Цветно интервю със Светослав Симов
Нека надникнем в света на креативния човек, да се опитаме да видим през неговите очи и призма, да разберем как протича един творчески процес и как презарежда своите креативни батерии.
Подготвили сме ви едно цветно интервю със Светослав Симов (Свет), основател и собственик на Font Fabric - едно от най-популярните и продавани студиа за дизайн на шрифтове в света. Освен това той е и лектор на предстоящото ни обучение - Graphic Design with Illustrator:
Разкажи ни как тръгна по пътя на графичния дизайн и кога се роди интересът ти към него?
Пътят ми тръгна по-интензивно в студентските ми години, а интересът се зароди още когато бях в училище. Както много от децата по онова време, бях завладян от компютъра и факта, че мога да правя неща с него...В днешно време звучи малко странно, но тогава нямах търпение да започна.
Това ли е твоята най-голяма страст?
Не само, но определено e нещо, което бих правил винаги и с голямо удоволствие.
Как дойде идеята ти за Font Fabric? Опиши бранда си с една дума.
Идеята да се занимавам с шрифтове като цяло дойде, когато си играех с прости форми и видях, че мога да ги сглобявам в букви. Разбира се, уменията, които бях придобил преди това си оказаха голямо влияние също.
Една дума – trend, trendy или тенденция, тенденционален.
Как протича при теб творческия процес? На хартия ли рисуваш или веднага на компютър започваш да твориш? Какви инструменти ползваш?
Интересно... Обикновено прескачам етапа с хартията и започвам директно на програмата. Тук вече е въпрос на навик – където ти е по-удобно и би могъл да извлечеш максимум варианти на идеите си за единица време. Първи закон на дизайнерската механика. Ползвам основно квадрат, кръг и триъгълник.
Какво правиш, за да презаредиш своите креативни батерии?
Неща като: почивки и време със семейството ми най ме зареждат. А иначе, в офиса, незадържането върху само един проект за дълъг период от време и поне една игра на джаги с колегите на ден.
Задължително ли е като умение за графичния дизайнер да може да рисува добре?
Току що разкрихте един от първите ми слайдове. Еднозначният отговор би бил не, не е задължително. Умението да рисуваш, е чудесно и от голяма полза като цяло, но бих казал, че много по-важното за един дизайнер е умението да рисува с въображението си, отколкото да го притежава чисто като практическо умение пред белият лист. А и последните две са взаимосвързани, но пълният отговор с разяснение на 28 ноември т. г., когато ще стартира обучението Graphic Design with Illustrator.
Опиши ни как си представяш „идеалния профил“ на креативния човек. Какви качества трябва да притежава?
Както сега му викат, да притежава уникален mindset, т.е. да мисли много функционално, практично и красиво, останалото е въпрос на време. Да умее да изразява себе си дръзко без да мисли за кутии, шаблони, калъпи и “всички така правят, сега и ти ще трябва така…”
Какво харесваш и какво не в Adobe Illustrator?
Първо - харесвам много повече неща, отколкото не харесвам. С времето Илюстратор се наложи като мастодонт и стандарт във векторната графика и на практика е невъзможно да бъде изместен. Буквално, с него можеш всичко във вектора и дори на моменти и отвъд него.
Единственото, което може би не ми е харесвало е, че някои функционалности на базовата работа с криви в програмата е можело да се опростят с една идея. Но в никакъв случай, не е нещо фатално или неoпреодолимо, просто лично мнение на базата на дългогодишната ми практика.
В заключение ще дадеш ли няколко практически съвета на младите, които търсят реализация в графичния дизайн?
Да прочетат внимателно отговора на въпроса през един по-горе (за профила на креативния човек). Да свалят малко гарда на егото си и да станат по-обучаеми и приемащи градивна критика. Да работят много над у-тата си или т. нар. soft skills, като упоритост, усърдие, увереност… и така стигаме до другото “у”- успех. Всичко останало е въпрос на време.
Ако и вие като Светослав Симов харесвате работата с Adobe Illustrator, може да се запишете за обучението Graphic Design with Illustrator още днес от ТУК.