресурси и фокусиран върху крайната цел. Те включват:

1. Изучаване на фундаментите на дизайна и основните му принципи, включително типография, оформление, цветове и визуална хармония;

2. Овладяване на необходимия за дизайн софтуер;

3. Практикуване на уменията и експериментиране с различни дизайн проекти;

4. Умението да търсиш, приемаш и прилагаш обратна връзка в работата си;

5. Развитието на различни меки умения, присъщи на дизайнерите и най-вече – внимание към детайла;

6. Изграждане на портфолио от разнообразни проекти, които да представят натрупаните умения.

Именно през тези стъпки преминаваш и в модула Design Fundamentals. Вместо да си казваш, че не си готов, защото всичко трябва да е перфектно от първия опит, повтаряй си, че качеството идва постепенно. Не си мисли, че не си достатъчно креативен – креативността е плод на любопитство и знания.

Ако се надяваш да изградиш удовлетворяваща кариера, да правиш това, което ти харесва, а дейността ти да остави следа – направи следващата стъпка по пътя си още днес. Запиши се за Design Fundamentals и се приближи до следващия етап от развитието ти – този на готовия за клиенти творчески експерт. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.