Какви тенденции ще следват дизайнерите през 2024 година? - SoftUni Creative
Loading...

Какви тенденции ще следват дизайнерите през 2024 година?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какви тенденции ще следват дизайнерите през 2024 година?

Графичният дизайн и визуалните материали играят критична роля в оформянето на средата, в която съществуваме – физическа и дигитална. Те са и сред най-адаптивните и гъвкави експерти днес, с нестихващ стремеж да са винаги една крачка пред промените и технологичните иновации. В цялостната програма по дизайн и криейтив на SoftUni Creative ще откриеш знанията и уменията, които да ти помогнат и на теб да бъдеш адаптивен в новоизбраната от теб творческа кариера.

А за да са една стъпка пред новостите, дизайнерите трябва да гледат напред към бъдещето. И не, нямат нужда от кристална топка, просто усет за индустрията. По този повод, днес ще те запозная с някои от най-очакваните тенденции, които ще се разгърнат през новата година. Така, придобиеш ли приложими в реална среда практически умения, ще си готов да ги приложиш и по най-актуалния начин.

А преди да се запознаем с тенденциите в работата на дизайнерите по-подробно, нека видим търсят ли се все още дизайнери и какво е бъдещето на професията.

Какво показват цифрите за света на дизайна?

Графичният дизайн има потенциала да промени света. Затова и търсенето на дизайнери в различни направления продължава, въпреки възхода на изкуствения интелект, способен да създава визуални материали.

Нищо чудно, че IBISWorld, една от водещите компании за проучвания по сектори и индустрии в световен мащаб, също споделя оптимистична прогноза за развитието на сферата. Последният обзор на индустрията отбелязва повишаващо се търсене на дизайнерски услуги в областта на уеб дизайна и анимациите, в резултат от стремежа на марките да наложат сами себе си.

В резултат, индустрията процъфтява последните 5 години, благодарение и на увеличените разходи за реклама, достигайки пазарен дял от над $49,7 милиарда към 2023 година. Въпреки AI и все по-достъпните софтуерни решения, търсенето на кадри също нараства с по около 2.1% на година за периода 2018-2023 година, като заетите в сектора надхвърлят 571 000 души.

Източник: IBISWorld

А ето и какъв ще е фокусът на всички тези професионалисти през 2024 година!

1. AI – асистент или заплаха?

Творческите индустрии понесоха най-значимият удар след появата на инструменти като Dall-E и Midjourney. Но алгоритмите и изкуственият интелект са част от творческите професии открай време. Само един пример – през 2017 година, Ogilvy „наема“ алгоритъм, за да създаде хиляди уникални дизайни за бурканчетата на Nutella за италианския пазар. Кампанията е толкова успешна, че само за месец се разпродават 7 милиона буркана течен шоколад, предвидени за кампанията.

Днес тези инструменти и прилежащите им алгоритми имат имена, намират се в почти всеки графичен софтуер, който можем да използваме, и имат за цел да пестят пари и време. AI технологията оптимизира работата на дизайнерите, ускорява процеса по създаване на визии и е източник на вдъхновени и идеи.

През 2024 година ще виждаме все по-широкото приложение на изкуствен интелект в сферата на дизайна. Инструментите ще стават все по-достъпни – вече разполагаме и с Adobe Firefly, и с вградени в Canva AI решения. А това означава, че ако искат да останат конкурентни, дизайнерите ще трябва да овладеят и такива инструменти. Сега е моментът, в който и ти да направиш първи стъпки в тази посока.

2. Минимализъм и интуитивност на UX/UI дизайна

Стремежът към изчистеният и лесен за овладяване интерфейс ще бъде пък приоритет в UI дизайна през 2024 година. Ще виждаме все по-малко ненужни и сложни елементи, които може да разсейват потребителите, когато боравят с даден дигитален продукт.

За да бъде запазена интригата, а интерфейсът и преживяването да са ангажиращи, дизайнерите ще залагат на анимации и 3D илюстрации, за да придадат живот на изчистената визия.

3. Фокус върху достъпния UX/UI дизайн

Дизайнерите играят все по-значима роля в осигуряването на дигитални преживявания, които са достъпни и приобщават по-широк кръг от хора, независимо от предизвикателствата, с които може да се борят. В тази връзка, UX/UI дизайнът ще тръгне по пътя на по-ясната и четима типография, по-качествения и удобен контраст, както и подобряване и улесняване на навигацията на сайтове и приложения.

Един от най-ярките примери за непрекъснати иновации в сферата на достъпния дизайн, разбира се, са продуктите на Apple. Те предлагат десетки решения за хора със зрителни, слухови, гласови, двигателни и дори когнитивни трудности.

4. Pantone и цветът на годината

Pantone е американска компания, която разработва собствена система за съвпадение и възпроизвеждане на цветове. Разработват уникални цветове, които могат да се ползват в дизайн проекти, а редица индустрии ги прилагат в работата си. От 2000 година насам, компанията провежда инициативата Color of the Year, която залага цветовите тенденции всяка година.

Цветът на 2024 година ще бъде невероятният Peach Fuzz. Той е пълна противоположност на дръзкия Viva Magenta от 2023 година. Ако Viva Magenta овластяваше и носеше радост и оптимизъм, то Peach Fuzz носи топлина и елегантност и се стреми да създаде усещане за близост и свързаност.

5. Как ще изглеждат илюстрациите?

Илюстрациите са все по-значим елемент от дизайна и бранд идентичността на съвременните брандове. Инструментите за създаването им, като Adobe Illustrator, стават все по-гъвкави и достъпни.

През 2024 година ще виждаме все повече илюстрации, вдъхновени от стиловете на анимето и комиксите. Ще бъдем заобиколени от геометрични фигури и сюрреалистичните им и игриви комбинации. Ще виждаме все повече шрифтове, имитиращи ръкописен текст. Вече споменах 3D илюстрациите, които да придават живот на дизайните – оформя се тенденция те да изглеждат тактилни и текстурирани, като направени от глина.

Източник: Envato Elements

2024 година се очертава като вълнуваща и предизвикателна за сферата на дизайна. Идеите ще са смели, цветовете – меки, а AI ще създава все повече възможности за реализиране на всевъзможни проекти. За да се потопиш и ти в този вълнуващ свят на дизайн и творчество, кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Creative. Направи първата стъпка към творческа кариера още днес – включи се в безплатния курс и разбери дали това е твоето нещо!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.