Кои са най-често срещаните грешки при създаването на landing страници?
Когато става въпрос за маркетинг оптимизация - landing страниците са един от най-важните аспекти, на които трябва да обърнете внимание. В противен случай можете да допуснете грешки, които да не доведат до желания резултат. Представяме ви няколко от най-често срещаните лоши практики при създаването на landing страници:
1. 84% от landing страниците имат лента за навигация
Това е една от най-често срещаните грешки в индустрията. Целият смисъл на landing страницата, е да задържи потребителите, които идват на нея, за да могат те да фокусират вниманието си върху една определена оферта. Добавянето на лента за навигация (менюта) предоставя на потребителите възможност да посетят друга част на вашия сайт, която не е пряко свързана с продукт или оферта, и изобщо им предоставя възможността да излязат от landing страницата. Премахнете навигацията и нивата на конверсия ще се подобрят.
2. 48% от landing страниците съдържат повече от една оферта
Идеята е същата - една landing страница - една оферта или продукт. Да предлагате два различни продукта или оферти на една landing страница е гаранция за разсейването на потребителя и спада на конверсиите. Колкото повече продукти - толкова по-лошо. Не забравяйте - фокусирайте една landing страница върху един продукт/оферта.
3. Колкото повече - толкова повече
Напълно логично изскача въпросът „А ако трябва да фоксуираме landing страницата си върху един продукт/оферта, то как да процедираме когато имаме повече продукти или оферти, които искаме да предложим“? Отговорът е логичен: най-добре е да създадете отделна landing страница за всяка отделна кампания, която провеждате. Само така ще сте сигурни, че канализирате правилно аудиториите си към продукта, до който желаете те да достигнат.
4. 58% от компаниите използват интерактивни графики
Това може да ви звучи като страхотна идея, но реално ефектът е същия, като да предлагате твърде много продукти/оферти на една landing страница. Когато създавате landing страница, бъдете сигурни, че не искате нищо, абсолютно нищо, което да разсейва вашите посетители от крайната цел - интеракция с единствения бутон за действие. Добавянето на интерактивни елементи може да разчупва визуалния дизайн, но със сигурност разсейва потребителя от крайната цел, към която го водите. Разбира се, ако въпросната интерактивна графика или елемент са въпросния бутон - тогава няма лошо да го използвате.
5. 77% от landing страниците са начални страници на сайтове
77% от компаниите насочват аудиториите си към началните страници на своите сайтове, вместо към специализирани landing страници. Това е така защото много хора не правят разлика между двете. Landing страницата е специализирана страница, която поема потребителския поток от различни канали и им дава една възможност за интеракция - закупуването на продукт или оферта.
Ако искате да научите повече за значението и правилното приложение на landing страниците - специално за вас сме подготвили курса „The Art of Landing Page Creation - май 2020“. Запишете се още днес, очакваме ви!