"Намерете своето призвание и това, което най-силно искате да правите!" - SoftUni Creative
Loading...

"Намерете своето призвание и това, което най-силно искате да правите!"

avatar Соня Аврамова 4 минути
"Намерете своето призвание и това, което най-силно искате да правите!"

Светослав Симов (Свет) е основател и собственик на Фонтфабрик - едно от най-популярните и продавани студиа за дизайн на шрифтове в света. Техни шрифтове присъстват редовно, и то по няколко от тях, в класациите “Най-продавани” на сайтове като MyFonts.com, Fonts.com, FontSpring.com. Докато сте ходили по улиците на София, или който и да е град в по-голямата част на света, то със сигурност сте попадали на реклами, правени с едни от най-ползваните безплатни или платени версии на шрифтовете - Интро, Некса, Мюлер, Пантон, Некса Ръст, Интро Ръст. Заедно с екип от няколко талантливи и отдадени на работата си шрифт дизайнери създават широк спектър от наборни, украсни и ръкописни шрифтове в студиото им в центъра на столицата. Какво разказа Свет за магията на дизайна, прочетете от следващи редове.

От колко време всъщност се занимаваш в областта на дизайна и как се зароди страстта ти в тази сфера?

Интересът ми към дизайна се зароди още в ученическите години, въпреки тогавашната ми неориентираност с какво точно искам да се занимавам. Двете неща, които ме вълнуваха по това време бяха компютрите и дизайнът. Някак вътрешно знаех, че това е моето нещо и трябва да го следвам.

Примерът на утвърдени специалисти и възможността да работя с такива, получаването на градивна критика и коментари от тяхна страна, съвместни проекти и менторство са част от причините, които ме мотивираха да се развивам в областта на дизайна.

Защо визуалният елемент е толкова важен в дигиталния свят?

На първо мястото, защото първосигналното ни възприемане е визуалното. Без значение от естеството на визуалната част (рекламна визия; принт материал; уебсайт или друго), това е първичният контакт с потребителя, който всъщност е и крайният клиент. Затова е много важно точно във визуалната част да можем да покажем нивото на старание, което много често говори и за нивото на самия продукт или услуга генерално.

Какви са границите на дизайна? Има ли такива?

Колкото повече един дизайн се създава с цел продажба, дистрибуция или най-общо казано с комерсиална насоченост, толкова повече здрави и утвърдени граници има той. В тези случаи границите са съобразени с маркетирането, таргетирането и максимално бързото припознаване на дизайна от страна на съответната целева аудитория. Затова и можем да кажем, че колкото по-комерсиален е един продукт, толкова по-тясни и утвърдени граници има той, съответно колкото по-некомерсиална е една творба, толкова по-широки и размити са границите ѝ или въобще липсват такива.

Как следиш за новите трендове и ъпдейти в сферата на дизайна?

Бих искал да започна с един съвет, а именно колкото повече напредвате в кариерата си и се утвърждавате като професионалисти, толкова по-малко би следвало да следите за трендове и вълни, а да търсите и изразявате свой собствен стил като по този начин самите вие създавате тенденции и течения в сферата на дизайна, например. Защо не?! На база на способностите, знанията и уменията, които сте натрупали с времето. Просто понякога се иска малко повече смелост и решителност да излезете от удобството да репродуцирането , и да направите нещо нестандартно и нетипично. Самият аз съм имал възможността да създавам неща, които впоследствие да действат вдъхновяващо за други. Подобни трендове и тенденции следя основно в портфолиата и крайните продукти на подбрани дизайнери и студиа. Най-бързо може да се ориентирате в платформи за дизайн като behace и dribbble, например.

Каква е твоята асоциация, когато чуеш думата дизайн?

Първите асоциации, които изникват в съзнанието ми са свързани с думите проектирам, творя, създавам.

Кои са най-важните и необходими качества, за да бъдеш добър дизайнер?

Един от най-ключовите моменти е да успееш да влезеш в съзнанието на хората, за които е предназназен съответният дизайн. Да разбираш повече за възприятията им, начина им на мислене, начина на разсъждение и всичко свързано с дизайн потребността и преживяването. Друго важно качество е да си с изграден вкус, стил и да си добър естет, в това което вършиш. Да имаш самочувствие и увереност, за да можеш да твориш с мисъл, идея и финес.

Какви препоръки и насоки би дал за хората, които тепърва поемат по този път?

Бих им дал съвет да се заредят с повече търпение, ентусиазъм и неспиращо желание за постоянно учене и усъвършенстване. Да намират себе си и да имат хъс да бъдат по-доброто си Аз. Най-важната част е може би да обичат и харесват това, което правят.

Каква стойност ще предостави цялостната програма на SoftUni Creative?

Най-важното нещо, което ще получат записалите се в програмата е да намерят призванието си и това, което най-силно искат да правят. В цялостната програма ще имат възможност да обхванат много сфери на дизайна, което ще обогати културата и мирогледа им като цяло. Ще ги направи и по-съпричастни към областите, които не са пряко свързани с тяхната специалност, като по този начин ще развият една ценна и полезна толерантност към естеството на работата на колегите си, които са избрали да творят в други сфери на дизайна. И не на последно място - възможността да почерпят опит и знания от самите преподаватели не само като професионалисти, но и като хора, което ще им даде умения и тънкости в занаята от първо лице.


Ако искате да станете част от новата креативност общност на България, подайте кандидатура още днес от ТУК

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.