5 примера за грешки при дизайна на персонажи - SoftUni Creative
Loading...

5 примера за грешки при дизайна на персонажи

avatar Мария Вълчева 5 минути
5 примера за грешки при дизайна на персонажи

Дизайнът на персонажи намира своето приложение в сферата на анимациите, игрите, рекламата, киното – всеки проект, който се нуждае от измислени, рисувани персонажи. Ако имаш интерес в областта, сега можеш да придобиеш практически знания и умения в курса Concept Art – Character Design, който започва през октомври. В него ще положиш основите, които ще ти помогнат при изграждането на запомнящи се личности, пропити с история и въздействащи върху аудиторията.

В днешната статия пък ще ти дам примери за някои от най-често срещаните грешки, които могат да се допуснат при дизайна на персонажи. Не ги пропускай!

Същност и цел на character дизайна

Създаването на дизайн за персонаж не се изчерпва с рисуването на фигура. За да бъде дизайнът ти успешен, трябва да вплетеш в тази фигура няколко основни елемента, които се комуникират чрез дизайна:

Емоция, която да провокира реакция в аудиторията;

Цел, която да обоснове съществуването и действията му;

История, която да създаде контекст, в който персонажът съществува.

Умелият concept артист, овладял създаването на персонажи, може да предаде всички тези елементи чрез тънките детайли, които вплита в дизайна. Те и вниманието към тях спомагат за създаването на запомнящи се герои за телевизията, киното, игрите и дори рекламата.

А какво значи запомнящи се? Това са персонажи, с които аудиторията може да се почувства свързана или по някакъв начин може да се асоциира с тях. Това са персонажи, които пасват идеално в средата, за която са създадени, и я изпълват със смисъл и съдържание.

Но създаването на необходимите детайли може да е предизвикателно за начинаещи concept артисти. Те идват със специфични особености и може да доведат до грешки в стремежа ни да ги създадем. Именно тези грешки ще откриеш в следващите редове, заедно с примери, за да можеш да създаваш детайли за персонажи, без да попаднеш в капана на ентусиазма – нека да ги видим!

5 водещи грешки в character дизайна

Героите ти ще бъдат уникални. Опитът и пътят ти в света на дизайна на персонажи ще бъдат уникални. Но грешките, които може да допуснеш, са универсални за всеки артист, занимаващ се с такъв тип concept art. Те включват:

1. Непоследователни елементи

Дизайнът на персонажи често се диктува от средата, в която ще съществуват. Ако създаваш герой за средновековна обстановка, в която мечовете са на почит, не му давай високотехнологичен визьор.

Разбира се, това правило за последователност има изключения. Отново ще дам за пример Remnant II, но този път в контекста на персонажите, където се преплитат научната фантастика с фентъзи щрихите.

Съвет: Ако ще опитваш да съчетаваш привидно противоречащи си елементи, увери се, че средата и историята могат да дадат добро обяснение защо войнът в средновековна броня има енергийно оръжие или защо героинята от Forspoken носи кецове.

2. Неразпознаваем силует

Силуетът на Кратос с емблематичните Blades of Chaos и дори брадвата от най-новите игри не може да се обърка. Същото важи за силуета на асасина от игрите на Ubisoft. Не би объркал и покемоните, ако си фен, или пък Клауд от Final Fantasy 7.

А дори и по-простички силуети могат да оставят следа в съзнанието, именно с тази си семплост. Сигурна съм, че от раз можеш да идентифицираш Pac-Man персонажите.

Съвет: Ако се чудиш дали дизайнът ти се получава добре, създай силует на персонажа. Силуетът ще ти покаже каква емоция предава персонажът, каква е динамиката и какво комуникират жестовете му. Ако пък такава информация не прозира през силуета, сега е моментът да измениш дизайна, например като се постараеш крайниците и тялото да не се припокриват.

3. Дизайн без история

Всеки персонаж се нуждае от контекст, за да резонира с аудиторията. Този контекст идва от собствената му история, а тя влияе и външния му вид, освен поведението и решенията, които взима. Ако тази история не личи в дизайна, рискуваш да създадеш плосък персонаж, който не може да ангажира аудиторията.

Съвет: Когато започваш работа по дизайна на персонажа, задължително си отговори на няколко въпроса – откъде идва героят и какво го е довело дотук, какви събития е преживял, какво е правил по пътя към постигане на целите си и т.н. Отговори на подобни въпроси идват от наратива, авторите и сценаристите, които искат от теб да създадеш персонаж.

4. Дизайн без развитие

Всеки персонаж претърпява промени при развитието на историята. Героите трябва да еволюират с нея, за да поддържат аудиторията ангажирана. Тази еволюция, повлияна от събитията в историята, трябва да личи и в персонажа.

Съвет: Предвиди елементи, които подлежат на промяна в бъдеще, при развитието на героя. Може да се сдобие с нов белег или пък облеклото му да се износва. Можеш да помислиш и за вариации с бръчки, брада или какъвто и да е друг външен белег, който би подсказал преминаването на времето и т.н.

5. Разминаване със средата

Както вече споменах, един персонаж трябва да пасва добре в средата, за която се създава, за да не се нарушава преживяването на аудиторията. Дори Лара Крофт заменя емблематичното си облекло за по-топли дрехи, докато се намира в Сибир в Rise of the Tomb Raider. Те обаче ще са изключително неподходящи, когато се озовава в Сирия.

Съвет: Ако проектът, за който правиш дизайн на персонажи, ще има повече от една локация или т.нар. биом (природна зона), е важно да имаш информация за особеностите им. Тези детайли за средата, в която ще съществуват героите, ще насочват и дизайна ти.

Положи основите за успешен дизайн на персонажи

Грешките са част от всеки процес, особено творчески такъв. Те ни помагат да се учим и развиваме като професионалисти в респективните си сфери. Всяка грешка при създаването на дизайн на персонаж е възможност да подобриш уменията си и да започнеш да разбираш особеностите на дейността по-добре. Просто не се колебай и търси обратна връзка. Бъди гъвкав, ако се налагат промени.

Източник: GoW Wikipedia, artist: Charlie Wen

Не забравяй, че за да бъде създаден, всеки емблематичен персонаж първо е бил идея, груба скица с елементи, които са претърпели понякога драматични промени. Само виж горната скица на един от най-ранните concept art дизайни на Кратос от God of War. Именно с такива скици е изпъстрен пътят към запомнящите се персонажи. А как да го извървиш с увереност, ще научиш по време на практическия курс Concept Art - Character Design. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.