3 тенденции за добър UX дизайн през 2022 - SoftUni Creative
Loading...

3 тенденции за добър UX дизайн през 2022

avatar Мария Вълчева 3 минути
3 тенденции за добър UX дизайн през 2022

Ако си решил да се впуснеш в творческия свят на UX дизайна, днес ще ти представя 3 тренда, които да инкорпорираш в работата си, за да постигнеш по-добри резултати през 2022. Не пропускай и да се включиш в курса UX Design – February 2022, чрез който да придобиеш практически умения за подобряване ползваемостта на уебсайтове и приложения.

Какво представлява UX?

Вероятно вече си срещал абревиатурата UX в следната комбинация – UI/UX. Това са две допълващи се форми на дизайн, но не са взаимнозаменяеми. UI съдържа в себе си т.нар. User Interface design, или всичко, което потребителят ще види на екрана си. Разработва се от UI дизайнери.


UX представлява User Experience дизайн, който обвързва UI елементите в логическа последователност. Този аспект създава потребителското преживяване, стъпките, които човек прави, който посещава уебсайт  или ползва приложението ти.


UX не се създава по собствените ти представи и предпочитания, а с потребителя предвид. Целта е крайният клиент да е удовлетворен от преживяването, да остане по-дълго на сайта, да се ориентира по-лесно в приложението, да направи покупка бързо и безпроблемно и т.н. Именно затова е добре, когато работиш по UX дизайн, да имаш предвид основните тенденции и потребителски нагласи, които да ти помогнат да създадеш нещо наистина мощно и ефикасно.

1. Добър сторителинг

„Разказването на истории“ вече не е роля само на маркетинг отделите, ангажирани със създаване на съдържание. Сторителингът намира приложение и при изграждането на потребителското преживяване. Какво ще види на уебсайта, или каква история ще му се разказва, докато скролва.


Примери за такива истории са информация за бранда, или за това къде се намира самият потребител в историята, как се вписва на фона на продуктите или услугите и т.н. Хубавата визия без добър сторителинг, който да ангажира потребителя, вече не е достатъчна.

2. Емоционален дизайн и геймификация

Геймификацията е явление в маркетинга, което използва различни игрови похвати, за да привлича нови клиенти и да задържа стари. Но техниката има място и в UX дизайна. Вземи за пример потребителското преживяване на платформата за изучаване на чужди езици Duolingo.

Източник: Duolingo


Създателите на сайта не просто са превърнали обучението в игра, чрез която потребителите могат в реално време да следят и усещат прогреса си. „Заиграли са се“ и с т.нар. емоционален дизайн. Той е с потребителя през цялото пътешествие и цели да събуди у него различни емоции. В случая с Duolingo – мотивация и радост от постигнатите резултати.

3. Стреми се към плавното пътешествие

Несъмнено от най-голямо значение за добрия UX дизайн е колко плавно ще направиш преживяването. Последователността между различните стъпки трябва да е непрекъсната и логически свързана. Тук става дума за последователност в на пръв поглед тривиални неща, като завършване на процес по покупка – от попадането на потребителя на уебсайта ти до получаването на поръчката, включително.


Трябва да се стремиш към консистентно преживяване – да направиш дизайна така, че всяка следващата стъпка да се усеща като естествено и логическо продължение на предишната. В края на краищата, целта е ясна – да задържиш вниманието на потребителя максимално дълго, без да му губиш времето. Страхотен пример за плавен и функционален, но и много мощен UX дизайн, който вдига ползваемостта и удовлетворява потребителите, е този на AirBnB.

Източник: AirBnB


Но това са само част от тактиките, които можеш да приложиш, когато работиш по своя UX дизайн. Потребителското пътешествие е многокомпонентно и винаги трябва да го правиш с потребителя предвид. Дори ако това значи да правиш хартиени прототипи и да рисуваш сторибордове. Именно на такива трикове и техники ще те научи и курсът UX Design – February 2022, наред с цялостната рамка за създаване и/или подобряване на потребителското преживяване. Не се колебай да се включиш от ТУК до 12 февруари. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.