Денят на Creative експерта: Полина Тодорова – Product Designer - SoftUni Creative
Loading...

Денят на Creative експерта: Полина Тодорова – Product Designer

avatar Мария Вълчева 4 минути
Денят на Creative експерта: Полина Тодорова – Product Designer

Копнееш ли за свободата на творческото себеизразяване? Чудиш ли се дали превръщането на изкуството в професия, не те ограничава? Ако искаш да разбереш как виреят артистите, превърнали творчеството си в професия, тази рубрика ще даде отговорите. Денят на creative експерта“ ще те срещне с цвета на СофтУни – нашите реализирали се курсисти, които днес вече имат доказан опит и установена практика. Специалистите в сферата на дизайна ти дават възможност да надникнеш в тяхното динамично и цветно ежедневие, ще ти споделят тайните на техния успех и как това да преследват реализация в креативна сфера днес им се отплаща! Днес ще те срещна с Полина Тодорова – product и brand дизайнер.

Представи се на читателите ни!

Здравейте, казвам се Полина Тодорова и работя като product designer в стартъп средите, а от скоро и в изцяло продуктова компания. В свободното си време се занимавам с brand design. В началото на кариерата си се записах в първата цялостна дизайн програма на SoftUni Creative. Разбрах за нея от приятел и съм благодарна, че беше част от първите ми несигурни стъпки като млад дизайнер.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Завърших успешно програмата, като най-полезни за мен бяха курсовете по Adobe Illustrator, UX и UI дизайн. Възможността да се учиш в движение, присъствено, да задаваш въпроси и да получаваш обратна връзка бяха незаменима част от моя път.


Живата връзка с професионалисти изгради у мен увереността, от която се нуждаех като прохождащ, неуверен дизайнер. Тя не би могла да се замени с нито един онлайн Coursera курс. Дори сега лекциите да не са в присъствена форма, търсенето и получаването на обратна връзка отново надгражда в пъти наученото там. Благодарение на финалните си проекти по UX и UI към SoftUni получих и първия си стаж.

С какво е изпълнен денят на дизайнера?

Днес денят ми като продуктов дизайнер, работещ изцяло remote, е доста динамичен. Първото нещо, което задължително правя сутрин, е да запиша целите си за деня, както и на какви въпроси търся отговор. Това ми помага да си дам равносметка колко успешен е бил денят ми, както и да остана фокусирана върху най-приоритетните задачи.


Сутрин е по-спокойната част от работния процес, тъй като голяма част от екипа ми се намира в Канада и използвам преднината във времето за focus work. Най-често работя над прототипи и документирането на доводи към тях, за да може следобед, по време на срещите с различни екипи, да получа обратна връзка от UX managers, researchers, content designers, engineers и product managers. Ежедневната колаборация между всички и споделянето на контекст е изключително важно, за да се вземе най-правилното решение за продукта и неговите потребители.


В компанията, в която работя, има над 10 хиляди души, и въпреки че екипите са малки, често зависим едни от други, като скачени съдове, които не трябва да губят връзка и комуникация. Най-трудната част от работата е именно това – да успееш да събереш цялата картинка от всички екипи. А най-интересната е, че всеки ден научаваш нещо ново - един ден присъстваш на workshop за генериране на идеи, на следващия ден гледаш remote интервюта с крайни потребители и правиш изводи за продукта, над който работиш.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Вече споменах някои от основните предизвикателства от моята ежедневна работа. Трябва да се подчертае обаче най-голямото предизвикателство за един продуктов дизайнер и то е – как да влезеш изцяло в обувките на крайните потребители. Те са в основата на всичко, което правим – не шефът, не удоволствието от дизайна, а хората. Доста често се случва да си напълно убеден, че нещо ще бъде използвано и разбрано по един начин от потребителя, а в реалността се оказва точно обратното.


Затова задачата на продуктовия дизайнер не е толкова да изпипва дизайна до последния пиксел, а да умее първо да се поставя на мястото на другия, като взима предвид всички странични влияния и edge cases, и второ, да тества решенията си върху реални хора.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Най-удовлетворяващата част от работата е да видиш как твой продукт се използва и помага ежедневно на стотици хора.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Гордея се и с малките успехи, и неуспехи, които съпътстват всеки един мой ден. Може би най-много се радвам, че бях част от пътя на стартъп, който бе купен от по-голяма компания и днес има средствата и способите успешно да се развива и да помага на още повече хора. Радвам се, че работим срещу компании като Amazon и подпомагаме малките бизнеси.

Какви качества притежава добрият дизайнер?

Добрият дизайнер трябва да е емпатичен и да умее да вижда всички гледни точки. Трябва да чете когнитивните подбуди и инстинкти. Трябва да разбира бизнес логиката. Трябва да е добър комуникатор, за да успява да представи и защити дизайн решенията си. Техническата част е най-лесното умение, от което някога ще имате нужда.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Задавайте въпроси, много въпроси. Докато учите и докато практикувате. А това е най-добре да се случва паралелно. Избирайте курсове, които са силно практически насочени. И си намерете ментор – човек, който може да ви побутне със съвет и обратна връзка, когато най-много имате нужда, защото всеки професионален път е различен. В България вече има платформи, които предоставят това напълно безплатно.


И най-важното в началото е да не се отчайвате, като видите обяви, в които за junior позиции се изискват над 1-2 години опит. В повечето случаи всичко зависи от портфолиото ви. Ако сте дейни и го покажете, няма какво да спре развитието ви. Изпращайте проекти смело! :)

---

Реализацията като дизайнер е много динамична, предизвикателна, но и носи огромно удовлетворение. Ако си готов за изпитанията, но и победите, сега можеш да се впуснеш по творческия път с безплатния курс Design Basics. А ако искаш да споделим и твоята вдъхновяваща дизайнерска история, пиши ни на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.