Какво е UX локализация и как се прави? - SoftUni Creative
Loading...

Какво е UX локализация и как се прави?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какво е UX локализация и как се прави?

Красивият дизайн не е достатъчен за доброто потребителско преживяване. В курса UX Discovery - януари 2024 ще откриеш още редица аспекти, които се нуждаят от внимание, за да бъде дизайнът успешен и в UX отношение.

Един от тези аспекти е т.нар. локализация на дизайна и потребителското преживяване. Това е практиката, която ще използваш, когато създаваш UX дизайн за международна аудитория. И в следващите редове ще те запозная с нея по-подробно!

Какво е локализация на потребителското преживяване?

Локализация на потребителското преживяване е необходима, когато потребителите от различни пазари ще използват един и същ продукт. Примери за такива случаи са международни мобилни и уеб приложения за електронна търговия, социалните мрежи и сайтове за услуги тип Booking и Airbnb. Чрез тази практика се осигурява познато, удобно и лесно потребителско преживяване, което излиза много извън границите на дизайна и повишава удовлетворението.

Ако работиш по локализация или предварително знаеш, че такава ще е необходима, трябва да се настроиш към създаването на мултикултурен продукт, който може да пасне успешно в международен контекст. Когато правиш UX локализация, на практика спомагаш за създаването на продукт, който осигурява потребителско преживяване, съвпадащо с потребителските очаквания на местно ниво.

Как се прави UX локализация?

Освен промяна на езика, качествената локализация включва още:

Адаптиране на съдържанието, елементите и функционалностите към предпочитанията и потребителските навици на местно ниво, независимо за колко целеви пазара ще бъде продуктът;

Съобразяване с местните конвенции, валутни знаци, а и адаптиране на превода;

Източник: UX Magazine

• Оценка на това колко удачни са различни символи, иконки и други визуални елементи за специфичните културни и социални норми и порядки в различни общества;

Адаптиране на интерфейса към културните норми, езиковите специфики, дължината на думите, посоката на изписване и четене на текста;

• Да вземеш предвид гледната точка и опита на хора, за които един език е майчин, както и как говорят те, защото със сигурност ще могат да посочат нюансите по-успешно, и т.н.

4 бързи съвета за UX локализация

Осъществяването на качествена и внимателна UX локализация, когато говорим създаване на достъпен, използваем продукт, който няма да принуждава потребителите да се чудят какво трябва да правят, изисква:

1. Добро разбиране на целевия пазар и местната аудиторията, включително чрез проучване на културните, лингвистичните и поведенческите особености. Целта е да се разбират по-ясно очакванията, които местните потребители имат.

2. Избягване или адаптиране на идиоми, ако присъствието им е необходимо. Тук е важно езиковите особености да са добре познати, за да се избегнат спорни моменти, неудобни нюанси и всякакви елементи, които може да се разглеждат като табу. Никога не трябва да се превежда дословно.

Източник: Spotify

3. Използване на международно познати и признати символи, иконки и изображения и премахване на такива, които носят много нюанси или имат негативно значение в дадени региони или култури, включително и цветовете.

4. Търсене на потребителска обратна връзка и провеждането на тестове и интервюта с фокус групи и местни аудитории, за да може да се оцени качеството на UX локализация. Един от най-ефективните подходи се изразява в т.нар. feedback loop, чрез който можеш да си осигуриш безценна информация как се справяш и колко качествени са подобренията ти по осъществена до момента локализация.

Когато работиш по локализация на UX дизайна, трябва да мислиш извън рамките на собствената си култура, идентичност и разбирания. Това е в сърцевината на всички дизайнери, които се справят успешно с локализацията – способни са да гледат и от чуждата кула.

А това далеч не са единствените умения и способности, от които се нуждае един успешен UX дизайнер, особено ако искаш да работиш в международен контекст. Курсът UX Discovery - януари 2024 ще ти помогне да надградиш знанията и уменията си в тази посока, затова не се колебай да се включиш, ако искаш да продължиш развитието си в сферата. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.