Създай запомняща се визуална идентичност
За да бъде един бранд запомнящ се и да остане в съзнанието на клиентите, продуктът не е достатъчен. Визуалната идентичност е това, което представлява бранда ти пред света – комбинацията от всички визуални елементи, асоциирани с него. Ако ти е любопитно какви са ползите от визуалната идентичност, искаш да се сдобиеш с уменията за изграждане на добра такава, не се колебай да се включиш в курса Logo and Visual Identity Design.
Но какво всъщност се изисква за изграждането на визуална идентичност, която да подкрепя бранда ти и да го направи устойчив и запомнящ се? Това ще разгледаме заедно в следващите редове.
Аспекти на добрата визуална идентичност
Визуалната презентация се базира на брандовата идентичност и посланията ти. Визуалните елементи трябва да утвърждават ценностите и мисията ти, и да ги предават по невербален начин. Затова и изграждането на визуална идентичност е част от цялостната стратегия за развитието на един бранд, трябва да разказва историята му и да е консистентна.
Крайната цел е да се създадат положителни асоциации и емоционални реакции у клиентите, дори само когато зърнат визуални елементи, напомнящи на бранда ти. Има няколко аспекта, които трябва да комбинираш и балансираш, за да създадеш добра визуална идентичност:
• Да е подходяща и функционална: визуалните елементи, които използваш, трябва да са пригодени към целевата ти аудитория и да предизвикват емоциите, към които се стремиш. В същото време, трябва така да съчетаеш визуалните елементи, че да изглеждат добре във всеки комуникационен канал и независимо дали говорим за дигитално или печатно разпространение.
• Да се отличава, но не с кич: разгледай логата, цветовете и шрифтовете, използвани от преките ти конкуренти. Твоята цел е да разработиш дизайн, който се отличава от този на конкурентите ти, но в същото време трябва да се стремиш да е изчистен и ясен, а не крещящ и объркващ целевата ти аудитория.
• Да е „evergreen“: визуалната идентичност се изменя и „расте“ заедно с развитието на всеки бранд. Но в нея трябва да има вечно актуални елементи, които да останат в съзнанието на потребителите, така че бъдещи промени да не навредят на разпознаваемостта.
Елементи на визуалната идентичност
Да създадеш лого не е достатъчно, за да направиш цялостна и успешна визуална идентичност за даден бранд. Това е комбинация от различни елементи и инструменти на графичния дизайн, които съставят едно цяло. Става дума за:
Логото
Това е символът, който прави бранда ти разпознаваем. Има различни типове лога – монограмни като това на IBM, логотипове като Google и Coca-Cola, символни като птиченцето на Twitter, и т.н. Съобрази типа лого с дължината на името на бранда, аудиторията си и какво искаш да предадеш чрез визуалния елемент – послание, емоция, и т.н.
Цветовете на бранда
Цветовете, които ще избереш, ще повлияят на възприятието и реакциите на целевата ти аудитория. Ще влияят на емоциите им и асоциациите, които брандът предизвиква. Важно е да познаваш значението и символиката на цветовете, за да постигнеш ефекта, който търсиш. За международни марки, цветовете са предизвикателство, тъй като в различни части на света, цветовете имат различаващи се значения.
Типография
Не съществува рецепта за избор на шрифт, когато говорим за визуална идентичност. Най-важното е да имаш предвид посланието, което искаш да изпратиш и да помислиш как може да бъде подсилено чрез типографията. Някои съвети за подходящ шрифт, особено ако логото ти е монограм или логотип, са – да бъде четим, актуален, устойчив и функционален, за да изглежда добре във всяка среда.
Снимки и графични елементи
Вероятно си чувал израза, че „една снимка струва повече от хиляди думи“. Снимките ни карат да изпитваме емоции и да си изграждаме представи. Снимките са чудесен начин да разкажеш историята на бранда, стига да са съчетани добре с останалите елементи на визуалната ти идентичност по отношение на стила, обекта на снимката и композицията.
Същото важи за графики и илюстрациите, които ще ползваш за сайтове, визитки, мобилни приложения и т.н. Потребителският интерфейс на сайта ти също е част от визуалната идентичност и трябва да е консистентен с нея.
Тези и още много теми ще обсъждаме в детайли по време на курса Logo and Visual Identity Design. Ако искаш да научиш повече за създаването на лога, визуалната идентичност в печатна и дигитална среда, презентирането и финализирането на идентичност, не се колебай да се включиш. Можеш да се запишеш ето ТУК до 26 февруари. Очакваме те!