4 аспекта на работата със ZBrush - SoftUni Creative
Loading...

4 аспекта на работата със ZBrush

avatar Мария Вълчева 3 минути
4 аспекта на работата със ZBrush

ZBrush е един от най-достъпните софтуери за дигитална скулптура и character дизайн. Той е подходящ както за начинаещи, така и за хора с предишен опит в областта на традиционната скулптура и 3D моделирането. Курсът Character Sculpting with ZBrush ще те въведе плавно в сферата и ще те запознае с процеса по създаване на 3D персонажи за филмовата и гейминг индустрии.


По повод предстоящото начало на курса, ще разгледаме няколко практически аспекта, които могат да направят работата ти със ZBrush ефективна, дори и да си напълно начинаещ в областта.

Настрой средата си за работа

Първата среща с всеки нов софтуер може да е объркваща, тъй като ще ти трябва известно време да разучиш функциите и менютата, кое къде се намира и кои инструменти ще са ти необходими постоянно. Една от най-големите услуги, които можеш да си направиш, е да настроиш средата на работа и потребителския си интерфейс така, че да ти помагат, вместо да те объркват.


Чрез настройките на програмата можеш да зададеш определена големина на работния си плот, така че да използваш пространството оптимално. Можеш да промениш цвета на екрана и изцяло да персонализираш интерфейса, който използваш, местейки всеки бутон, четка или който и да елемент така, че да е удобно разположен за теб. Дори и да си начинаещ, подобни малки промени могат да направят творческия ти процес много по-лесен, давайки ти бърз достъп до функциите, които всъщност използваш на този етап.

Възползвай се от кратките пътища

Т.нар. hotkeys или shortcuts предоставят преки пътища към различни функции във всяка програма, която използваш. Вероятно най-често прибягваш до функции като copy, paste и undo с комбинациите CTRL+C, CTRL+V, CTRL+Z, търсиш и маркираш целия текст, и т.н. Това спестява невероятно много време, особено когато става дума за софтуери с множество функции като ZBrush.

Източник: Pixologic


Именно затова и от самата компания са предоставили изчерпателен списък с всички преки пътища, които можеш да използваш в програмата. Най-хубавото е, че тези клавишни комбинации също могат да бъдат персонализирани, така че ако има преки пътища, асоциирани с конкретни функции, с които си свикнал, можеш да ги настроиш и в ZBrush.

Четката ZModeler

ZModeler е четка само по име. Това е един от основните инструменти, с които ще работиш, включително и в курса Character Sculpting with ZBrush. Той съдържа набор от полигони, чрез които можеш да генерираш огромно разнообразие от форми. Използва се за създаването на базови модели, които да надграждаш, бързо и лесно.


Инструментът е изключително гъвкав и предоставя огромен набор от функционалности, предвид това колко е лесен за използване и колко стойност ще ти носи, когато моделираш 3D персонажи. Можеш да го използваш като част от редица процеси и етапи на моделирането. Основното предимство на това добре да опознаеш ZModeler е фактът, че по много лесен и бърз начин ще можеш да създадеш много сложни обекти, използвайки само един инструмент.

Източник: ZBrushGuides

Презентация на моделите

Когато създават 3D модели, артистите често използват неутрална поза, т.нар. T-pose, която представлява изправен персонаж с разперени ръце. Причината за това е, че по този начин процесът на моделиране е по-лесен, тъй като разчита на симетрията на модела. Сам се досещаш, че трудно ще създадеш впечатляващо портфолио от модели, ако всички са в една и съща неутрална поза.

Някои артисти взимат смелото решение да създават модела директно в някаква поза. Истината е, че няма никакъв проблем да започнеш с неутралния T-pose, а след това да използваш някоя от функционалностите на ZBrush, за да създадеш динамика в модела си, да го направиш по-интересен. Такива функционалности са Rigging, Transpose и Transpose Master, и Contact. По време на курса ще се запознаеш подробно с техниките за позиране и начините, по които можеш да направиш моделите си по-впечатляващи за целите на тяхната презентация.


Ако си готов да навлезеш по-дълбоко в света на скулптирането, не се колебай да се включиш в курса Character Sculpting with ZBrush. В края му ще имаш първия си завършен 3D персонаж, с който да сложиш началото на творческото си портфолио. Запиши се от ТУК до 24 април. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.