Видеообработката и посланието в нея – Тейлър Трейси Уолш - SoftUni Creative
Loading...

Видеообработката и посланието в нея – Тейлър Трейси Уолш

avatar Румен Янев 3 минути
Видеообработката и посланието в нея – Тейлър Трейси Уолш

Всеки професионалист е започнал отнякъде и е черпил ценен опит от практиката на професионалистите преди него. За началото на курса ни Premiere Pro Advanced, избрах да ти споделя практиката на Тейлър Трейси Уолш, жената, която монтира музикалните клипове на Ариана Гранде и Кейти Пери, за да можеш и ти да почерпиш опит и вдъхновение.


Когато актрисата Дакота Джонсън приема задачата да бъде режисьор на новия музикален клип на Coldplay, ѝ се налага да намери добър монтажист. Тогава екипът ѝ показва уебсайта на Тейлър Трейси Уолш и Джонсън определено харесва видяното.

„Не можах да повярвам, когато ми звъннаха и ми казаха, че Дакота Джонсън ми е фен и би желала да работим заедно.“, разказва Уолш. „Винаги е интересно да работиш с различни хора и да наблюдаваш креативния им процес.“


Няма как да не сте се сблъсквали с работата на Уолш. Тя е най-популярна с музикалните си клипове, като 7 rings и Thank you, next на Ариана Гранде, Cry Cry Cry на Coldplay, както и рекламни видеа на марки като Adidas, Lonchamp и Star Wars. Всички тези вълнуващи, цветни и ангажиращи видеа, тя създава с помощта на Adobe Premiere Pro.


„Може да познаваш програмата като петте си пръста, но за да си истински монтажист, трябва да можеш да вкараш човешкото в проектите си. Трябва да намериш мотивацията и целта зад всеки кадър, за да предадеш точното послание.“, разказва Уолш.

Уолш може и да е известна с монтажа си на музиклани клипове, но тя намира истинско удоволствие в предизвикателството, което идва с редактирането на реклами. „Музикалните клипове са забавни и креативни, но рекламите са още по-интересни, защото зад тях стои много психология и целенасоченост. Опитваш се да предадеш конкретно послание за марката и се налга да си много по-преднамерен в монтажа.“


Една от рекламите на Adidas, която Уолш е монтирала, доста наподобява музикален клип – включва силна музика и енергични визуални ефектни. Но за разлика от типичното музикално видео, тази продукция трябва да бъде съобразена с търговския характер на проекта, да рамкира правилните продукти и да подчертае облеклото по начин, по който да се запечата в съзнанието на публиката.


„Голяма част от монтажа е решаване на проблеми.“, казва тя. „Работиш с режисьора и клиента, за да сте сигурни, че видеото е динамично и интересно, но също така и смислено. Понякога монтажът е точно там, където намирате посланието, което обединява цялото видео.“

Динамичен монтаж

За някои проекти Уолш разполага със седмици, дори месеци, но за други може да ѝ се дадат крайни срокове от пет дни или по-малко. По тази причина тя се възползва максимално от функционалностите на Premiere Pro. Обикновено използва техниката на палачинката (the pancake timeline), за да може бързо да преминава от клип на клип. Тя също създава под-последователности (sub-sequences), за да намали количеството кадри, които гледа на времевата си линия (timeline) по всяко време.


Когато работи по музикални клипове, Уолш първо синхронизира всички клипове и настройва слоевете си (layers), като едно обикновено видео може да съдържа 15 слоя, а друго – 95. „Обичам да работя с маркери. Обикновено ги оцветявам, за да следя различните части от песента. Маркирам първия припев в лилаво, втория куплет в синьо и така, докато не създам дъга от маркери по времевата линия. Това значително променя нещата, когато се опитвате да поддържате всичко организирано.“


За да преминава през кадри и ъгли, Уолш използва многокамерен работен поток (multicam workflow) и интегрираните функции на Adobe, за да обработва образи без да се налага да отваря отделно приложение.

Съвет за бъдещите монтажисти

Уолш има няколко съвета за всички, които биха искали да навлязат във вълнуващия свят на видеомонтажа. Тя предлага първо да гледаш клиповете, които те вдъхновяват и да се опиташ да пресъздадеш тази емоция в монтажа си. „Не искаш да копираш нечий монтаж кадър по кадър, но си играй с клиповете, за да видиш дали ще успееш да уловиш определена стилистика. Просто снимай малко кадри с приятели и се забавлявай с тях. Това ще те приближи до откриването на собствен стил.“


Ако имаш начални умения за работа с основните функционалности на Adobe Premiere Pro работа с инструменти, изрязване на кадри, импорт на материали, работа с Green Screen, обработка на текст и имаш желание да надградиш познанията и уменията си във видеообработката, то курсът ни Premiere Pro Advanced е точно за теб. Занятията започват на 4 януари, не се колебай, запиши се сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.