Какви дигитални илюстрации можеш да правиш? - SoftUni Creative
Loading...

Какви дигитални илюстрации можеш да правиш?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какви дигитални илюстрации можеш да правиш?

„Лекторът има изключително много познания. Много добре успя да ни предостави учебния материал и даде доста идеи и препоръки, които ще са ни полезни в бъдеще. Много съм доволна“, споделя Теодора за впечатленията си от срещата с Борислава Караджова (Borislava Madeit), която ще въведе и теб в уникалния свят на илюстрациите в безплатния курс Digital Illustrations Basics.

Дигиталните илюстрации и изкуство днес са неразривно преплетени със същността на дигиталната среда. От дигитално изкуство, което може да се материализира във физическо, до потребителското преживяване и дори интерфейса, илюстрациите са навсякъде около нас.

Те са част от рекламите онлайн, от дигиталните продукти и дори бранд идентичността на марките. Аз например винаги се сещам за Mailchimp, когато стане дума за дигитални илюстрации като визуални активи на марките.

Източник: Mailchimp

Това подсказва, че дигиталната илюстрация може да бъде ключова и за разпознаването и запомнянето на брандовете. А и не само!

Защо дигиталната илюстрация е важна?

За да осъзнаем по-добре колко важни са илюстрациите в съвременния свят, е важно да разбираме къде може да се появят. Илюстрации се създават с цел изкуство и продажба на физически продукти, за нуждите на бизнеса – при брандиране и за рекламни материали, за сайтове и съдържание, при разработката на дигитални продукти, в книги, дигитални списания и т.н.

Това широко разпространение се дължи на факта, че визуален елемент като илюстрацията може:

Да повиши качеството на съдържанието, което се създава онлайн, било то писмено или видео такова;

Да привлече вниманието на потребителите и да повиши ангажираността им, което пък от своя страна да ги направи по-лесни за убеждаване в контекста на продажбите;

Да предава сложни, непознати, а понякога и по-сухи концепции и идеи по вълнуващ и интересен начин;

Да остави следа в съзнанието на потребителите, което пък ще буди преки асоциации с марката, когато видят определен тип или стил дигитално изкуство, и още.

Автор: Борислава Караджова, Borislava Madeit

Умението ти да правиш илюстрации може да ти отвори врати не само към бизнеси, които искат да използват такива, а и към реализация на собствените ти идеи, включително като комикси, анимации и дори за целите на игрите. Това ще ти подскаже и върху създаването на какъв тип илюстрации да се насочиш.

Именно някои популярни типове илюстрации ще разгледаме в следващата секция.

Какви илюстрации може да се научиш да правиш?

Стиловете дигитална илюстрация са изключително разнообразни. Една от водещите ти задачи е да откриеш собствения си стил.

Артистите, които се занимават с дигитална илюстрация, няма нужда да се ограничават до един вид. Може да ги съчетаеш. Ето някои примери, които да вдъхновят бъдещия ти стил:

Карикатури – карикатурата е стил, който изопачава физическите черти на обекта на илюстрация, а целта е постигането на комичен или ироничен ефект. Карикатурите са предпочитан стил при осмиването на обществени личности и при създаването на политическа сатира, но може да служат просто за забавен подарък.

Кратки комикси – като Cyanide & Happiness или нашумелият през последните години Strange Planet. Този тип илюстрации обикновено изглеждат по-детински, не са твърде детайлни и обикновено съдържат текст. И въпреки по-наивната си визия, освен шеговито, може да се използват за улесняване обсъждането на по-сериозни теми.

Реалистични илюстрации – реализмът е популярен подход в съвременната дигитална илюстрация, а артистите го прилагат от частично до степен на хиперреализъм. Реализмът е чудесен начин да впечатлиш аудиторията.

Автор: Irakli Nadar

Модна илюстрация – модните илюстрации са основополагащ елемент от индустрията. Те представляват бързи скици, които трябва да демонстрират нагледно как ще изглеждат дрехите и аксесоарите върху модела. На практика всеки моден дизайнер има собствен стил и да се запознаеш с различни такива може да бъде невероятен източник на вдъхновение.

2D и плоски илюстрации – това е стил, който вероятно си срещал из корпоративни сайтове, особено на технологични компании. Те са минималистични, но съчетават изчистените линии с ярки цветове и разчупени форми. Този тип “flat” илюстрации са опитът на уеб дизайнерите да вдъхнат живот на дигиталната среда.

Книжни и детски илюстрации – които традиционно биха се появили в печатен формат. Това са раздвижени, цветни илюстрации, които намекват за фантастични светове и разпалват въображението, и още.

Автор: Bil Donovan

Безплатен старт в дигиталната илюстрация

Дигиталното рисуване е процес по разказване на истории с визуални изразни средства. Предстоящият курс ще ти помогне да направиш първите си стъпки по пътя към търсения стил и желаната реализация на уменията, като ще обърнеш внимание на композицията, създаването на среда и герои.

В курса ще боравиш с Adobe Photoshop, за да поставиш основите на уменията, върху които да надграждаш. Ако това звучи като точната първа стъпка за теб, не се колебай и се запиши за Digital Illustrations Basics - март 2024 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.