Какво е "полигон"? - SoftUni Creative
Loading...

Какво е "полигон"?

avatar Георги Кацаров 1 минута
Какво е "полигон"?

3D Studio Max е най-старият съществуващ софтуер за 3D моделиране и анимация, който все още е изключително популярен и широко използван. Тя постига тази цел чрез т.нар. „полигонно моделиране“. Какво представлява то?

Какво е „полигон“?

За да отговорим на въпроса „Какво е „полигонно моделиране“, трябва да обясним какво е “Полигон“.

В геометрията това е двуизмерна фигура, която се оформя от определен брой прави линии, които сформират затворена фигура, която още се нарича „полигонна верига“. Няма консенсус кое точно е „полигон“ - правилно е както схващането, че самата полигонна верига е полигон, така и частта от равнината, обхваната от такава верига.

Отделните отсечки, които съставят полигонната верига се наричат „страни“ (“sides”, но също се наричат и “edges”), а точките в които две отсечки се събират - „върхове“ (“vertices“ в множествено число или „vertex” в единствено число). Напълно логично цялата тази съпътстваща терминология е неразделна част от триизмерното моделиране, без значение от софтуера който използвате.

А какво е в контекста на компютърната графика?

При компютърната графика, полигонът играе ролята на геометрична примитивна фигура. В компютърната графика и изобщо в CAD системите, понятието „Примитивна“ се използва като синоним на „най-простата геометрична фигура или обект, с която компютърната система може да борави (да съхрани в паметта или да „начертае“). Тези най-прости двуизмерни фигури се разполагат в различни равнини, свързвайки се с общите им страни и така създават желания от вас геометричен обект.

Информацията за полигоните се пази в база данни. Самите полигони се „рисуват“, като в паметта на компютъра се запазват масиви от координатите на върховете. Освен това в тях се запазва и друга информация за самия полигон - цветове, текстури, информация за свързаност и материали. Всяка една триизмерна повърхност представлява комбинация от полигони в различни равнини, които сформират т.нар. „polygon mesh“.

Разполагането на върховете (вертексите) на полигоните в триизмерна координатна система (с X, Y и Z оси), ни позволява да създаваме различни обекти. Към всеки отделен полигон можем да добавим различна текстура, така че той да придобие външен вид, който симулира различни повърхности.

Ако вече имате базовите познания за работа в триизмерна среда със 3D Studio Max и искате да ги обогатите допълнително - курсът „Visualization with 3ds Max Advanced – юли 2020“ е най-добрата възможност да навлезете в по-голяма дълбочина в работата с най-популярната Windows-only програма за 3D моделиране. Запишете се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.