Пет правила за успешен дизайн
Дизайнът на персонажи може да се окаже трудна задача. Да създадете свой персонаж от нулата, включва доста творческо мислене. Въпреки че възприемаме като даденост много от класическите персонажи, които познаваме от анимации, филми или реклами, трябва винаги да знаете, че в тях също са вложени огромни творчески усилия за да бъдат направени толкова ефективни.
От четирипръстните ръце на Мики Маус (които били нарисувани така, просто за да се пести време при рисуването) до елегантната проста на герои като Хоумър Симпсън, дизайнът на персонажи винаги се е придържал към максимата „KISS“ (Keep It Simple, Stupid). Разбира се, това е по-скоро пожелателен ориентир и освен него дизайнът на персонажи има редица правила с които трябва да сте наясно, преди да пристъпите към творческа работа. Ето пет от тях:
1. Не губете магията
Много дизайнери на персонажи биха започнали проекта си с някоя скица. И според тях именно скицата е мястото, където е уловена есенцията на персонажа. Така че когато се захванете с работа върху своя дизайн, бъдете сигурни, че няма да изгубите тази магия. Опитвайте се да се придържате към вашия стил на рисуване.
Понеже по-горе споменах максимата „KISS“ – тя съвсем не ви задължава да създавате единствено прост, плосък, семпъл дизайн. Но когато започвате скиците си, е хубаво да се придържате към един по-базов дизайн. Детайлите можете да добавите на по-късен етап. Сега е важно да се концентрирате върху основата. В базовите скици е много по-важно да уловите движенията на своите персонажи, тяхната динамика.
2. Не прекалявайте с вдъхновението
Може би си казвате „Е как така да не прекалявам с вдъхновението, какво е лошото?“. В действителност самият процес на вдъхновение винаги представлява някаква форма на черпене на идеи от нещо вече открито или постигнато. Можете да използвате този подход за вдъхновение, но не забравяйте, че вашата крайна цел е да създадете нещо свое, нещо уникално и неповторимо. Затова ако черпите вдъхновение от някой обект – постарайте се, когато започнете творческия си процес, той да не е във вашето полезрение. Разчитайте на паметта си. Колкото и да е добра, тя не е фотографско изображение. Вие ще вземете нещо от този материал, но крайният резултат определено ще е по-различен.
3. Проучете други персонажи
Като си говорим за вдъхновение – добре ще е ако прегледате и анализирате други персонажи, за да разберете защо някои дизайни са успешни, а други – не. Не е като да има дефицит на анимирани или статични персонажи в нашето ежедневие: ТВ реклами, реклами в интернет (най-вече социални мрежи), опаковки на различни продукти, лога и къде ли още не. Разгледайте успешните сред тях, тези които са се доказали с времето и разберете кои техни свойства ги правят толкова успешни.
4. Търсете вдъхновение и отвъд границите на тази сфера
Да се върнем отново на вдъхновението. Не търсете такова само в сферата на дизайна на персонажи. То може да ви „връхлети“ буквално от всякъде. Наблюдавали ли сте птиците, когато са в своя любовен период? Движенията и поведението, което имат те по време на тези процеси, са наистина странни, необичайни и в крайна сметка – вдъхновяващи. Няма проблем да ги запишете и да ги подложите на анализ и проучване, преди да пристъпите към скицирането.
5. Стойте фокусирани върху своята идея
Подсъзнателно дизайните, които най-много харесваме винаги ни влияят, било то повече или по-малко. Винаги се връщайте към основните скици, които сте създали, за да се придържате максимално към своята оригинална идея, тъй като в процеса на работа не е изключено да се отклоните към един или друг дизайн, който харесвате и подсъзнателно ви влияе.
Има още много неща, от най-различно естество, които да се кажат за процеса по дизайн на персонажи, но ако искате да ги усвоите по един практичен начин, сме подготвили за вас курса „Game Modelling with Maya - юли 2020“. Ако искате да усвоите основни умения в моделирането и анимацията на 3D анимационни персонажи и околна среда, използвайки AutoDesk Maya – запишете се още днес!