3 дизайн тренда през 2022
През 2021 година видяхме редица промени и новости в дигиталния свят – от драматични развития по отношение на защитата на лични данни и поверителността онлайн, до ребрандирането на Facebook в Meta и скоростното придвижване към метавселената. Ако сега си решил да започнеш своя творчески път с цялостната програма по Дизайн, Криейтив и Визуализация, вземи предвид някои от тенденциите, които ще насочват дизайнерите през 2022 година.
Всичко е свързано
Промените в дигиталния свят водят до промени не само в маркетинговите, но и във визуалните стратегии на компании. Когато създаваш дизайни, трябва да подпомогнеш търговските и/или корпоративните цели на работодателя си (или този, който те е наел, ако си фрийлансър). Този дизайн е подчинен не само на някакви вътрешни изисквания и нужди, но и на тенденциите.
Вземи за пример екологичните настроения, стремежът към чиста икономика, съответно – нюансите зелено, които заляха всички ни преди години. В днешната обстановка, ако вземем за пример промените, въведени от Apple, на много бизнеси ще им се наложи да станат релевантни и интересни с нещо повече от лъскави реклами. Това често изисква не само промяна на дигиталната стратегия, но и визиите, които се използват, за да ги направят по-интересни и привличащи вниманието.
В следващите редове ще те запозная с някои от тенденциите, които ще владеят творческата 2022 година. Не е задължително да ги следваш стриктно или изобщо, но е хубаво да си наясно как изглежда света на дизайна, когато ти правиш първите си стъпки в него.
1. Настъпването на мрака
Не, няма да се впускам в драматични предсказания за бъдещето. Визирам т.нар. Dark Mode, който можеш да използваш, когато браузваш или четеш на телефона си. От известно време се оформя тенденция и уебсайтове да разчитат на една по-тъмна, изчистена тема, която да не натоварва очите.
Ще виждаме все повече тъмни теми, както из персонални сайтове, така и корпоративни такива. Включително и социалната мрежа Twitter предлага възможност за тъмна тема.
2. Носталгия по 90-те години
Носталгията е един от най-силните инструменти на марките, с които могат да ни въздействат като потребители. И тя не е инструмент само на дигиталния маркетинг, но и на дизайна. Визуалното оформление на популярния сериал Stranger Things ни запрати в 80-те. Днес виждаме завръщане към 90-те чрез опростени дизайни, ярки цветове и цялостно old-school оформление, което ни връща в едни идеализирани времена.
3. Експресивни шрифтове и типография
Възможността да сме онлайн и да сме толкова свързани е възможност за глобална комуникация. А думите са нашият инструмент, което е огромна възможност за дизайнерите. Те могат да предават различни емоции и да предизвикват такива чрез типографията. Разбира се, стремежът към четимост и разбираемост остава водещ, но като дизайнер през 2022 ще имаш възможност да предизвикваш рамките и да излезеш извън тях.
Откроява се тенденция към създаването на необичайни и изразителни форми, експериментирането и превръщането на буквите, на думите в изкуство. Това е доста предизвикателен (може би дори опасен) тренд, особено ако аудиторията не се вълнува съвсем от творчески експерименти и новости. Но тенденцията крие много възможности както за себеизразяване, така и за постигане на красиви резултати.
Това е много малка част от трендовете, които очакваме за 2022 година, които ще забележиш, ако навлезеш в творческата сфера. Годината се очертава да бъде смела, цветна, дори щура в областта на дизайна. Сега и ти можеш да се присъединиш към тези вълнуващи процеси през цялостната програма по Дизайн, Криейтив и Визуализация в SoftUni Creative. Не забравяй, че започваш с безплатен курс, така че да разбереш дали светът на дизайна е за теб. Не се колебай да се запишеш, очакваме те с нетърпение!