"Намерете своето призвание и това, което най-силно искате да правите!"
Светослав Симов (Свет) е основател и собственик на Фонтфабрик - едно от най-популярните и продавани студиа за дизайн на шрифтове в света. Техни шрифтове присъстват редовно, и то по няколко от тях, в класациите “Най-продавани” на сайтове като MyFonts.com, Fonts.com, FontSpring.com. Докато сте ходили по улиците на София, или който и да е град в по-голямата част на света, то със сигурност сте попадали на реклами, правени с едни от най-ползваните безплатни или платени версии на шрифтовете - Интро, Некса, Мюлер, Пантон, Некса Ръст, Интро Ръст. Заедно с екип от няколко талантливи и отдадени на работата си шрифт дизайнери създават широк спектър от наборни, украсни и ръкописни шрифтове в студиото им в центъра на столицата. Какво разказа Свет за магията на дизайна, прочетете от следващи редове.
От колко време всъщност се занимаваш в областта на дизайна и как се зароди страстта ти в тази сфера?
Интересът ми към дизайна се зароди още в ученическите години, въпреки тогавашната ми неориентираност с какво точно искам да се занимавам. Двете неща, които ме вълнуваха по това време бяха компютрите и дизайнът. Някак вътрешно знаех, че това е моето нещо и трябва да го следвам.
Примерът на утвърдени специалисти и възможността да работя с такива, получаването на градивна критика и коментари от тяхна страна, съвместни проекти и менторство са част от причините, които ме мотивираха да се развивам в областта на дизайна.
Защо визуалният елемент е толкова важен в дигиталния свят?
На първо мястото, защото първосигналното ни възприемане е визуалното. Без значение от естеството на визуалната част (рекламна визия; принт материал; уебсайт или друго), това е първичният контакт с потребителя, който всъщност е и крайният клиент. Затова е много важно точно във визуалната част да можем да покажем нивото на старание, което много често говори и за нивото на самия продукт или услуга генерално.
Какви са границите на дизайна? Има ли такива?
Колкото повече един дизайн се създава с цел продажба, дистрибуция или най-общо казано с комерсиална насоченост, толкова повече здрави и утвърдени граници има той. В тези случаи границите са съобразени с маркетирането, таргетирането и максимално бързото припознаване на дизайна от страна на съответната целева аудитория. Затова и можем да кажем, че колкото по-комерсиален е един продукт, толкова по-тясни и утвърдени граници има той, съответно колкото по-некомерсиална е една творба, толкова по-широки и размити са границите ѝ или въобще липсват такива.
Как следиш за новите трендове и ъпдейти в сферата на дизайна?
Бих искал да започна с един съвет, а именно колкото повече напредвате в кариерата си и се утвърждавате като професионалисти, толкова по-малко би следвало да следите за трендове и вълни, а да търсите и изразявате свой собствен стил като по този начин самите вие създавате тенденции и течения в сферата на дизайна, например. Защо не?! На база на способностите, знанията и уменията, които сте натрупали с времето. Просто понякога се иска малко повече смелост и решителност да излезете от удобството да репродуцирането , и да направите нещо нестандартно и нетипично. Самият аз съм имал възможността да създавам неща, които впоследствие да действат вдъхновяващо за други. Подобни трендове и тенденции следя основно в портфолиата и крайните продукти на подбрани дизайнери и студиа. Най-бързо може да се ориентирате в платформи за дизайн като behace и dribbble, например.
Каква е твоята асоциация, когато чуеш думата дизайн?
Първите асоциации, които изникват в съзнанието ми са свързани с думите проектирам, творя, създавам.
Кои са най-важните и необходими качества, за да бъдеш добър дизайнер?
Един от най-ключовите моменти е да успееш да влезеш в съзнанието на хората, за които е предназназен съответният дизайн. Да разбираш повече за възприятията им, начина им на мислене, начина на разсъждение и всичко свързано с дизайн потребността и преживяването. Друго важно качество е да си с изграден вкус, стил и да си добър естет, в това което вършиш. Да имаш самочувствие и увереност, за да можеш да твориш с мисъл, идея и финес.
Какви препоръки и насоки би дал за хората, които тепърва поемат по този път?
Бих им дал съвет да се заредят с повече търпение, ентусиазъм и неспиращо желание за постоянно учене и усъвършенстване. Да намират себе си и да имат хъс да бъдат по-доброто си Аз. Най-важната част е може би да обичат и харесват това, което правят.
Каква стойност ще предостави цялостната програма на SoftUni Creative?
Най-важното нещо, което ще получат записалите се в програмата е да намерят призванието си и това, което най-силно искат да правят. В цялостната програма ще имат възможност да обхванат много сфери на дизайна, което ще обогати културата и мирогледа им като цяло. Ще ги направи и по-съпричастни към областите, които не са пряко свързани с тяхната специалност, като по този начин ще развият една ценна и полезна толерантност към естеството на работата на колегите си, които са избрали да творят в други сфери на дизайна. И не на последно място - възможността да почерпят опит и знания от самите преподаватели не само като професионалисти, но и като хора, което ще им даде умения и тънкости в занаята от първо лице.
Ако искате да станете част от новата креативност общност на България, подайте кандидатура още днес от ТУК.