Защо маркетинг дизайнът е важен за един бранд? - SoftUni Creative
Loading...

Защо маркетинг дизайнът е важен за един бранд?

avatar Румен Янев 2 минути
Защо маркетинг дизайнът е важен за един бранд?

Помниш ли онази игра, в която трябваше да познаваш кой е бранда само по логото? Няма как да сбъркаш златните арки на McDonalds (елемент, на който са разчитали за първия си слоган), шрифта на Coca-Cola, както и Swoosh-ът на Nike (това е официалното име на емблематичната извивка на марката). Всеки от тези брандове много стриктно следва пътеката на дизайна, който е избрал, правейки го разпознаваем за публиката и добавяйки чувство за уникалност и у всеки потребител. Тъй като скоро започва чисто новият курс Graphic Design for Marketing, днес ще те запозная с есенцията на маркетинг дизайнът и ще ти кажа защо е толкова полезен за изграждането на един бранд.

Какво е маркетинг дизайн?

Маркетинг дизайнът е точно това, което си мислиш, че е. Целта му е да комуникира и промотира продуктите и услугите на един бранд по възможно най-естетически приятен начин. Тънкостта в този вид дизайн е, че трябва да бъде строго съобразен с идентичността на бранда. Дигиталният маркетинг не може без дизайн. Тоест, ако на един дизайнер е възложено да изгради образа на адвокатска кантора, той едва ли ще направи всичко розово, изпълнено с тортички и еднорози, а ще го съобрази със сериозността на областта, която промотира. Разбира се, ако някоя кантора реши да изгради бранда си на базата на тортички и еднорози, никой не би ги спрял.


Когато добрият маркетинг се срещне с добрият дизайн, могат да се получат наистина впечатляващи, въздействащи и запомнящи се кампании.


Ползите от добрия маркетинг дизайн

Води до конверсии. Един красив и въздействащ дизайн има силата да мотивира хората да предприемат действие по отношение на продукта, който се рекламира. Много прост пример е създаването на красиви бутони в един уебсайт, които биха предизвикали потребителя да цъкне върху тях. Малцина се замислят, че цвета, размера и шрифта на този бутон са специално премислени, за да бъдат максимално привлекателни и подтикващи към действие. А всяко действие и реакция от страна на потребителя води до позитивни резултати.


Изгражда доверие. Страхотният дизайн може да накара клиентите да се чувстват уютно, когато става въпрос за бранда, който се рекламира. Тук се разчита на силната креативност на  дизайнера, познаването на продукта, както и нуждите на потребителя. Дизайнът може да подскаже за качеството на продукта, възможностите, които предоставя и емоциите, които предизвиква.


Подбужда. Качественият дизайн подтиква клиентите да се възползват от продукта или услугата. Те могат да разберат как рекламираното може да им помогне или да предизвика позитивни емоции у тях. Особено ако дизайнът им помага да видят продукта в контекст на реална ситуация, с която се сблъскват в личния си живот.



Запознай се с маркетинг дизайна

Впусни се в сферата на маркетинг дизайна и разбери тънкостите му в предстоящия курс Graphic Design for Marketing, който е и част от модула Graphic Design in Business. В курса ще научиш как се развива един бранд в различните комуникационни канали, как се прилага дизайна в дигиталните, а и в аналоговите. Ще разбереш как се построява презентация за кампания пред клиент, принципите на дизайна и типографията, както и създаването на визуална концепция по творчески бриф. Побързай да се запишеш още сега, занятията стартират на 26 май!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.