5 вдъхновяващи ребрандирания в света на дизайна - SoftUni Creative
Loading...

5 вдъхновяващи ребрандирания в света на дизайна

avatar Пламен Тотев 4 минути
5 вдъхновяващи ребрандирания в света на дизайна

Светът на дизайна е в постоянно движение. С промяната на потребителските нужди се променят и визуалните форми, които брандовете използват, за да общуват с аудиторията си. Малко са нещата, които илюстрират това толкова ярко, колкото историите на едни от най-успешните ребрандирания. Днес ще ти покажа 5 примера за успешни ребрандирания, а ако вече имаш интерес към дизайна и искаш да усвоиш уменията да бъдеш част от такива креативни процеси, можеш да започнеш с предстоящия курс на SoftUni Creative "Logo and Visual Identity Design - октомври 2023".

Ето и кои са едни от най-вдъхновяващите ребрандирания:

Pepsi

За пръв път от 14 години насам Pepsi се ребрандира, като обнови логото си, използвайки брандинг елементи от 90-те години, както и черен текст. Промяната настъпва по случай 125-годишнината на бранда, а новото лого цели да ни вдъхне малко от духа на историята на Pepsi, но и същевременно да ни предостави поглед към бъдещето.

Източник: CNN

Както виждаш, черният цвят моментално прави впечатление. Това е напълно умишлен ход от дизайнерският екип на Pepsi.

Освен че изпъква на фона на синия цвят, черното традиционно се свързва с Pepsi Max – версията на напитката с нулево съдържание на захар. Все пак ребрандирането се случва паралелно с обявяването на факта, че в Обединеното кралство Pepsi ще намали с 57% съдържанието на захар в напитките си.

Вероятно забелязваш и различния шрифт – вече името на бранда ще бъде изписано с главни букви. Целта е да се създаде усещане за смелост и увереност.

Fanta

В основата на Fanta винаги е било забавлението. Дълго време напитката е свързвана с по-младата аудитория, но истината е, че забавлението не е ексклузивно и не зависи от възрастта на човек. То трябва да е част от живота както на младите, така и на възрастните.

Затова дизайнерският екип на Coca-Cola взима решението да се стреми към инклузивност и да освежи именно този бранд от своето продуктово портфолио. Целта е да се придаде на Fanta игрив имидж, който да се харесва на всички възрасти.

Източник: Marketing Week

Pringles

През 2021 година мустакатият талисман на Pringles – Mr. P., бе „подстриган“ от дизайнерския екип по случай 30-годишнината от лансирането му на пазара в Обединеното кралство.

Целта на новата визия е да се опрости и модернизира дизайна, като освен новата прическа на Mr. P. впечатление правят и новите му вежди, както и папийонката, в която вече е изписано името на бранда.



Източник: Design Week

След тази трансформация талисманът вече се доближава до емоджи, което му придава живот и резонира с потребителите.

Burger King

Една от последните тенденции при ребрандирането е връщането назад във времето и използването на ретро стил за логата, цветовете и цялостната идентичност на бранда. Burger King доказа, че не се притеснява от тази тенденция.

Източник: Logos-World


Вместо да има лъскав 3D дизайн, новото лого е намалено до вид, който е по-скоро 2D и използва прави хоризонтални линии в сравнение с леко наклоненото лого от миналото.

Концепцията на логото с текста, поместен вътре във формата на бургер, е сходна с предишни вариации и по ирония на съдбата най-много си прилича с логото от 1994 г. Използваните цветове през 2021 година обаче създават малко по-луксозно усещане за веригата за бързо хранене.

Instagram

Ребрандирането на Instagram през изминалата 2022 година е пример за това, че понякога не е нужно драстично да промениш визията на един бранд, за да постигнеш добър ефект.

Новата актуализация на логото на Instagram е малка, но ефективна. Смелият градиент помага на логото на приложението да изпъкне на мобилните устройства. Линиите са по-дебели, а цветовете са по-ярки, но в същата палитра, което запазва разпознаваемостта на бранда, но откроява логото.

Източник: Xiaomiui

Ще успее ли и ребрандирането на Twitter да бъде вдъхновяващ пример?

И като стана дума за драстични промени  - няма как да не споменем ребрандирането на Twitter към X. Новината за трансформацията на приложението от Илън Мъск разтърси онлайн общностите и предизвика смесени реакции.

Причината за широкия отзвук е фактът, че тази трансформация е не само внезапна, но и много драстична, тъй като включва както промяна на логото, така и промяна на името на бранда. Любимата птичка, с която всички свързваха Twitter и която създаде изцяло нови термини, като например „туийт“ и „туийтвам“ вече е в миналото. Тази рискована стратегия поражда въпроса: какво точно ще се случи с приложението?

Към момента приложението е с ново име – X, ново лого и изцяло нова цветова палитра, в която основен цвят е черният. Интересно е, че това решение бе съгласувано с аудиторията в платформата.

Източник: X

Вярно е, че тази радикална промяна може да създаде иновативен имидж, който да е в унисон с останалите проекти на Илън Мъск и със сигурност ще предизвика вниманието на медиите. Но от друга страна това ребрандиране представлява риск за разпознаваемостта на бранда, погрешни асоциации, породени от новия символ “X” (например грешка, кръст, римска цифра), както и прекъсването на емоционалната връзка на потребителите с приложението.

Едно е сигурно - ребрандирането не се състои само в смяна на логото или промяна на цветовата палитра. Това е стратегическо начинание, което изисква проницателност, креативност и смелост. Това са и качествата, които отличават най-добрите дизайнери. Ако смяташ, че ги притежаваш и искаш да развиеш пълния си потенциал, запиши се сега за курса "Logo and Visual Identity Design - октомври 2023".

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.