Кинетична типография с After Effects - SoftUni Creative
За да достъпите материалите от курса, трябва да влезете в своя потребителски профил.
Loading...

Кинетична типография с After Effects

avatar Мария Вълчева 3 минути
Кинетична типография с After Effects

Анимираният текст носи магия сам по себе си и затова е една от темите, които ще разгледаш по време на курса After Effects Advanced, който започва през юни. По повод старта му, днес ще обсъдим какво представлява кинетичната типография и защо е толкова ценна не само като част от един цялостен дизайн, но и като умение на дизайнерите.


Анимирането на текст днес често се подценява в развлекателната и рекламната индустрии. Но кинетичната типография може да бъде от полза на всяка марка. Тя намира място на уебсайтове, мобилни приложения, реклами, музикални клипове, маркетингови кампании в мрежата и по имейл и други, за да привлича внимание, но и не само.

Какво е кинетична типография?

Кинетичната типография, най-просто казано, представлява анимиране на текста. Въпреки че днес се използват мощни инструменти за създаването ѝ, тя далече не е ново явление. Техниката е известна още от 60те години на миналия век и придобива все по-голямо значение в сферата на дизайна, тъй като привлича вниманието, внася динамика и повишава ангажираността на аудиторията.


Първият филм, който силно разчита на нея, е Север-северозапад (North by Northwest) на Алфред Хичкок, а ти несъмнено си добре запознат и с пролога (или въвеждащите надписи/opening crawl) на Междузвездни войни.


Ако заложиш на анимирането на текст във видеата си, със сигурност ще успееш да предадеш посланията си по по-ефективен и атрактивен начин. Придавайки живот на текста, успешно ще ангажираш внимание, за което се борят всичките ти конкуренти (или съответно тези на марката, с която работиш).

Анимиране на текст с Adobe After Effects

Както и на тази страница, текстът е статично средство за комуникация. За мое огромно съжаление, изреченията няма да плъзнат и да се наредят сами пред погледа ти, докато скролваш надолу. Но овладееш ли техники за анимиране чрез инструменти като After Effects ще можеш да превръщаш статичната комуникация в активно действие.


Кинетичната типография може да бъде прилагана върху текст, лога, слогани и дори CTA. Тя е чудесен начин да започнеш дадено видео, с грабваща вниманието шапка, и да го завършиш със запомняща се анимация. Анимирането може да ти е от полза и за:


• Подчертаване на важна, ключова информация;

• Наблягане на промоционална информация;

• Извеждане на преден план на цитати;

• Плавно преминаване между различни теми;

• Ясно разграничаване между различни теми;

• Увеличаване на ангажираността на зрителите.


Анимацията на текст е част от полето на моушън дизайна и затова е ключов компонент от предстоящото обучение. А в следващите редове ще видим и как можеш да подходиш към анимацията на текст.

Анимирането на практика

Процесът по анимиране на текст е колкото техническа, толкова и творческа дейност. Трябва да можеш да си представиш потенциалния резултата от анимацията, за да знаеш към какво се стремиш, но и да знаеш как да го постигнеш. Анимацията може да е много елементарна – като обикновено придвижване на текста до цялостната му метаморфоза. Манипулацията на големината и скоростта на текста могат да предизвикат специфични емоции и реакции у зрителите.


Когато използваш шрифтове и цветове, за да преувеличиш дадено послание, можеш да постигнеш по-висока ангажираност на публиката. Разбира се, винаги трябва да има баланс, така че текстът да не отнема от вниманието, което трябва да се отдели на цялостното видео. Подобно нещо важи и за скоростта, с която се променя и движи текстът – променящата се скорост от началото до края на един анимиран текст също повишава ангажираността на аудиторията.

Източник: InVision


По време на курса ще се научиш да прилагаш 3D екструдиране за постигане на различни ефекти, както и да правиш метаморфозна анимация на текст и форми. Ще видиш как се сместват моушън и реални кадри. Adobe After Effects е може би най-добрият инструмент за кинетична типография. А тя от своя страна е мощен инструмент за визуална комуникация, макар и все още да бива подценявана. Днес не можем да си позволим скучен и еднообразен текст по презентации, в реклами и дори в имейли.


Затова и уменията за анимиране на текст са от огромна полза за всеки дизайнер. Но в предстоящото обучение ще развиеш и още много други компетенции. Ако си готов да надградиш знанията си и да се научиш да създаваш флуидни моушън анимации, съчетаващи текст, форми и герои, да боравиш с различни стилистики и да се научиш да правиш грабващи интереса анимации, запиши се още днес за курса After Effects Advanced – юни 2022!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.