Какви са особеностите на дизайнът за социални мрежи? - SoftUni Creative
Loading...

Какви са особеностите на дизайнът за социални мрежи?

avatar Георги Кацаров 4 минути
Какви са особеностите на дизайнът за социални мрежи?

Заобиколени сме с информация. Тя ни залива отвсякъде, без значение дали сме онлайн или офлайн. Ние влизаме в досег с тази информация благодарение на нашите възприятия: слух, допир, вкус, обоняние, зрение и т.н. Основно възприятие при хората е именно зрителното възприятие, благодарение на което мозъкът получава над 90% от информацията. Дизайнерите и маркетьорите разбират значението на този детайл и затова графичният дизайн е носеща стена във всяка една маркетингова стратегия. В този материал ще си поговорим за това как да създаваме въздействащо визуално съдържание, предназначено за социалните мрежи.

Графичният дизайн и бизнес модела

Когато става въпрос за маркетинг през социалните мрежи, графичният дизайн е неделима част от общата стратегия за съответното съдържание. Без значение колко е жесток вашият текст, той би впечатлил далеч по-малко хора, ако не е допълнен от адекватни и впечатляващи изображения, които да грабват потребителското внимание, по време на тяхното браузване.

Когато разказвате историята на някоя компания или бранд посредством графични изображения, важно е да помните стратегическите цели, които сте възложили на даден маркетингов канал. В зависимост от бизнес предназначението, с което развивате своята дигитална маркетинг кампания, маркетингът през социалните мрежи може да изпълнява различни предназначения. При B2C (business-to-Consumer) модела например се търси по-директен подход към крайния клиент. При този модел компаниите достигат до клиентите си през различни канали, един от които са и социалните мрежи. Дизайнът трябва да е съобразен с това, че този тип клиенти вземат по-често решенията си на емоционална база, отколкото на рационална и именно на нея трябва да се въздейства.

B2B компаниите (компаниите с корпоративни клиенти) са друг тип компании, които са повече фокусирани към насочването на потенциални клиенти (т. нар. лийдове или leads) към техния уебсат, за да запознаят въпросните потенциални клиенти с компанията си и да демонстрират експертизата си. Тук решенията се вземат на едно по-рационално ниво, затова е излишно да се влагат усилия в емоционалното въздействие.

Ето защо моделът на бизнеса предопределя много и типа на материалите, които дизайнерите трябва да изработят съобразно него.

Графичният дизайн и социалните мрежи

Бизнес моделът не е единствения фактор, който влияе на дизайна. Различните социални мрежи използват различни размери, мащаби, разположения на функционалностите – редица фактори, които предопределят различни детайли в работата на графичния дизайнер.

Освен това трябва да се има предвид какъв начин на комуникация е избрала вашата компания спрямо клиентите си: дали по-официална, но дистанцирана или по-приятелска. Дизайнът трябва да отговаря на избрания тон и да го допълни чрез подходящи цветове и типография.

Макар, че не е задължително все пак социални мрежи като Facebook, LinedIn и Twitter предразполагат към по-официална кореспонденция, докато Instagram и Snapchat предразполагат към една по-непосредствена комуникация.

Типове визуално съдържание за социалните мрежи

Ще се изненадате, но има множество различни формати, чрез които можете да поднесете някаква визуална информация на своите последователи. Нека започнем с нещо по-стандартно като снимките. Живеем във времена, в които всеки носи в джоба си камера, с която може да направи някоя хубава снимка. Да, разбира се, че е за предпочитание снимките с рекламна цел да се правят професионално, с професионална техника, но ако не разполагате с такава това не означава, че не можете просто да опитате да хванете някоя креативна или хващаща окото снимка.

Графичните материали са друга форма на визуално предаване на информация. Тук говорим за илюстрации, без значение векторна или растерна графика. Не бива да се пропускат и видеата. Кратките рекламни видеа днес имат изключително голямо влияние в социалните мрежи, а освен това потребителите предпочитат да взаимодействат с видеа, отколкото с текст или статични изображения.

Споменахме графични елементи и видеа, така че не е далеч от ума да съберем двете в едно. Така ще получим анимации – анимирани графични изображения. В зависимост от продукта/услугата които предлагате това може да е едно страхотно решение за представяне на вашата компания или бранд в социалните мрежи.

Да се върнем към един малко по-традиционен тип – цитати. Създайте графични изображения, акцента в които е мъдър цитат. Не забравяйте, че смисъла на цитата трябва да отговаря на посланието на вашия бранд/продукт/услуга. Чрез цитати можете много лесно и ефектно да разпространите посланието на компанията си.

Има потребители, които обичат по-несериозния подход, но има и такива, които предпочитат да се запознаят с интересни данни за вашата компания. Съчетайте полезното с приятното и ги изненадайте с информативни инфографики – илюстрации, които включват различни диаграми и статистики, обяснени с по няколко думи.

Презентациите и електронните книги също са един добър начин да представите компанията или бранда си в социалните мрежи. Имайте предвид обаче, че това е една по-ангажираща интеракция, която далеч не би допаднала на всеки и се придържайте към по-директни предавания на посланията си. Например то трябва да бъде видяно и възприето от потребителя докато той все още скролова из телефона си.

Има още множество детайли които трябва да вземете в предвид: брандинг, цветово оформление, типография, контраст, цялостен стил и още много аспекти. Ако искате обаче да се запознаете с всички основни аспекти на дизайна за социални мрежи – запишете се за курса „Design for Social Media - юни 2019“. И не забравяйте call-to-action-a. Какво представлява той? Този параграф беше един добър пример за това. Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.