5 стъпки, през които да минеш, когато създаваш лого - SoftUni Creative
Loading...

5 стъпки, през които да минеш, когато създаваш лого

avatar Румен Янев 2 минути
5 стъпки, през които да минеш, когато създаваш лого

Изработването на лого без съмнение е една от най-търсените услуги в сферата на графичния дизайн. В следващите редове ще ти споделя 5 основни стъпки, през които е добре да минеш, когато създаваш свой собствен дизайн. Разбира се, креативният процес никога не е имал строги правила и с времето всеки дизайнер открива свой собствен такъв. Но в началото е добре да започнеш с някаква структура, а тази по-долу е логична и ефективна.

Запознай се добре със задачата си

Важно е да разбереш какво очаква клиентът от теб. Разбери за какво ще се използва логото, на какви места ще бъде печатано, какви формати ще иска клиентът, както и ориентировъчен краен срок. Добре е и да знаеш и малко повече за самия клиент и продукта или бизнеса, за който правиш дизайн. Проучи какви са клиентите, за да разбереш какви „очи“ трябва да привлича.

Направи проучване

След като вече знаеш какво точно се изисква от теб, можеш да започнеш да събираш идеи. Не се спирай бързо на един единствен стил, а разгледай различни опции, направи си мууд борд в Pinterest, в Adobe Illustrator или дори на живо. Когато имаш няколко концепции, не се колебай да се върнеш към клиента, за да му споделиш посоките, в които може да поемеш с дизайна си, и да разбереш коя му допада най-много като усещане, цветове и тн.

Скициране

След като избереш посоката си, идва и време да направиш първата скица. Започнеш ли да рисуваш, не спирай да мислиш за публиката, която ще гледа дизайна и асоциациите, които може би ще прави с него. Ако например правиш лого за зеленчуков магазин, има толкова много неща, които могат да бъдат свързани с темата. Просто рисувай колкото се може повече, дай възможност на креативността ти да се излее върху листа (дигитален или не). И дори нещо да не ти допада, не изхвърляй идеите си. Всяка идея може да ти се окаже полезна, да се върнеш към нея или да използваш елемент, който много харесваш.

Направи логото в Adobe Illustrator

След като избереш няколко добри дизайна, с които си доволен, идва и времето да ги дигитализираш и изпипаш. Можеш да направиш това като пренесеш снимка на скицата си в Adobe Illustrator и повториш контурите. Тук ще окажат полезни всички умения, които ще да бъдат преподадени в предстоящия курс Illustrator Advanced. Ако нещо не ти допада, не се колебай да се върнеш обратно на скицирането. Имай търпение и ако усетиш, че се запъваш, не се мъчи.

Потърси обратна връзка

Винаги е хубаво някой друг да погледне работата ти и да ти даде градивна критика. Когато си се вглъбил в един проект е много естествено да пропуснеш малки детайли, тъй като си свикнал с тях. Питай свой колега, приятел в сферата, който наистина може да ти върне адекватна обратна връзка.


Щом изпипаш последните детайли, можеш смело да предадеш дизайна на клиента! Честито и успех със следващите задачи. Ако вече познаваш основите на графичния дизайн и работиш с основните инструменти на Adobe Illustrator, не се колебай да се запишеш в предстоящия курс Illustrator Advanced, който започва на 20 септември. В него ще задълбочиш уменията си работа с векторна графика и ще научиш неща като контрол над движението и анимацията, оптимизация на анимация, изграждане на герой и на характер в движението, създаване на собствен стил и още много. Побързай и се запиши сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.