Някои специфики на текстурирането
Текстурирането е процес, който ще ти позволи да добавиш дълбочина и детайли на 3D моделите си. Това е една от основните техники, които трябва да овладееш, за да правиш впечатляващи органични персонажи, независимо от сферата, за която ти трябват. Затова и курсът 3D Animation Advanced ще обърне специално внимание на текстурирането, наред със самото моделиране и ригинга на персонажи.
3D моделирането и анимацията имат място не само във видео игрите, но и в рекламната индустрия, в киното и т.н. Именно това ще ти позволи да избираш между разнообразни пътища на развитие. Но ако смяташ да работиш с органични персонажи, ключови за успеха ти ще са добрите умения за текстуриране. Затова в следващите редове ще те запозная с някои специфики на процеса, които могат да са ти от полза, когато създаваш и подбираш текстури за персонажите си.
Създаване на персонализирани текстури
Текстурите са ресурс, с който можеш да се сдобиеш онлайн – има източници на безплатни текстури, някои можеш да купиш. Но имаш възможност и сам да ги създадеш, изработвайки нещо уникално. Това е една от темите, които ще бъдат засегнати в курса 3D Animation Advanced – как сам да създаваш текстури във Photoshop и как можеш да ускориш процеса.
Можеш да подходиш по различни начини. Например, имаш възможност да използваш галерията с Филтри във Photoshop и да се заиграеш с тях до получаването на търсения ефект. Или да превърнеш снимка в текстура – да речем, на дървена или метална повърхност, на смачкана хартия, дори на кожа или пък козина. Можеш да използваш и четки за създаването на текстури, а с подобни техники и практики ще се запознаеш именно в курса.
Няколко съвета при текстуриране
Не съществува една формула за добро текстуриране, особено като вземеш предвид, че вероятно ще текстурираш много и фундаментално различни обекти – не само органични персонажи, включително растения, но и неодушевени предмети. Различните обекти имат свои собствени особености, с които ще трябва да се съобразиш. В следващите редове ще разгледаме някои групи обекти:
1. Текстуриране на неодушевени предмети
Това обикновено ще са декори, т.нар. props, които мога да изглеждат много впечатляващо, ако се впуснеш в създаване на детайли. Но най-често, ще са някъде на заден план и няма да се нуждаят от толкова много внимание, в сравнение с хора или животни в композицията. Най-важното за декора е да подхожда на средата и останалите обекти, както с текстурите си, така и със осветлението.
2. Текстуриране на животни
При текстурирането на животни със сигурност ще се нуждаеш от референции както за създаването, така и за прилагането на текстури. Някои животни имат люспи, други имат къса или дълга козина, ще срещнеш ципи, или просто кожа. В някои случаи ще трябва да направиш кожата лъскава, като люспите на змия или риба, при други животни ще трябва да е груба и без светлосенки. Именно затова работата с референции ще ти бъде от огромна полза.
3. Текстуриране на човешки персонажи
Повечето персонажи и обекти, които вероятно ще текстурираш, са органичните хуманоидни персонажи. Те изискват много детайли, за да изглеждат реалистично, дори и да са фантастични такива. Ще трябва да обърнеш внимание на текстурите на главата, на лицето и на кожата – като цяло с всяка отделна част от човешкото тяло ще трябва да работиш внимателно и, съветът ми е, отново с помощта на референции.
Текстурирането на 3D модели е дълъг процес, в който се нуждаеш не само от творчески умения, но и технологично разбиране как работи. Затова и ще бъде подробно разгледан в курса 3D Animation Advanced, наред с ригинга и цялостната стратегия за създаване на органични персонажи. Софтуерът, с който ще работиш, е Autodesk Maya, но уменията са универсални за широк спектър от софтуерни решения. Затова, ако си готов да навлезеш още по-дълбоко в света на 3D моделирането и анимацията, запиши се за курса ето ТУК до 27 февруари!