Мястото на типографията в графичния дизайн - SoftUni Creative
Loading...

Мястото на типографията в графичния дизайн

avatar Мария Вълчева 3 минути
Мястото на типографията в графичния дизайн

Типографията е аспект на графичния дизайн, но съществува като практика още от изобретяването на писмеността. Това е начинът, по който ще комбинираш различни шрифтове, за да постигнеш четимост и в същото време – да направиш дизайна си привлекателен. В курса Typography – април 2022 ще се запознаеш не само с еволюцията на шрифтовете и типографията, но и ще се научиш как да оформяш къси и дълги текстове, как да подбираш шрифтове, а и ще надникнеш в света на калиграфията.


Типографията често бива подценявана като дял на графичния дизайн, но всъщност и тя като визуалните елементи може да носи и предава много и ценна информация. Освен това, има и силно изразена естетическа функция – да привлича вниманието, но не с шумното си присъствие, а с естетическо такова. По повод предстоящия курс, в следващите редове ще си поговорим какво е мястото на типографията в дизайна и защо е толкова важна.

Предаване на съобщение

Графичният дизайн е най-мощният инструмент за визуална комуникация с целевата аудитория на всеки бизнес. Умелото използване на типографията ще ти помогне да подсилиш посланията, които се предават чрез дизайна, по един изчистен и четим начин. Ако работиш по дизайн с водещи графични елементи, трябва да заложиш на силна типография, която да бъде забелязана. При дизайни с повече текст, трябва да използваш шрифтовете по такъв начин, че да създадат усещане за йерархия и да помогнат за различаването на водещи елементи като call-to-action, например.


Винаги трябва да се стремиш към баланс между различните елементи на дизайна си. И въпреки че типографията предава текст, това също е елемент от дизайна и трябва да бъде съобразен с останалите. Елементите на добрия дизайн не се „бият помежду си“, а се комбинират така, че най-ефективно да предадат желаното послание.

Йерархия в дизайна

Както споменах по-горе, типографията ще ти помогне да създадеш визуална йерархия в дизайна си. Това можеш да постигнеш чрез използването на различни размери, наклон и тегла на шрифтовете. Най-тежките (black и bold) шрифтове с най-голям размер ще привличат най-много внимание, при това мигновено. Затова са и по-подходящи за заглавия.

Източник: Column Five


Освен чрез манипулация на шрифта, можеш да създадеш усещането за йерархия и чрез комбинирането на няколко различни семейства от шрифтове (или т.нар. typeface, който включва в себе си всички шрифтови вариации на един вид). Когато работиш с много текст, чудесен начин да създадеш визуална йерархия е чрез използването на различни семейства от шрифтове за заглавия, подзаглавия и т.нар. тяло.

Разпознаваемост и характер

Никога не би объркал логото на Coca-Cola, Disney или това на Google, нали? Това е силата на добрата типография. Т.нар. логотипове са изключително популярни видове лога, които способстват за разпознаваемостта на марката. Добрата типография създава силна асоциация с марката, не само чрез логотипа, но и чрез използваните из сайтове и приложения шрифтове. Това драстично повишава разпознаваемостта, особено ако се използват консистентни стилове.

В допълнение към това, някои типове шрифтове имат наистина уникален характер. Те придават такъв и на дизайните, в които ги използваш – правят ги модерни, или пък закачливи, мистериозни и т.н. Разбира се, използваните шрифтове трябва да кореспондират с тона на марката и нейното позициониране, за да я представят по най-ефективния и запомнящ се начин.

Задаване на тон

Както споменах, много е важно типографията в дизайна ти да кореспондира с тона на марката и посланията, които иска да изпрати. По този начин можеш да предадеш ценностите на бранда по един изтънчен начин.


Освен това, типографията е чудесен начин да зададеш не само тона, но и емоцията, която искаш да предизвикаш. Едно и също послание може да звучи по два съвсем различни начини и да предизвика две много различни емоции, когато го изпишеш с различни шрифтове. Това е удобен инструмент, чрез който да предизвикаш асоциация между определен тип емоции и бранда.

Добави стойност чрез типография

Вероятно вече си се убедил колко мощен инструмент е типографията като част от графичния дизайн. Това е не просто умение, а изкуство само по себе си. Типографията може да изведе продуктите, марката, рекламните материали дори до следващото ниво, стига да я владееш добре. Чрез нея могат да се постигат цели като разпознаваемост, лоялност към марката и дори конверсии.


Ако си готов да развиеш уменията си в областта на типографията, сега можеш да го направиш с курса Typography – април 2022. От добрата микро и макро типография при оформление на текст до правилния подбор на шрифт спрямо задачата – всичко това и още ще откриеш в курса. Запиши се още сега ето ТУК до 10 април, а стартът е на 12 април!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.