Как мисли професионалният дизайнер - 3 ключови съвета за напреднали - SoftUni Creative
Loading...

Как мисли професионалният дизайнер - 3 ключови съвета за напреднали

avatar Катерина Костадинова 3 минути
Как мисли професионалният дизайнер - 3 ключови съвета за напреднали

Вече сте навлезли в света на дизайна и сте на път да преминете към следващата advanced стъпка във вашето развитие. Вероятно така популярната тема "design thinking" е минавала неведнъж в пространството около вас, може би сте зачитали определени материали или просто сте ги подминавали, защото не сте сигурни с какво би ви била полезна подобна информация. Следващите редове със сигурност ще разяснят облакът от мистерия около темата, но казано с прости думи и неминуемо очевидно за повечето дизайнери - творческият процес не се случва с изваждане на информация от "пръстите ни", с черпане на идеи от кварталното заведение или лутане по уличките в центъра. Днес ще се хвърлим отвъд стереотипа за мисленето на добрите дизайнери, с което, на първо място - ще припознаете себе си, а на второ - определено ще откриете неща, които може би самите вие не сте осъзнавали. Вижте кратката концепция, която сме сглобили за вас в следващите редове:

Какво се крие зад фразата "дизайн мислене"?

Ако направите бързо Google проучване с въпроса "what is design thinking?" - бързо ще се убедите колко много материал е изписан по въпроса. Само че къде е фокусът? Какво всъщност е дизайн мислене и какво включва то?

Казано накратко, дизайн мисленето е вариация на традиционния дизайн процес. Трите ключови компонента тук са:

- Фокус
- Предвидливост
- Обективност

Ето и разбивка на всеки от елементите и какво трябва да включва в себе си той, защото може би не е точно това, което сте очаквали:

1. Фокус върху човешката страна на нещата

"Фокус" не е призив от типа "Не се разсейвайте, бъдете последователни!". Фокус в случая е насочване на усилията в определена посока, а именно - към хората. Добрият дизайн изисква засилено концентраиране върху техните предпочитания и нужди, а самият дизайнер, до известна степен, трябва да познава и човешката психология, да осъзнава как всяка креативна концепция би се отразила на таргет аудиторията и начинът, по който ще повлияе на нейното мнение и нуждите и.

2. Предвидливост... по правилния начин?

Какво означава за един дизайнер да бъде предвидлив? Много е просто - вероятно ситуацията "Дизайн-за-фирма-...-вариант-58" ви е до болка позната. Крайните срокове са хубаво нещо, а спазването им - още по-хубаво. Те ни помагат да организираме ежедневието си и да планираме различните етапи от работата. Много е важно обаче, особено за един дизайнер, да предвиди по-дълги срокове, отколкото по принцип би му отнело да завърши даден проект, защото почти винаги в последния момент излиза нещо за "дооправяне". Обаче за предвидливия дизайнер, инцидентните ситуации и допълнителни изисквания в края на срока за изпълнение не са проблем.

3. Колаборативност и обективна преценка

Избягването на личните ни предпочитания е трудно почти във всяка сфера, но за един дизайнер този процес е на едно съвсем ново ниво. Когато си професионалист, който добре разбира от цветови схеми, комбинации и концепции, обикновено притежаваш и собствено мнение за това как най-добре би изглеждал даден дизайн. Хубаво е обаче да сме максимално най-обективни и да си взаимодействаме с клиентите ни - тоест, да постигаме максимална колаборативност от двете страни. Да се вслушваме в техните желания и да им даваме нашите професионални съвети, а не да налагаме мнението си на всяка цена. Основното правило тук е да следваме дизайнерския си инстинкт, да спазим вижданията си за качествено изпълнение на проект, а накрая да дадем всичките си идеи и съвети на клиента - така ще го предразположим да ни се довери и да остави решенията в нашите ръце.


Споделете с нас какви са вашите подходи в практиката - както за справяне с допълнителни изисквания в последния момент, фокусът ви на работа, така и възможността за обективност при работата с клиенти. Какво е основното, на което залагате, когато се сблъсквате с по-специфични желания, с твърде кратки крайни срокове, какво бихте посъветвали вие вашите колеги?


А ако смятате, че е време да отведете вашите дизайнерски умения на следващо ниво - включете се в предстоящия модул Graphic Design Advanced - ноември 2019. В него ще покрием няколко ключови теми - графичен дизайн с Photoshop, Illustrator, InDesign , като ще разгледаме всеобхватно и темата Logo Design. Обучението е с изключителна практическа насоченост, за да усвоявате всички нови знания максимално най-ефективно. За повече информация и записвания - посетете ТОЗИ линк!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.