Как мисли професионалният дизайнер - 3 ключови съвета за напреднали
Вече сте навлезли в света на дизайна и сте на път да преминете към следващата advanced стъпка във вашето развитие. Вероятно така популярната тема "design thinking" е минавала неведнъж в пространството около вас, може би сте зачитали определени материали или просто сте ги подминавали, защото не сте сигурни с какво би ви била полезна подобна информация. Следващите редове със сигурност ще разяснят облакът от мистерия около темата, но казано с прости думи и неминуемо очевидно за повечето дизайнери - творческият процес не се случва с изваждане на информация от "пръстите ни", с черпане на идеи от кварталното заведение или лутане по уличките в центъра. Днес ще се хвърлим отвъд стереотипа за мисленето на добрите дизайнери, с което, на първо място - ще припознаете себе си, а на второ - определено ще откриете неща, които може би самите вие не сте осъзнавали. Вижте кратката концепция, която сме сглобили за вас в следващите редове:
Какво се крие зад фразата "дизайн мислене"?
Ако направите бързо Google проучване с въпроса "what is design thinking?" - бързо ще се убедите колко много материал е изписан по въпроса. Само че къде е фокусът? Какво всъщност е дизайн мислене и какво включва то?
Казано накратко, дизайн мисленето е вариация на традиционния дизайн процес. Трите ключови компонента тук са:
- Фокус- Предвидливост
- Обективност
Ето и разбивка на всеки от елементите и какво трябва да включва в себе си той, защото може би не е точно това, което сте очаквали:
1. Фокус върху човешката страна на нещата
"Фокус" не е призив от типа "Не се разсейвайте, бъдете последователни!". Фокус в случая е насочване на усилията в определена посока, а именно - към хората. Добрият дизайн изисква засилено концентраиране върху техните предпочитания и нужди, а самият дизайнер, до известна степен, трябва да познава и човешката психология, да осъзнава как всяка креативна концепция би се отразила на таргет аудиторията и начинът, по който ще повлияе на нейното мнение и нуждите и.
2. Предвидливост... по правилния начин?
Какво означава за един дизайнер да бъде предвидлив? Много е просто - вероятно ситуацията "Дизайн-за-фирма-...-вариант-58" ви е до болка позната. Крайните срокове са хубаво нещо, а спазването им - още по-хубаво. Те ни помагат да организираме ежедневието си и да планираме различните етапи от работата. Много е важно обаче, особено за един дизайнер, да предвиди по-дълги срокове, отколкото по принцип би му отнело да завърши даден проект, защото почти винаги в последния момент излиза нещо за "дооправяне". Обаче за предвидливия дизайнер, инцидентните ситуации и допълнителни изисквания в края на срока за изпълнение не са проблем.
3. Колаборативност и обективна преценка
Избягването на личните ни предпочитания е трудно почти във всяка сфера, но за един дизайнер този процес е на едно съвсем ново ниво. Когато си професионалист, който добре разбира от цветови схеми, комбинации и концепции, обикновено притежаваш и собствено мнение за това как най-добре би изглеждал даден дизайн. Хубаво е обаче да сме максимално най-обективни и да си взаимодействаме с клиентите ни - тоест, да постигаме максимална колаборативност от двете страни. Да се вслушваме в техните желания и да им даваме нашите професионални съвети, а не да налагаме мнението си на всяка цена. Основното правило тук е да следваме дизайнерския си инстинкт, да спазим вижданията си за качествено изпълнение на проект, а накрая да дадем всичките си идеи и съвети на клиента - така ще го предразположим да ни се довери и да остави решенията в нашите ръце.
Споделете с нас какви са вашите подходи в практиката - както за справяне с допълнителни изисквания в последния момент, фокусът ви на работа, така и възможността за обективност при работата с клиенти. Какво е основното, на което залагате, когато се сблъсквате с по-специфични желания, с твърде кратки крайни срокове, какво бихте посъветвали вие вашите колеги?
А ако смятате, че е време да отведете вашите дизайнерски умения на следващо ниво - включете се в предстоящия модул Graphic Design Advanced - ноември 2019. В него ще покрием няколко ключови теми - графичен дизайн с Photoshop, Illustrator, InDesign , като ще разгледаме всеобхватно и темата Logo Design. Обучението е с изключителна практическа насоченост, за да усвоявате всички нови знания максимално най-ефективно. За повече информация и записвания - посетете ТОЗИ линк!