10 правила за сполучливо лого!
Логото е лицето на всяка компания и на всеки бранд. Изборът на всеки един от неговите елементи е от изключителна важност – форма, сенки, ефекти, цветове и нито един от тези елементи не трябва да бъде подценяван когато проектираш лого. Затова ти представяме десет полезни неща, които е добре да вземаш в предвид, когато проектираш лого.
- Мисли мащабно от самото начало! Когато започваш да проектираш лого твоята цел трябва да е да плениш умовете и сърцата на колкото се може повече хора. Не са редки случаите, в които запомнящото се лого е границата между провала и успеха. Сполучливото лого е това, което може да накара хората да почувстват някаква връзка с твоя бранд.
- Типографията е изключително важна! Ако твоето лого включва текст имай в предвид, че изборът на шрифт е не по-малко важен от избора на цвят или форма. Шрифтът е това, което може да придаде най-голяма индивидуалност на твоето лого и затова изборът му трябва да е много внимателен и добре обмислен.
- Цветът означава много! Мислиш ли, че едно популярно лого би имало същия ефект върху аудиторията, ако беше безцветно или ако имаше някакъв друг произволен цвят? Точният цвят изпълва логото със съдържание и кара хората, които го виждат да мислят по определен начин или да изпитат дадено чувство.
- Внимавай с ефектите! Photoshop и Illustrator имат безгранични възможности по отношение на ефектите: сенки, отблясъци, отражения, нюанси, светлосенки и още много други. С ефектите обаче трябва да боравиш изключително внимателно. В противен случай можеш да създадеш твърде кичозно лого, което да отблъсква вместо да привлича хората. Що се касае до ефектите може би най-правилно да перифразираме мъдрата мисъл за лекарствата: „Дозата прави отровата“. Същото е и с ефектите. Положителният резултат от ефектите е в следствие на правилната дозировка при прилагането им.
- Разгледай своето лого от всеки възможен ъгъл! Понякога се налага човек сам да излага теза и да търси нейна антитеза, за да открие слабите места на своята теза. С логата нещата стоят по-същия начин. Осмислете внимателно идеята му – дали няма да ви създаде проблеми, дали цветовете са добре подбрани, дали не навежда на асоциации с други лога и символи, които са неприемливи за вашия бранд. Приемете това дори буквално – наистина погледнете логото си от всички възможни ъгли, защото поглед от един различен ъгъл може да разкрие коренно различна (и неподходяща) картина.
- Мисли „негативно“! Да се върнем на цветовете. Когато ги избираш е добра идея да мислиш „негативно“ т.е. когато се спреш на основния цвят, да го допълниш с някой напълно контрастиращ с него и абсолютно противоположен т.е. образно казано неговият „негатив“.
- Избягвай дъгата от цветове! Ще си поговорим малко повечко за цветове, тъй като те са може би най-специфичната част на всяко лого. Когато избираш цвят, освен с правилото за контраста, трябва да се съобразиш и с това да не превърнеш логото си в дъга от най-различни цветове. Всяка по-известна компания залага на максимум два основни цвята в своето лого и в своето брандиране. Придържай се към този пример.
- Логото не е просто готин символ или шрифт! Логото ви може да включва някой готин символ или елемент, но не мисли, че те ще станат разпознаваеми вън от целостта на логото. Така че не залагай всичките си карти на един елемент от логото, а изгради хармония между цвят, шрифт, символи и други.
- Бъди оригинален! В творческите среди границата между „вдъхнових се“ и „откраднах“ понякога е доста тънка и неясна. За по-сигурно избягвай и двете. Няма лошо да хвърляш по едно око за да прецениш какъв подход са използвали например спрямо съдържанието на бранда, но копирането на решения и дизайни е категорично неприемливо!
- KISS! Не, не рок групата. Може да си чувал, а може и да не си, за правилото „KISS!“, което е абревиатура от „Keep It Simple, Stupid!“. Придържай се към възможно най-простите и семпли решения. Те са по-лесни за възприемане, а това означава по-разпознаваемо и по-запомнящо се лого.
Всички важни неща, които посочих в статията, ще имаш възможността да изучиш в детайли на курса „Logo Design – февруари 2019“. Ако искаш да придобиеш уменията, необходими за създаването на запомнящи се лога, не изпускай този курс. Това е уникална възможност. Очакваме те!