В света на UI дизайна с Георги Балинов - част 2
Втората част на интервюто ни с топ лектора на SoftUni Creative – Георги Балинов:
1. Кажи ни каква е разликата между UI - UX дизайн и дали вървят ръка за ръка?
Последните години в индустрията UX и UI вървят заедно, въпреки че малко хора осъзнават значението и обхвата на двете области. User Interface (UI) e всякакъв вид визуален интерфейс за уебсайтове, мобилни приложения, хладилници, автомобили и т.н. User Experience (UX) означава цялото изживяване на хората с един продукт.
Понякога едно изживяване може да трудно да се опише или вкара в рамки, за това един UX дизайнер е добре да се фокусира върху стратегията на продукта, както и да направи добро проучване с потребителите. Други UX дизайнери се фокусират изцяло върху конкретните визуални елементи от визуалния интерфейс, които също можем да наречем UI дизайнери. В заключение можем да кажем, че понятията малко се преплитат, но определено не са едно и също нещо.
2.Кои са най-важните принципи при UI Design?
Не бих казал, че има най-важен принцип, но един от основните е придържането към вече установени конвенции и работещи решения. Например, ако разглеждаме едно мобилно приложение, винаги е по-добре да ползваме вече установените правила и UI елементи от операционната система, като разбира се надградим и с нашата собствена визия. По този начин хората се чувстват в свои води, което винаги води до положително изживяване.
3.Тестваш ли идеите си преди да ги "пуснеш" в реална среда и колко важно е това?
Мисля че, в повечето случаи тестването е по-важно от самият дизайн – така разбирам дали това, което съм създал работи и решава някакъв проблем.
Аз предпочитам да тествам през различни фази на проекта. Обикновено тествам 1.) в началото чрез бързи прототипи; 2.) след като е готов UI дизайнът с по-детайлни и изпипани прототипи; 3) след техническата имплементация и 4) по време на работата на готовия продукт.
4.В работата си колко време прекарваш пред компютъра и колко пред белия лист?
Старая се да прекарвам повече време скицирайки идеи, но реално това са средно 2-3 часа на седмица. Останалата работа върша основно на компютър.
5.Кое е най-голямото предизвикателство пред UI Designer в момента?
Напоследък броя дизайнери нарастна значително у нас и в световен мащаб, в сравнение с предните 5 или 10 години. Тази повишена конкуренция със сигурност е предизвикателна за всички нас, но положителният ефект от това е подобряването на качеството на работата ни.
6.Защо wire-framing е важно?
Wireframes могат лесно да се превърнат в кликаем прототип, с който да представите грубо и бързо идеите си пред колеги и клиенти, след което да тествате и с крайни потребители. Ще получите куп въпроси и идеи до които не бихте стигнали сами.
7.Какво мислиш за Mobile-First Design?
Мисля че, тенденцията беше набрала скорост преди години, самият аз работих по няколко такива проекта. Според мен днес нуждите на продуктите, които създаваме са прекалено различни, за да има един единствен подход, който да отговаря на всички нужди. Ако мобилните устройства представляват основен канал за вашия продукт, то със сигурност трябва да отделите повече време и усилия по мобилната версия – независимо дали започвате с това, или го правите в някакъв друг етап на дизайна.