Пол Ранд: историята на една пчела и едно от най-големите имена в Графичния Дизайн - SoftUni Creative
Loading...

Пол Ранд: историята на една пчела и едно от най-големите имена в Графичния Дизайн

avatar Румен Янев 2 минути
Пол Ранд: историята на една пчела и едно от най-големите имена в Графичния Дизайн

Отворете сайта на IBM и вижте иконката, която се появява отляво на таба (фавиконката). Ще забележите малка пчеличка. Причината тази пчеличка да е кацнала там е човек на име Пол Ранд – един от най-гениалните графични дизайнери на XX век, чиито дизайни служат за пример на всички, които обичат и се занимават с изкуство. За началото на курса на СофтУни Graphic Design Tools, който започва на 6 октомври, реших да ви запозная с Ранд, творчеството и мисията му.


Източник: FamousGraphicDesigners


Въпреки че Пол Ранд посещава няколко учебни заведения за изкуство и дизайн,  той до последно твърди, че е „самоук“ и че се е научил, гледайки произведенията на други артисти. Основно се вдъхновява от френския художник Cassandre и списанието Gebrauchsgraphik.


Като млад артист, той започва работа като художник на шаблонни изображения (stock images). Но на 23 годишна възраст списанията Esquire и Apparel Arts (сегашното GQ) му доверяват позицията на арт директор, на която Ранд създава уникални корици, показвайки невероятния си талант като дизайнер.


Изненадващо, това, с което изпъква по това време, е серия от корици за по-малко известното списание Direction. Там той се възползва от дадената му пълна творческа свобода и създава революционни за времето си корици, които продължават да вдъхновяват артисти до ден днешен.


Друг от приносите на Ранд към графичния дизайн е начинът, по който преобръща имиджа на печатаните реклами. Той рязко минимизира количеството текст, превръщайки го в част от изображението – нещо, което не спираме да виждаме в графичния дизайн и сега.


Но нека се върнем на пчеличката. Най-голяма част от кариерата си Пол Ранд прекарва като корпоративен дизайнер, изграждайки имиджа на голяма част от американските компании през XX в. Може би едно от най-популярните лога, които артистът прави, е това на IBM – добре познатите на всички хоризонтални сини линии. Една от вариациите, които Ранд създава, е метафоричното представяне на буквите, където пчеличката замества буквата „I“. Ироничното в историята на логото е, че първоначално компанията не желае да ползва дизайна, а сега е основна част от имиджа им.


Ранд си изгражда и много специфичен процес на работа. Той отказва да прави по няколко различни дизайна за клиентите си. Дизайнерът твърди, че когато отидем при лекар, той не ни дава няколко опции, а ни предлага решението на проблема. Така е и при неговите дизайни.


Зад всяко свое лого, ранд прави малко книжле, в което обяснява процеса по дизайна зад създаденото лого и логиката зад всяка стъпка. През годините той издава и 4 книги за графичния дизайн и развива значително теорията в областта.   
  


Името Пол Ранд винаги ще остане в историята на графичния дизайн и всеки, който се занимава с това, трябва да вземе пример от самия него и да се поучи от изкуството на останалите.


Ако желаете да се развиете още повече в областта на графичния дизайн и вече имате начален опит в графичния дизайн, познавате основните инструменти и функционалности на програмите Adobe Photoshop / Adobe Illustrator, и също така умело боравите с pen tool, цветови палитри, шрифтове и ефекти върху растерна и векторна графика, не се колебайте, а се запишете за предстоящия модул Graphic Design Tools, който започва на 6 октомври. Станете част от дизайнерите, които доказват, че може да представиш дори най-скучното нещо по най-привлекателен начин.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.