Някои специфики на текстурирането - SoftUni Creative
Loading...

Някои специфики на текстурирането

avatar Мария Вълчева 3 минути
Някои специфики на текстурирането

Текстурирането е процес, който ще ти позволи да добавиш дълбочина и детайли на 3D моделите си. Това е една от основните техники, които трябва да овладееш, за да правиш впечатляващи органични персонажи, независимо от сферата, за която ти трябват. Затова и курсът 3D Animation Advanced ще обърне специално внимание на текстурирането, наред със самото моделиране и ригинга на персонажи.


3D моделирането и анимацията имат място не само във видео игрите, но и в рекламната индустрия, в киното и т.н. Именно това ще ти позволи да избираш между разнообразни пътища на развитие. Но ако смяташ да работиш с органични персонажи, ключови за успеха ти ще са добрите умения за текстуриране. Затова в следващите редове ще те запозная с някои специфики на процеса, които могат да са ти от полза, когато създаваш и подбираш текстури за персонажите си.

Създаване на персонализирани текстури

Текстурите са ресурс, с който можеш да се сдобиеш онлайн – има източници на безплатни текстури, някои можеш да купиш. Но имаш възможност и сам да ги създадеш, изработвайки нещо уникално. Това е една от темите, които ще бъдат засегнати в курса 3D Animation Advanced – как сам да създаваш текстури във Photoshop и как можеш да ускориш процеса.


Можеш да подходиш по различни начини. Например, имаш възможност да използваш галерията с Филтри във Photoshop и да се заиграеш с тях до получаването на търсения ефект. Или да превърнеш снимка в текстура – да речем, на дървена или метална повърхност, на смачкана хартия, дори на кожа или пък козина. Можеш да използваш и четки за създаването на текстури, а с подобни техники и практики ще се запознаеш именно в курса.

Няколко съвета при текстуриране

Не съществува една формула за добро текстуриране, особено като вземеш предвид, че вероятно ще текстурираш много и фундаментално различни обекти – не само органични персонажи, включително растения, но и неодушевени предмети. Различните обекти имат свои собствени особености, с които ще трябва да се съобразиш. В следващите редове ще разгледаме някои групи обекти:

1. Текстуриране на неодушевени предмети

Това обикновено ще са декори, т.нар. props, които мога да изглеждат много впечатляващо, ако се впуснеш в създаване на детайли. Но най-често, ще са някъде на заден план и няма да се нуждаят от толкова много внимание, в сравнение с хора или животни в композицията. Най-важното за декора е да подхожда на средата и останалите обекти, както с текстурите си, така и със осветлението.

2. Текстуриране на животни

При текстурирането на животни със сигурност ще се нуждаеш от референции както за създаването, така и за прилагането на текстури. Някои животни имат люспи, други имат къса или дълга козина, ще срещнеш ципи, или просто кожа. В някои случаи ще трябва да направиш кожата лъскава, като люспите на змия или риба, при други животни ще трябва да е груба и без светлосенки. Именно затова работата с референции ще ти бъде от огромна полза.

3. Текстуриране на човешки персонажи

Повечето персонажи и обекти, които вероятно ще текстурираш, са органичните хуманоидни персонажи. Те изискват много детайли, за да изглеждат реалистично, дори и да са фантастични такива. Ще трябва да обърнеш внимание на текстурите на главата, на лицето и на кожата – като цяло с всяка отделна част от човешкото тяло ще трябва да работиш внимателно и, съветът ми е, отново с помощта на референции.


Текстурирането на 3D модели е дълъг процес, в който се нуждаеш не само от творчески умения, но и технологично разбиране как работи. Затова и ще бъде подробно разгледан в курса 3D Animation Advanced, наред с ригинга и цялостната стратегия за създаване на органични персонажи. Софтуерът, с който ще работиш, е Autodesk Maya, но уменията са универсални за широк спектър от софтуерни решения. Затова, ако си готов да навлезеш още по-дълбоко в света на 3D моделирането и анимацията, запиши се за курса ето ТУК до 27 февруари!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.