5 вдъхновяващи примера за опаковки на български продукти - SoftUni Creative
Loading...

5 вдъхновяващи примера за опаковки на български продукти

avatar Мария Вълчева 4 минути
5 вдъхновяващи примера за опаковки на български продукти

Качественият дизайн на опаковки грабва не само вниманието, а и завладява въображението. Това е критичен елемент за успеха на всеки продукт. Сега и ти можеш да развиеш компетенциите си като дизайнер на опаковки в практическия курс Package Design - февруари 2024.

А по повод скорошния му старт, днес съм ти подготвила няколко примера за опаковки, създадени за българския пазар. На сайта Packaging of the World можеш да откриеш много любопитни примери за опаковки от целия свят. Можеш и да разгледаш примери от различни времеви периоди, за да видиш как еволюира дизайнът на опаковки през годините.

Но преди да видим примери от българския пазар, нека разберем какво прави един дизайн на опаковки работещ.

Какво изисква добрият дизайн на опаковки?

Въпреки че всички ние като потребители имаме индивидуални вкусове и различни неща грабват вниманието ни, има универсални характеристики, които помагат на определен дизайн да продаде продукта, за който е създаден. Освен това той трябва да „говори“ на конкретна аудитория, не задължително на всеки от нас.

Този фактор е отправна точка към осигуряване на привлекателна визия, която не само ще ангажира погледа ни като потребители, а и ще ни накара да си представяме как използваме продукта. Една добра опакова има:

Отличителна визия – така че продуктът да се откроява сред конкурентните на щанда в магазина;

Функционалност – опаковката трябва да побира, защитава и съхранява продукта. Трябва обаче да е и лесна за взимане и отваряне. Трябва да имаш предвид и дали е необходимо да се запечата отново. Не е достатъчно да е просто красива;

Яснота – потребителят трябва да може веднага да разбере какъв е продуктът, който се съдържа в опаковката. Не бихме искали течният сапун да се съхранява в бутилка, напомняща за плодов сок. Надписите, информацията и етикетите трябва да са лесни за разчитане.

Съответствие – ако продуктът е кутийка с крем за ръце, няма причина да се продава в пликче като маска за лице или в кутия за обувки. Опаковката и нейният дизайн създават очаквания и целта е да се отговори на тези очаквания.

Знаейки всичко това, нека разгледаме няколко дизайна на опаковки, които ще срещнем в България.

5 примера за дизайн на български опаковки

Добрият дизайн решава определени казуси. Той е комбинация от индивидуалност и функционалност, а и умее да овладява вниманието и въображението. Това се опитват да постигнат и героите на днешната статия:

1. Гуд Джоб

Гуд Джоб е ярък представител на варненската улична храна. С намигване към всички любители и хитра игра на думи, ресторантът издига вкусните джобове в култ.

За да изразят своята индивидуалност като ресторант за бързо хранене и да пресъздадат магията на джобовете, а и вкусната храна като цяло, те залагат на ярък, модерен дизайн с лек ретро привкус.

Дизайн: Marka Collective

2. Livity от Фикосота

Оризовият чипс на Фикосота залага на опаковка, която веднага може да бъде идентифицирана на щанда. Разликите с преките конкуренти са видими с просто око, а акцентът е върху бранда.

Опаковката на чипса има още една отличителна черта – на фокус е апетитна, реалистична илюстрация на чипса и съставките му. А зеленият цвят напомня, че това е не просто апетитен, а и здравословен продукт.

Дизайн: Break Design Solutions

3. Dulmone на БГ Хайв

Брандът Dulmone на българската компания за производство и преработка на пчелен мед, пчелни продукт и сладка БГ Хайв, предлага био мед и сладка от сертифицирани производители. Марката залага на дизайн, който спомага повишаването на разпознаваемостта на бранда.

Освен това той осигурява възможност за лесно създаване на вариации при разширяването на асортимента на бранда. Цветовете и шрифтовете са дръзки, но без да отнемат вниманието от апетитните продукти, които се крият в бурканчетата и можем да зърнем още преди да отворим бурканчето.

Дизайн: Embrand

4. Valnuts и Енергия от Ядки

Българската компания Валнутс отваря нова страница от дългогодишната си история с бранда за тахани, кремове и масла Енергия от Ядки. Дизайнът всъщност е ребрандинг, който модернизира и осъвременява марката.

Той е грабващ окото, открояващ се на щанда, като загатва и за съдържанието на бурканчетата. Комбинацията от различните елементи и цялостното изпълнение подсказват за здравословен продукт с високо качество.

Дизайн: Lazarov Design

5. Zver

Zver е българска крафт бира от Казанлък, чийто стремеж към уникална визия отвежда бранда при Embrand. Те създават дързък и енергичен дизайн, както и индивидуални илюстрации за всяка от бирите. По този начин осъществяват своеобразна визуална репрезентация на качествата на пивото и спомагат привличането на разнообразни аудитории.

Дизайн: Embrand

Това са все примери за внимателен подход и усет към детайла, които изразяват ценностите на марките и успяват да привлекат потребителя на тяхна страна. А в създаването на дизайн за опаковки се крият и още повече тънкости.

Ако разгледаните визии вдъхновиха и теб да продължиш развитието си в тази посока, не пропускай практическия курс Package Design - февруари 2024. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.