Има ли разлика между моделирането за игралната и моделирането за филмовата индустрия? - SoftUni Creative
Loading...

Има ли разлика между моделирането за игралната и моделирането за филмовата индустрия?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Има ли разлика между моделирането за игралната и моделирането за филмовата индустрия?

Когато става въпрос за 3D моделиране, без значение от софтуера, който използвате, вие ще прилагате едни и същи техники за постигането на дадени резултати. Това обаче далеч не означава, че еднаквите техники означават и еднакви резултати, в зависимост от предназначението на вашия проект. Има разлика в работния процес за това дали създавате триизмерни модели за филмовата или за гейминг индустрия.

Защо моделирането за игри е различно?

Една от най-значимите разлики е ограничението в количеството полигони, от които може да е съставен даден модел. Това ограничение се изяснява винаги в процеса на разработка на играта и то представлява минималният брой полигони, при които даден обект придобива нужната геометрия за желаната визия. Това е така, тъй като тези модели ще се зареждат като триизмерни обекти всеки път при пускане на играта, а това означава натоварване върху системата. Освен това, трябва да се има предвид сложността и количеството анимации – те също допринасят за натоварването на хардуера.

При филмите не е така. Без значение дали говорим за компютърна анимация или за компютърна графика в live-action екранизация, количеството полигони е неизброимо по-голямо. Това е така, тъй като триизмерните модели се държат като такива само по време на рендирането на сцената, а след като тя бъде записана, техните движения и свойства (отблясъци, повърхност, движения, промяна) вече са записани като видеофайл т.е. вече не виждаме триизмерни обекти, изчисляеми в реално време.

Друга от многото разлики е т.нар. „ниво на детайл“ (”level of detail” или „LOD“). Тази величина е характерна за игрите. Защо? За да отговорим на този въпрос, най-напред трябва да обясним какво представлява тя. LOD-ът на един модел означава, че един модел може да има няколко различни нива на детайлност. Това е направено с цел да се подобри производителността по време на игра. Ето и отговора на въпроса „Защо?“: По време на игра при 60 кадъра в секунда, компютърът трябва да изчисли промяната на вашето отстояние спрямо заобикалящите ви обекти, моделите (съответно техния брой полигони), анимациите им, осветлението което получават моделите, текстурите, с които са „облечени“, как реагират те с осветлението и всичко това 60 пъти в рамките на една секунда.

Ето защо, за да се намали натоварването един модел може да има няколко нива на детайлност, като колкото по-далеч сте от даден обект – играта зарежда варианта с по-нисък LOD. Обратното – колкото повече се приближавате до даден обект, играта ще превключи към по-високо ниво на детайла. Това обаче означава, че вие трябва да създадете множество вариации на един обект, в зависимост от нуждите на играта, която проектирате.

При шутърите от първо лице, например, за едно оръжие се използват два модела – т.нар. „world model“ или моделът, който виждаме, когато оръжието се намира някъде около нас и който има минимално количество полигони, и моделът, който виждаме от първо лице, когато използваме това оръжие. Причината е същата – да намалим натоварването върху системата, за да може играта да върви колкото се може по-гладко. Това правило се отнася за всеки един триизмерен обект – околна среда, модели на растения, врагове и предмети.

Ако искате да научите повече за триизмерното моделиране за нуждите на игралната индустрия – можете да го направите, чрез специално подготвения за това курс „Game Modelling with Maya – юли 2020“. На него ще имате възможност да усвоите основните стъпки в създаването, текстурирането и анимирането на триизмерен персонаж с помощта на софтуера “Autodesk Maya” – еталон в света на триизмерното моделиране. Запишете се още днес. Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.