10 съвета за идеален дизайн на плакати – част 1
Почти всеки дизайнер е проектирал плакат или флаер в някакъв момент. Независимо дали става въпрос за промоция или за клиент, с когото ще работиш, с плакатите можеш да представиш своето послание и да експериментираш с дизайна. Дизайнът на плаката трябва да предаде информация, която същевременно да привлече вниманието и да покрие естетическите вкусове на аудиторията. Но откъде да започнеш и какво трябва да имаш предвид, „хвърли един поглед“ на нашите топ 10 съвета:
1. Направи го лесно за четене от разстояние
Важният акцент на плаката е да представи дадено събитие/човек и т.н. Ключовата информация трябва да е лесна за четене и да има ясна структура в нея. Текстът в дизайна на плаката има три основни слоя:
Заглавие: Това е основният текстов елемент в дизайна. Трябва да избереш четлив шрифт, който да привлича вниманието.
Подробности: „Какво, кога, къде?“ Отговорите на тези въпроси се намират във второто ниво на текста. Що се отнася до оразмеряването, има две възможности - да се намали размера на половина от основната заглавна част, за да има ясна йерархия или да се използва друга техника за контраст. Изборът често зависи от други елементи и значението на вторичния текст.
Допълнителен текст: Останалата част от текста, която смяташ, че трябва да бъде на плаката. Направи я малка и фина.
2. Увеличи контрастта
Имаш точно няколко секунди, за да привлечеш вниманието на хората към твоя плакат. Контрастът между елементите е много важен, забрави за монотонната палитра. Експериментирай с шрифта и цветния фон.
3. Обмисли размера и локацията
Къде ще се позиционира твоя плакат? Факторите: локацията и размер са изключително важни. Визуалното затрупване на хората с множество рекламни материали трябва да се избягва. Също така визуалният контраст е важен, дизайнът не трябва да се смесва с околната среда, затова трябва да се прецени къде ще бъде позициониран плакатът.
4. Създай мини версия
Създай мини версии на твоя дизайн за плакат, които да се използват и на други места: в социалните медии, в твоя уебсайт, в мейли или флаери.
5. Използвай голям елемент
Независимо дали избираш снимка, илюстрация или текст, даденият елемент трябват да бъде доминиращ и лесно четим от разстояние. Когато се проектира плакат, помисли за стегнати единични елементи, фокусът трябва да попада върху определена точка. Трябва да бъдеш много внимателен относно наслояването на всички тези елементи – да има достатъчен констраст, така че да може да се четат и изпъкват.
Очаквайте скоро втора част...