Какво представлява комерсиалната фотография?
Визуалните елементи днес са основен инструмент за влияние върху възприятията на аудиторията. Изкуството на фотографията не е просто един заснет кадър, а начин за предаване на послания, пробуждане на емоции и… осъществяване на продажби. Или поне това е ролята на т.нар. комерсиална фотография, на която е посветен и предстоящият практически курс Commercial Photography - ноември 2023.
Ако искаш да се потопиш в света на продуктовата, модната и beauty фотографията, а и комерсиалното заснемане на храна, не пропускай курса. А за да разбереш повече за естеството, особеностите и видовете комерсиална фотография, не спирай да четеш!
Какви са целите на комерсиалната фотография?
Комерсиалната фотография е изкуството и умението да създаваш визуално съдържание с определена търговска цел. Тези снимки целят да промотират, рекламират и като цяло да представят една марка, както и нейни продукт или услуга. Това превръща комерсиалната фотография в пресечната точка на изкуството и търговията.
Този тип фотография има много ясна търговска цел, която кореспондира с целите на марките, за които се осъществява. Всеки бранд има уникални изисквания, чието изпълнение трябва да представи продуктите и услугите по най-привлекателния начин, способен да подтикне аудиторията към покупка.
Източник: Mark DeLong Photography
От апетитната визия на красива порция в гурме ресторант до новата колекция на любимата ти марка или пък просторните и комфортни стаи на хотела, който обмисляш за следващата си почивка – всички те разчитат на способностите на комерсиални фотографи, за да привличат клиенти. Това ги превръща в разказвачи на истории, които използват инструментите, с които боравят, за да направят обекта на снимките си неустоим.
За целта, комерсиалните фотографи трябва да проучат бранда, за който ще снимат, да познават аудиторията, посланията и бизнес целите му. Само така успешно ще ги предадат чрез снимките и ще подтикнат аудиторията към действие.
4 основни вида комерсиална фотография
Според това какви продукти или услуги предлага една компания, ще откриеш голямо разнообразие от видове комерсиална фотография, включително корпоративна, индустриална, архитектурна и фотография, касаеща недвижими имоти. А едни от най-вълнуващите, а и водещи видове, към които можеш да се насочиш, включват:
1. Продуктова фотография – която се фокусира върху демонстрирането на конкретен продукт по възможно най-привлекателния начин. Такъв тип снимки се стремят да уловят същността на продукта, неговите качества и функционалности, а и по-значими детайли.
2. Модна фотография – която съчетава усет и естетика, за да създаде зашеметяващи изображения, изпълнени с характер и креативност. От дрехи до аксесоари, модните фотографи се стремят да уловят уникалните характеристики на модните продукти по такъв начин, че аудиторията да си представи как ги носи.
Източник: Mark DeLong Photography
3. Фотография на храна – чиято цел е да направи храната неустоима. С помощта на светлината и точния ъгъл можеш да накараш цветовете и текстурите да изпъкнат така, че все едно чинията е в ръцете на потребителя.
4. Рекламна фотография – която използва визуалните инструменти, за да предаде посланията и концепцията на един бранд. Това включва и използването на абстрактни и storytelling елементи, които могат да предадат ценности и да предизвикат определени асоциации с бранда.
Видовете комерсиална фотография идват със специфични изисквания както към техническото, така и към творческото изпълнение на кадъра. Затова и в курса те очакват насоки, трикове и много споделен опит за създаване на композиция и работа със светлината.
Какви умения са ти необходими?
За да се занимаваш с комерсиална фотография, важно е да имаш набито око и усет за детайлите, наред с технически познания. Трябва да разбираш как работи светлината и да умееш да се възползваш от нея, за да запечатваш и пресъздаваш емоция в снимките. Нуждаеш се от цялостно и задълбочено разбиране на различни подходи и похвати във фотографията, за да можеш да създаваш снимки, които привличат погледа и предизвикват наслада.
Отделно от това, трябва да умееш да комуникираш ясно с хората, които поръчват снимките ти, за да можеш да осъществиш творческата визия на клиентите си. Трябва да умееш и да обясняваш защо един кадър не би се получил и не е препоръчителен за заложените цели.
Курсът Commercial Photography - ноември 2023 ще те подготви технически и ще ти разкрие спецификите на различните видове комерсиална фотография. От концепцията до изготвянето на портфолио – обучението е фокусирано върху интензивната практика и цели да изгради основите, върху които да стъпиш като професионален фотограф.