3 интересни факта за историята на 3D Studio Max
През октомври 1990 г., филмовият създател и софтуерен дизайнер Гари Йост създава малък екип, заедно с програмиста Том Хъдсън и Джак Пауел. Рожбата на тази колаборация била 3D Studio – програма за разработка на триизмерни анимирани или статични обекти. В действителност това не е първата програма от този тип. Към онзи момент на пазара вече били Electric Image, LightWave 3D и Poweranimator. Почти 30 години по-късно програмата е позната под името „Autodesk 3D Studio Max” и е разширила невероятно много възможностите, които предоставя на своите потребители. Освен че е специализирана в триизмерната анимация, която намира приложение в игралната и филмовата индустрия, програмата намира приложение в рекламите, в триизмерната визуализация на архитектура и още много други направления. Представяме ви няколко по-интересни факта от историята на 3DS Max.
1. Компанията трябвало да се казва „Йост“
Преди да измислят името „3D Studio“, групата ентусиасти работела по няколко идеи за идентичността на компанията. Името „Paragon“ било първата по-значима идея, която обмисляли, но в последствие решили да го изоставят, тъй като мислели, че няма да окаже влияние. След това решили да използват фамилията на ключовия основател – Гари Йост и да нарекат компанията „Йост“.
Гари бил изненадан от решението да използват неговото фамилно име, но се опасявал, че по този начин името му ще се превърне в глагол (по начин, по който думата “Google” има глаголна форма, синоним на думата „търся“, откакто стана най-популярната търсачка). Поради тази причина и този вариант отпада, а триото се спряло на името „3D Studio”.
2. Причината за разпада на първоначалния екип на 3D Studio е пренатоварване с твърде много работа.
Йост, Хъдсън и останалите от екипа били толкова отдадени на идеята да създадат солиден продукт, че работели за тази цел нон-стоп. В първите три години на своето съществуване, те работили за постигането на тази цел сравнително плавно, с регулярни комуникации, въпреки че живеели в различни зони на САЩ.
С напредъка обаче работата нараствала и това оказало негативно влияние върху някои членове на екипа, главно върху Хъдсън, за който разработката се превърнала в доста стресов процес. В следствие на това той решил да напусне и от тогава се е фокусирал върху разработката за мобилни приложения, днес главно за iOS.
3. Autodesk 3Ds Max не е налична за Mac, тъй като искали екипът да е малък
Autodesk 3Ds Max върви изключително добре на PC платформата, но никога не е бил издаван за Mac платформата на Apple. Според Хъдсън, в даден момент екипа е имал такова намерение, но поради професионални причини никога не са го реализирали. В частност – те просто не искали да наемат на работа допълнителни кадри, които да сформират Mac екипа, а считали за по-важно да поддържат ефективен и малък екип. Според Хъдсън е лоша идея „в кухнята да има твърде много готвачи“. Затова днес 3Ds Max компанията, без особени угризения на съвестта продължава да поддържа продукта си само за PC. В интерес на истината, днес компанията има редица други продукти, които имат издания за операционната система на Apple.
Днес 3D Studio Max продължава да е сред водещите решения, по отношение на триизмерния дизайн и анимация. Ако на вас ви харесва да творите с програмата и вече притежавате начални умения за работата с нея, то курсът „Visualization with 3ds Max - Advanced – юли 2020“ е идеалната възможност да надградите уменията си с практически насочено обучение! Очакваме ви!