3D дизайнът и необятните възможности, които отваря - интервю с Титко Титков
Титко е Lead Artist & Team Leader за студентския проект Golden Apple: Adventures – гейм портал, който е създаден съвместно от него и колегите му от първото издание на курса Game Modeling with Maya. Той е още и Character Artist/Game Developer в 3DCG Arts, където работи по гейм прототипите на заглавията Cooking Frenzy VR & Quantum Run. Но това не е всичко – Титко е и FX Artist за втори сезон от анимационния сериал Space Yogurt и 3D Generalist за късометражния анцимационен филм „Момичетата на улица Върбова“. Той е лектор в курса Character sculpting with ZBrush - октомври 2019, а днес ще научим от него повече подробности за дизайна и 3D дизайна, както и какви знания и умения ще можем да усвоим в предстоящия курс:
Дизайнът и ролята му в света, в който живеем
Светът, в който живеем днес, е изключително динамичен. На пазара има повече продукти от всякога - както физически, така и дигитални. С това все повече нараства нуждата тези продукти да бъдат "обличани" в привлекателен за крайния потребител външен вид. Независимо дали става въпрос за уеб сайт, автомобил, филмова продукция или видеоигра - дизайнът определено е професия на бъдещето и талантливите дизайнери ще бъдет все по-търсени като специалисти.
Какви са възможностите, които стоят пред хората, избрали да се развиват в тази сфера?
Възможностите са необятни. Дизайнът присъства като задължителна част от дейността на всяко едно предприятие, предлагащо стоки или услуги. Важното е да открием в коя сфера на дизайна сме истински добри и ни привлича, за да инвестираме времето си в това да се развиваме в нея. Цялостната програма на СофтУни, според мен, дава много добър поглед над това.
Разкажи ни за 3D дизайна – в какви направления намира приложение и за хора с какви умения е подходяща сфера на развитие?
Един от най-големите плюсове на 3D дизайна е широкият спектър от направления и личностни качества, които покрива. Архитектурната визуализация, филмовите продукции, рекламата и видеоигрите са едни от най-предпочитаните полета за развитие на 3D дизайнерите в момента. Но 3D дизайнът дава възможност за развитие както на хората с артистични качества, така и на тези, които са по-технически ориентирани. Тъй като основният инструмент на 3D дизайна е софтуерът - нуждата от подобрения тук е постоянна.
Курсът Character sculpting with ZBrush – какво предстои да научим в него?
На студентите им предстои шест седмично потапяне в света на дигиталната скулптура. Записалите се ще имат възможност да научат както основните добри практики в скулптирането и character art-a, така и да се запознаят със ZBrush, която е абсолютен стандарт в индустрията и умение, което всеки, преследващ кариера в гейм или филмовата индустрия, е хубаво да има. Курсът е предвиден за начинаещи 3D артисти, но винаги съм смятал, че преди да започнем със ZBrush, e добре да имаме познания в друга програма за 3D моделиране, като например Maya, 3Ds Max, Blender, MODO и т.н.
Не пропускайте да се потопите в света на 3D моделирането с предстоящия този месец курс - Character sculpting with ZBrush! Ще имате възможността да придобиете ценни умения за работа със софтуера, а обучението е с цялостна практическа насоченост, за да усвоявате знанията възможно най-ефективно, като ги прилагате на практика! За повече информация и записвания - посетете ТОЗИ линк!