Как изглежда работният процес на графичните дизайнери? - SoftUni Creative
Loading...

Как изглежда работният процес на графичните дизайнери?

avatar Пламен Тотев 2 минути
Как изглежда работният процес на графичните дизайнери?

В основата си графичният дизайн е комуникация и начин за предаване на идеи и послания във визуален формат, който е едновременно привлекателен и достъпен. За да се стигне до крайния продукт обаче, дизайнерът преминава през многостранен процес, който включва различни стъпки.

Ако искаш да научиш повече за сферата и ролята на графичния дизайнер, кандидатствай в SoftUni Creative. Програмата стартира с безплатен курс, който ще те въведе в основите на дигиталния дизайн.

Всичко започва с бриф

В основата на всеки проект стои брифът. На този първоначален етап клиентът очертава своята визия, цели, целева аудитория и специфични нужди. Подробното резюме дава ясна представа за обхвата на проекта, като помага на дизайнерите да съгласуват творчеството си с очакванията на клиента. Това е важна стъпка за определяне на тона и посоката на целия проект.

Източник: Asana

Следва проучване

След като получат заданието, дизайнерите започват етапа на проучване. Това включва задълбочено проучване на индустрията на клиента, неговите конкуренти и целевата му аудитория.

Проучването може да включва анализ на актуалните тенденции, разбиране на психологията на цветовете и изучаване на успешни примери за дизайн в подобна ниша.

Тази фаза е от съществено значение за събирането на инсайт и  вдъхновение, които дават информация за процеса на проектиране. По този начин се гарантира, че крайният продукт е не само визуално атрактивен, но и контекстуално подходящ.

Виж още: Какво всъщност прави графичният дизайнер?

Раждането на идеята

Следва брейнсторминг, в който да се роди креативната идея.  По същество тази фаза е свързана с изработването на основната концепция на дизайна.

Тук дизайнерите проучват различни идеи, които съответстват на брифа и резултатите от проучването. За визуализиране на мислите и генериране на иновативни решения често се използват техники като скициране и moodboard.

Източник: Shutterstock

Създаване на дизайна

След като бъде избрана концепция, започва фазата на визуализация. В този етап идеите се превръщат в осезаеми проекти с помощта на софтуер за графичен дизайн, като Adobe Photoshop, Illustrator и др.

Дизайнерите се фокусират върху оформлението, типографията, цветовите схеми и изображенията, за да създадат визуално представяне на концепцията. Този етап изисква усет към детайлите и добро разбиране на принципите на дизайна, за да се гарантира създаването на съгласуван и въздействащ дизайн.

Обратна връзка и корекции

Никой дизайн не е завършен без обратна връзка. Това включва представяне на проекта на клиента и получаване на неговото мнение. Обратната връзка е от решаващо значение, тъй като предоставя външна гледна точка и подчертава областите за подобрение.

След това дизайнерите правят корекции въз основа на тази обратна връзка, като подобряват дизайна, за да отговори по-добре на нуждите и очакванията на клиента. Тук способността за ефективна комуникация ще те отведе далеч – понякога ще се налага да защитаваш идеите си или пък да направиш компромис.

Виж още: 5 мотивиращи предизвикателства пред дигиталните дизайнери

Източник: InVision

Работният процес в дизайна е уникална комбинация от анализ, творчество и колаборация. Ако търсиш динамична сфера, която съчетава изкуство и стратегия, може би точно това е професията за теб.

Едно е сигурно – няма как да знаеш преди да опиташ. Кандидатствай още днес в цялостната програма по дизайн, криейтив и визуализация на SoftUni Creative и започни своето дизайн приключение. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.