Осем добри практики за изграждане на по-добри landing страници
Основната цел на всеки комерсиален сайт са продажбите. Наред с практичния UX и UI дизайн обаче вие имате нужда и от зашеметяваща landing страница. Landing страницата е тази страница, към която ви препраща клик върху резултат от търсене в рекламна кампания в дадена търсачка. За да разберете по-добре значението на landing страниците, ви предоставяме следните 8 факта:
• Landing страниците не са налични за широката публика. Те са достъпни чрез клик на определен линк, който вие разпространявате чрез мейл кампании, резултати при търсене в търсачки, други реклами;
• Навигацията в една landing страница трябва да е максимално облекчена откъм интеракция и други линкове, а акцента трябва да пада върху основната опция, която искате потребителите, които влизат на вашата landing страница, да извършат;
• Всяка отделна landing страница е предназначена за специфична аудитория т.е. както вече казахме за разлика от основния ви сайт, който е предназначен за широка аудитория, landing страницата е предназначена за точно определена група от хора, за точно определена група потребители. Те имат специфична нужда и интеракцията, която landing страницата предлага, трябва да е сведена до отговор на именно тази нужда;
• Има два вида landing страници – едни, които са предназначени да събират информация (мейли), които да бъдат използвани в бъдещи мейл кампании; Втория тип са landing страници, които са предназначени да продават вашите продукти или услуги;
• Landing страниците могат да се използват за множество кампании. Например създавате нова страница, от която потребителите да се абонират за вашия сайт, в отговор на което да им изпратите автоматичен отговор по мейл. Или можете да създадете реклама, която съдържа някакъв call-to-action бутон, който е линкнат към друга landing страница.
• Линкове към вашата landing страница можете да поставяте на своя уебсайт, в края на блог-материал или в e-mail. Мислете за landing страницата като за финалната стъпка във вашата кампания по организация на продажбите, която кампания е насочена към хората, които вече почти са убедени да закупят вашият продукт или вашата услуга;
• Линкът за landing страницата може да бъде споделен и през социалните мрежи. Ако сте сигурни, че вашата аудитория използва тези социални мрежи, използвайте това за да увеличите трафика към конкретната landing страница;
• Благодарствено съобщение или редирект към страница с такова е желателна, за да е потребителското преживяване напълно завършено. По този начин потребителят е много по-вероятно да възприеме вашето предложение или оферта. След успешно извършване на желаното действие е хубаво да пренасочвате автоматично потребителя към основната си страница. Можете също да поканите потребителя да се абонира за вашият блог или друга сходна оферта;
Ако искате да добиете правилна настройка и да изградите необходимото логическо мислене за успешното изграждане на landing страници, запишете курса „The Art of Landing Page Creation - април 2019“. Очакваме ви.