Димитър Тасев – умението да представиш цяла книга с една рисунка - SoftUni Creative
Loading...

Димитър Тасев – умението да представиш цяла книга с една рисунка

avatar Румен Янев 2 минути
Димитър Тасев – умението да представиш цяла книга с една рисунка

"Плакатът днес има много малко развитие, защото е част от рекламна, маркетингова стратегия или каквото и да е. Докато навремето при липса на ресурси, на традиции, плакатът беше единственият посредник между публиката, режисьорските намерения и драматургичния материал". Това са думи на Димитър Тасев – следващият емблематичен български художник в рубриката ни. Поводът е предстоящият ни курс Logo Design with Illustrator и макар и Тасев да е известен с плакатите си, концептуалното му мислене, усетът му за композиция и опростяване на идеята са достоен пример за всеки артист.



Димитър Тасев е роден в столицата на 31 март 1937 г., завършва Националната художествена академия, специалност „Плакат“ и започва работа за Народния театър за младежта. Понеже постановките там са сутрин и вечер, той е принуден да прави два пъти повече плакати. Практиката  се отразява и Тасев започва постепенно да изгражда свой стил и да се откроява от останалите.


„Плакатът е специфичен, за разлика от другите печатни издания, се гледа от голяма дистанция: в движение, от колело, от автобус. Затова и се рисува различно, трябва да е цветен и шармантен. Трябва да бъде много комуникативен. Той няма и специално място, например на улицата трябва да седи здраво на колоната, редом до други плакати. Той е много чаровно изкуство, прилича малко на джаза и на модерния балет, ударен и синтезиран. Чувствах се някак си удовлетворен. Ставаш всеки ден с надеждата, че ще се случи нещо хубаво. Дните не са сиви, винаги си в очакване.“, споделя той в интервю за Соцмуз.

 


Вдъхновението си черпи от библиотеката и западните списания, които пристигат там, както и от нелегално внесени сборници и книги. С времето той започва да участва на международни изложби в Германия, Будапеща, Рим, Осло, Ню Йорк и Аман, а негови творби са публикувани в сборниците, от които се е учил. Той има над 250 плаката, става доцент и професор в специалност „Рекламен дизайн“ на НХА и е удостоен с орден „Кирил и Методий“ I степен и редица други награди.


Освен с плакат, Тасев се занимава и с рисуване на запазени знаци и пространствен дизайн, но любовта му към плаката остава на първо място: „Вижте, графичният дизайн има най-богатата история от всички изобразителни изкуства. Защото всичко, което е шрифт, запазена марка, печатно издание, всичко това е графичен дизайн. Но плакатът, макар и да е част от дизайна, няма нищо общо с тази графика. Той е различен, защото всички останали произведения се гледат от къса дистанция (30-40 см) и се държат в ръце, а плакатът се гледа от метри или километри. Той не случайно се родее с пътните знаци и с комуникационния дизайн. Оттам идва и специфичната му, по-стабилна композиция.“

 


"Война и мир" е петстотин страници, а ние я правим на една корица".


Курсът ни Logo Design with Illustrator започва на 25 февруари и ще наблегне именно на цитата по-горе – умението да опростиш и канализираш една идея, за да бъде максимално добре разбрана от публиката. Курсът ще покрие теми като пропорция, баланс, композиция, типография, цветове и още много. Стани част от новото поколение български графични дизайнери, запиши се сега! Очаквай и още известни български артисти в блога ни!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.