3 дизайн тренда през 2022 - SoftUni Creative
Loading...

3 дизайн тренда през 2022

avatar Мария Вълчева 2 минути
3 дизайн тренда през 2022

През 2021 година видяхме редица промени и новости в дигиталния свят – от драматични развития по отношение на защитата на лични данни и поверителността онлайн, до ребрандирането на Facebook в Meta и скоростното придвижване към метавселената. Ако сега си решил да започнеш своя творчески път с цялостната програма по Дизайн, Криейтив и Визуализация, вземи предвид някои от тенденциите, които ще насочват дизайнерите през 2022 година.

Всичко е свързано

Промените в дигиталния свят водят до промени не само в маркетинговите, но и във визуалните стратегии на компании. Когато създаваш дизайни, трябва да подпомогнеш търговските и/или корпоративните цели на работодателя си (или този, който те е наел, ако си фрийлансър). Този дизайн е подчинен не само на някакви вътрешни изисквания и нужди, но и на тенденциите.


Вземи за пример екологичните настроения, стремежът към чиста икономика, съответно – нюансите зелено, които заляха всички ни преди години. В днешната обстановка, ако вземем за пример промените, въведени от Apple, на много бизнеси ще им се наложи да станат релевантни и интересни с нещо повече от лъскави реклами. Това често изисква не само промяна на дигиталната стратегия, но и визиите, които се използват, за да ги направят по-интересни и привличащи вниманието.


В следващите редове ще те запозная с някои от тенденциите, които ще владеят творческата 2022 година. Не е задължително да ги следваш стриктно или изобщо, но е хубаво да си наясно как изглежда света на дизайна, когато ти правиш първите си стъпки в него.

1. Настъпването на мрака

Не, няма да се впускам в драматични предсказания за бъдещето. Визирам т.нар. Dark Mode, който можеш да използваш, когато браузваш или четеш на телефона си. От известно време се оформя тенденция и уебсайтове да разчитат на една по-тъмна, изчистена тема, която да не натоварва очите.

Ще виждаме все повече тъмни теми, както из персонални сайтове, така и корпоративни такива. Включително и социалната мрежа Twitter предлага възможност за тъмна тема.

2. Носталгия по 90-те години

Носталгията е един от най-силните инструменти на марките, с които могат да ни въздействат като потребители. И тя не е инструмент само на дигиталния маркетинг, но и на дизайна. Визуалното оформление на популярния сериал Stranger Things ни запрати в 80-те. Днес виждаме завръщане към 90-те чрез опростени дизайни, ярки цветове и цялостно old-school оформление, което ни връща в едни идеализирани времена.

3. Експресивни шрифтове и типография

Възможността да сме онлайн и да сме толкова свързани е възможност за глобална комуникация. А думите са нашият инструмент, което е огромна възможност за дизайнерите. Те могат да предават различни емоции и да предизвикват такива чрез типографията. Разбира се, стремежът към четимост и разбираемост остава водещ, но като дизайнер през 2022 ще имаш възможност да предизвикваш рамките и да излезеш извън тях.

Откроява се тенденция към създаването на необичайни и изразителни форми, експериментирането и превръщането на буквите, на думите в изкуство. Това е доста предизвикателен (може би дори опасен) тренд, особено ако аудиторията не се вълнува съвсем от творчески експерименти и новости. Но тенденцията крие много възможности както за себеизразяване, така и за постигане на красиви резултати.


Това е много малка част от трендовете, които очакваме за 2022 година, които ще забележиш, ако навлезеш в творческата сфера. Годината се очертава да бъде смела, цветна, дори щура в областта на дизайна. Сега и ти можеш да се присъединиш към тези вълнуващи процеси през цялостната програма по Дизайн, Криейтив и Визуализация в SoftUni Creative. Не забравяй, че започваш с безплатен курс, така че да разбереш дали светът на дизайна е за теб. Не се колебай да се запишеш, очакваме те с нетърпение!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.