Десетте заповеди на Мики Маус
В една от предишните ни статии ви разказах малко повече за Affordances и приложението им в уеб дизайна. Днес ще продължа темата с нещо, на което попаднах съвсем случайно, а именно десетте закона на Мики Маус за създаването на един добър дизайн. Може да звучи леко налудничаво, но всичко ще ви се изясни в следващите редове.
Сериозните фенове на Disney вероятнo са чували името Марти Склар, особено ако са се интересували от емблематичните увеселителни паркове Disneyland и перфектния им дизайн. Професията на Марти среща въображeнието (imagination) и инженерството (engineering) и по тази причина носи името imagineering - дума, патентована от компанията Disney. Работата на един imagineer е да успее да направи преживяването на посетителите в Disneyland наистина незабравимо с помощта на дизайн и affordances. Като един от най-добрите в професията си, Марти решава да запише 10-е основни правила, по които всички, практикуващи, трябва да се водят, създавайки Десетте заповеди на Мики Маус.
Магията на тези правила е, че са приложими не само в дизайна на увеселителните паркове, но и в уеб дизайна, маректинга и на още много други места.
Познавайте публиката си
Не отегчавайте хората, общувайте на тяхното ниво или ги загубете, като допуснете, че те знаят това, което вие знаете.
Влезте в обувките на гостите си
Настоявайте дизайнерите, служителите и дори шефовете лично да изпробват това, което създавате, възможно най-често.
Организирайте потока от хора и идеи.
Използвайте добри техники за разказване на истории. Разказвайте хубави, логично изложени истории, не лекции.
Създайте “weenie”
Звучи забавно, но това всъщност е термин, който самият Уолт Дисни използва, за да опише нещо, което веднага грабва вниманието. Водете посетителите от една област в друга, като създавате визуални магнити, и ги наградете за успешното пътешествие.
Общувайте с визуална грамотност
Използвайте добре всички невербални начини на комуникация – цвят, форма и текстура.
Избягвайте претоварване
Устоявайте на изкушението да разкажете прекалено много, да наредите твърде много предмети. Не насилвайте хората да поглъщат повече, отколкото могат да смелят. Опитайте се да стимулирате и да водите тези, които търсят още.
Разказвайте по една история
Ако имате много информация, я разделете на отделни, логично подредени истории. Хората помнят и усвояват по-добре, когато пътят към следващата концепция е ясна и логична.
Избягвайте противоречия
Ясната идентичност ви помага да си осигурите конкурентно предимство. Публиката трябва да е наясно кой сте и какво ви отличава от останалите.
За всеки грам лечение осигурете един тон забавление
Как да се наредите пред всички други изкушения? Дайте на хората възможност да се наслаждават. Наблегнете на начините, по които могат да участват в забавлението. Направете средата си богата и привлекателна за всички сетива.
Продължавайте в същия дух
Никога не надценявайте важността на чистотата и рутинната поддържка. Хората очакват да получат добро представление всеки път и ще коментират, ако има нещо мръсно и счупено.
С годините десетте закона на Мики се превръщат в 40, но оригиналните, написани от Марти Склар, ще останат завинаги в историята на добрия дизайн.
След като вече знаеш основните правила на добрия дизайн, можеш сигурно и спокойно да се включиш в предстоящия ни модул Web Design, който започва на 23 ноември и ще те запознае с основите на UX, UI & Web Design. Модулът е подходящ за абсолютно начинаещи и всички, които имат амбицията да навлязат в интересната сфера на уеб дизайна. Запиши се сега и приложи заповедите на Мики!