4 основни елемента на запомнящата се визуална идентичност - SoftUni Creative
Loading...

4 основни елемента на запомнящата се визуална идентичност

avatar Мария Вълчева 5 минути
4 основни елемента на запомнящата се визуална идентичност

Продуктът не е достатъчен, за да останеш в съзнанието на потребителите. Т.нар. визуална идентичност е това, което представлява един бранд пред света – комбинацията от всички визуални елементи, асоциирани с него. Ако ти е любопитно какви са ползите от визуалната идентичност и искаш да се сдобиеш с уменията за изграждане на успешна такава, не се колебай да се включиш в курса Logo and Visual Identity Design.

Но какво всъщност се изисква за изграждането на визуална идентичност, която да подкрепя бранда и да го направи устойчив и запомнящ се? Това ще разгледаме заедно в следващите редове. Елементите на добрата визуална идентичност не се изчерпват с логото и трябва да си запознат с тях, ако искаш да работиш по цялостни концепции.

Аспекти на успешната визуална идентичност

Визуалната идентичност съставлява всички визуални елементи, представляващи даден бранд. Ако си се ровил в изискванията на големите марки, сигурно ти е попадало, че всички имат определени правила как се изписват имената им, как се ползват логата и в какви вариации, какви шрифтове и цветове се идентифицират с тях. Всички тези елементи са техни отличителни черти и им помагат да се откроят от конкуренцията.

Те трябва да утвърждават ценностите и мисията на бранда и да ги предават по невербален начин. Затова и изграждането на визуална идентичност е част от цялостната стратегия за развитието на една марка – трябва да разказва историята ѝ и да е консистентна. Компаниите разработват т.нар. style guides или brand books, които са строго следван наръчник за визуална идентичност за всеки бранд.

Крайната цел е да се създадат положителни асоциации и емоционални реакции у клиентите, дори само когато зърнат визуални елементи, напомнящи на бранда. Има няколко аспекта, които трябва да комбинираш и балансираш, за да създадеш успешна визуална идентичност:

Да е подходяща и функционална: визуалните елементи, които използваш, трябва да са пригодени към целевата аудитория и да предизвикват емоциите, към които се стремиш. В същото време, трябва така да съчетаеш визуалните елементи, че да изглеждат добре във всеки комуникационен канал и независимо дали говорим за дигитално или печатно разпространение.

Да се отличава, но не с кич: разгледай логата, цветовете и шрифтовете, използвани от преките конкуренти. Твоята цел е да разработиш дизайн, който се отличава от този на конкурентите, но в същото време трябва да се стремиш да е изчистен и ясен, а не крещящ и объркващ целевата аудитория.

Да е „evergreen“: визуалната идентичност се изменя и „расте“ заедно с развитието на всеки бранд. Но в нея трябва да има вечно актуални елементи, които да останат в съзнанието на потребителите, така че бъдещи промени да не навредят на разпознаваемостта. Ребрандирането е не лек и много предизвикателен процес. Ако се отклониш твърде много то вече познатото, щетите за марката може да са по-големи, отколкото ползите.

Елементи на успешната визуална идентичност

Да създадеш лого не е достатъчно, за да направиш цялостна и успешна визуална идентичност за даден бранд. Това е комбинация от различни елементи и инструменти на графичния дизайн, които съставят едно цяло, както ще научиш и по време на курса. Става дума за:

1. Логото

Това е символът, който прави бранда разпознаваем. Има различни типове лога – монограмни като това на IBM, логотипове като Google и Coca-Cola, символни като птиченцето на Twitter и т.н. Съобрази типа лого с дължината на името на бранда, аудиторията и какво искаш да предадеш чрез визуалния елемент – послание, емоция и т.н.

Според това какво лого ще създаваш, те може да съдържат типографията, използвана от бранда, цветната палитра, асоциирана с него, и дори графични елементи. Тъй като то представлява марката навсякъде, в дигиталния и аналоговия свят, трябва да се откроява и да е запомнящо се, а крайната цел винаги е създаването на хармонична визия във всички канали за комуникация.

2. Цветовете на бранда

Цветовете, които ще избереш, ще повлияят на възприятието и реакциите на целевата аудитория. Ще влияят на емоциите им и асоциациите, които брандът предизвиква. Важно е да познаваш значението и символиката на цветовете, за да постигнеш ефекта, който търсиш. За международни марки, цветовете са предизвикателство, тъй като в различни части на света, цветовете имат различаващи се значения.

Не бива да подценяваш и възприетите в индустрията и нишата цветове. Повечето финансови инициативи, например, залагат на сини и зелени нюанси. Луксозните стоки печелят от черни и златни цветове. Сред ресторантите и бързооборотните стоки властва червеното. Когато разработваш цветната палитра, спри се на един основен цвят, който да те насочи към първични и вторични вариации.

Източник: Digital Synopsis

3. Типография

Не съществува рецепта за избор на шрифт, когато говорим за визуална идентичност. Най-важното е да имаш предвид посланието, което искаш да изпратиш и да помислиш как може да бъде подсилено чрез типографията. Някои съвети за подходящ шрифт, особено ако логото е монограм или логотип, са – да бъде четим, актуален, устойчив и функционален, за да изглежда добре във всяка среда.

Типографията, тежестта на шрифта, извивките или резките линии ще издадат характера на марката. Ще правиш различни избори според това дали търсиш модерен и изчистен минималистичен вид или забавна и игрива визия. Когато подбираш шрифтовете за проекта, по който работиш, трябва да си наясно и какви емоции искаш да постигнеш.

4. Снимки и графични елементи

Вероятно си чувал израза, че „една снимка струва повече от хиляди думи“. Снимките ни карат да изпитваме емоции и да си изграждаме представи. Снимките са чудесен начин да разкажеш историята на бранда, стига да са съчетани добре с останалите елементи на визуалната ти идентичност по отношение на стила, обекта на снимката и композицията. Фотографията е способ, който може да направи един бранд по-впечатляващ и запомнящ се, и дори да повиши ангажираността на аудиторията.

Същото важи за графики и илюстрациите, които ще ползваш за сайтове, визитки, мобилни приложения и т.н. Потребителският интерфейс на сайта ти също е част от визуалната идентичност и трябва да е консистентен с нея.

Тази и още много теми ще разгледаш на практика и в детайли по време на предстоящия курс. Ако вече имаш опит в работата с Illustrator и Photoshop, сега можеш да ги надградиш, научавайки се да разработваш лога и цялостна бранд идентичност за дигитална и печатна среда, дори да презентираш и финализираш идентичност. Не се колебай и се запиши за Logo and Visual Identity Design – януари 2023 ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.