Какво се крие зад истински ефективния потребителски интерфейс
Уебсайтът е много повече от група страници, свързани с връзки. Той е пространството, където вашият бизнес посреща всички потребители. Сайтът, освен място за среща, е и взаимодействие, а ключова роля за това ефективно взаимодействие има неговият дизайн. Проектирането на потребителски интерфейси с фокус върху максималната използваемост в професионалните среди се нарича потребителски интерфейс (UI - User interface) и е един от най-важните компоненти за ефективно потребителско изживяване (UX - User Experience). В следващите редове ви представяме няколко съвета, които да имате предвид, когато проектирате уебсайтове и приложения.
Опознайте потребителите
Това означава, че освен демографските данни на потребителите ви, трябва да знаете какви са техните цели и какво ги спира да постигнат тези цели. Вашият уебсайт може да им помогне да се справят с предизвикателствата и да постигнат целите си. Анализирайте задълбочено статистиките и данните за хората, но и говорете с тях. Наблюдавайте ги как използват вашия сайт и им задавайте въпроси. Прозренията, които ще разкриете от анализирането на данни и разговорите с потребителите, ще ви помогнат да разберете как хората използват вашия интерфейс и на кое съдържание да поставите акцент.
Поставете очаквания
Много от взаимодействията със сайтове имат последствия: от попълване на контактна форма до плащане с карта. Затова е важно да уведомите потребителите какво ще се случи, след като натиснат даден бутон. Можете да направите това чрез дизайн или текст, които по недвусмислен начин да показват на потребителя какво следва. В дизайна можете да включите разбираем символ. Например бутон, наподобяващ кошче за изтриване или лупа за търсене. Важна е и цветовата схема, която ще изберете. Зеленият цвят може да насърчи потребителя да направи нещо, а червения да го спре. Включвайте предупреждения, а за необратими последствия като изтриване на нещо, питайте втори път.
Предвиждайте грешки
Ежедневно сме свидетели на грешки в уебсайтовете. Бутоните остават неактивни, докато не попълните всички полета. Формите откриват, че имейл адресът не е въведен правилно. Изскачащите прозорци задават различни въпроси. Има два начина да намалите влиянието на грешките: като ги предотвратите преди да се случат или като предоставите начини за поправка след като се случат. Предвиждането на грешки често е по-малко разочароващо, отколкото да се опитвате да ги поправите след това. Когато създавате съобщения за грешки, уверете се, че обяснявате проблема и давате указание как той може да бъде разрешен.
Помислете за разположението и размера на елементите
Колкото по-близо или по-голямо е едно нещо, толкова повече предразполага потребителя да кликне върху него. Затова направете целевите бутони достатъчно големи и видими. Това е особено важно при типография, менюта и други списъци с връзки, тъй като недостатъчното пространство ще остави хората да кликват грешни връзки. Докато мислите за размера на елементите, винаги имайте предвид вашия модел на взаимодействие. Ако вашият сайт изисква хоризонтално превъртане, а не вертикално, трябва да помислите къде и как да насочите потребителите към този тип взаимодействие.
Не пренебрегвайте стандартите
Дизайнерите са творчески личностни и обичат да създават изцяло наново своите продукти - но това невинаги е най-добрата идея. Обновената версия на познато взаимодействие или интерфейс натоварва и кара хората да се замислят отново за процес, който вече са научили. Затова препоръката е да надграждате и подобрявате дизайни, а не да ги създавате изначално.
Ако искате да създавате потребителски интерфейси, които са лесни и приятни за ползване, както и да научите кои са най-актуалните тенденции в областта, запишете се за обучението UI & Web Design - март 2020. Курсът е полезен старт за напълно начинаещи, както и добро стъпало за тези с начален опит в дизайна на уебсайтове и UI. За повече информация и записвания, посетете ТОЗИ линк.
Автор: Мария Цекова