Защо да учиш графичен дизайн през 2023? - SoftUni Creative
Loading...

Защо да учиш графичен дизайн през 2023?

avatar Мария Вълчева 6 минути
Защо да учиш графичен дизайн през 2023?

Графичният дизайн е огледалото на съвременния свят. Той е отражение на социалните промени и технологичното развитие, като същевременно силно се влияе от тях. Точно затова 2023 година се очертава да бъде изключително вълнуваща за дизайнерите. Ако и ти искаш да преследваш мечтата си и да се потопиш в огледалния свят, направи първите си стъпки още днес с безплатния курс Design Basics!

Съвременният свят напълно трансформира начина, по който гледаме на графичния дизайн. Добрият дизайн е средство, чрез което изкуството може да влезе в живота на всеки човек, да го направи по-цветен и малко по-красив. Той е ключов за успешното позициониране на бизнесите в съзнанието на потребителите и е основен елемент на успеха. Добрият графичен дизайн:

• Позволява на потребителите по-добре да разберат продуктите;
• Повишава ангажираността на аудиторията с марката;
• Подобрява разпознаваемостта на марката – никога не би объркал материалите на Coca-Cola, нали?
• Спомага за генерирането на повече потенциални клиенти, увеличава трафика към даден бизнес и цялостното повишава възвръщаемостта на инвестициите.

А бизнесът в световен мащаб е все по-наясно с тези фактори и ефекта от това да имат консистентен и висококачествен графичен дизайн, който да представлява марката. А в това се крие и една от водещите причини да се потопиш в света на дизайна през 2023 година. Освен да преследваш дългогодишна мечта и да я реализираш, ще можеш да започнеш развитието си в перспективна професия, която става все по-ценна за бизнеса.

Това не убягва на курсистите на SoftUni Creative, които се впускат в приключението, наречено графичен дизайн, независимо дали вече са се реализирали или още не са завършили гимназия.

Ето и за какви проекти компаниите се нуждаят от експерти по графичен дизайн днес:

Къде бизнесът използва графичен дизайн?

Последните две години превърнаха дизайнерите в едни от най-ценните специалисти. Това се дължеше на факта, че компаниите изгубиха възможността си да комуникират пряко и лице в лице с клиентите си, а потребителите започнаха да общуват с марките, да консумират съдържанието им и да поръчват продуктите им основно онлайн. За да изпъкнат и да останат в ума на аудиторията си, компаниите започнаха да създават все повече визуални материали, поне по данни на Piktochart.

Освен цялостното изграждане на бранд идентичност, като графичен дизайнер си ангажиран в още редица дейности. Водещите визуални материали, които може да очакваш да създаваш, включват:

1. Визии за реклама и постове – едно от водещите места, на които брандовете се представят, са социалните мрежи. Тези, които разчитат на професионален графичен дизайн, успяват да си гарантират консистентност на съдържанието. Разпознаваемостта на база естетика и хармонични визии е сред ключовите начини, по които марките могат да се позиционират в съзнанието на потребителите.
2. Маркетингови материали – освен от визии за социалните мрежи, почти всяка компания се нуждае от каталози, брошури, стикери, разнообразие от брандирани материали, дори постери и билбордове. Материалите могат да са както за уеб, така и за печатни медии.
3. Визии за видеа и анимации – дори и да не си се специализирал като motion graphic designer, можеш да подпомагаш дейността на видео отдел или маркетинга в социалните мрежи чрез различни елементи за интерактивни и ангажиращи видеа.
4. Дизайн на опаковки и среда – и в двата случая водещи ще са познанията ти по графичен дизайн за печат. И двете дейности изискват мултидисциплинарни умения и познания, така че да подчертаят определена бранд идентичност и да постигнат желаните ефекти.
5. UX/UI дизайн – въпреки че UX/UI дизайнерите са фокусирани върху подобряване на преживяването и създаването на интуитивен и качествен интерфейс, не могат без базови умения по графичен дизайн. UI дизайнерите неотменно трябва да балансират функционалност с естетика, за да обхванат нуждите и очакванията на потребителите най-пълноценно.

Изводът от всичко това е един – ако започнеш да изучаваш графичен дизайн още днес и отдадеш 2023 година на своето израстване като дизайнер, ще можеш да се влееш в общност, която се ползва от големи възможности и предимства. Именно тях ще разгледаме в следващите редове.

5 предимства да се занимаваш с графичен дизайн

Много хора се отказват от мечтата си да се реализират с графичен дизайн, защото са чували, че изкуството не е доходоносно и няма перспектива в България. Сферата на дизайна не просто ти дава възможност да реализираш творческия си потенциал и да сбъднеш мечтата си да се занимаваш с изкуство, но и да упражняваш перспективна и удовлетворяваща професия. Нещо, което споделя и Габриела Дойчинова, един от успешните курсисти на SoftUni Creative:

Казват, че ако обичаш това, което правиш, няма да работиш и един ден в живота си. За творческите личности това важи с пълна сила. Независимо дали тепърва откриваш призванието си и искаш да станеш част от следващото поколение криейтив специалисти, или си готов да преследваш мечтата си да твориш и да се реализираш с изкуството си, направи смели първи стъпки в безплатния курс Design Basics и положи основата, от която се нуждае всеки бъдещ експерт.

А ето какви са и предимствата, които ще извлечеш от гъвкава сфера като графичния дизайн:

Не си зависим от определена индустрия – всяка марка във всяка ниша се нуждае от дизайнери;
Работната среда е гъвкава – можеш да си част от малък екип с големи идеи, от вътрешния отдел на голяма компания и дори да работиш за себе си и клиентите, от които ти се вълнуваш;
• Специализациите са разнообразни – ако решиш да учиш графичен дизайн през 2023 година, ще видиш в колко много направления можеш да поемеш. Можеш да се специализираш в разработката на брандова идентичност, в работата с типография или илюстрации, дори да направиш завой към UX/UI дизайна, поставиш ли веднъж основите. Графичните дизайнери са мултидисциплинарни експерти с умения и познания в много различни области, което дава възможност за работа по разнообразни проекти.
Оставяш следа и изразяваш себе си – както я оставя Роб Джаноф (Rob Janoff), създавайки нахапаната ябълка за Apple. Или Пола Шер (Paula Scher), която помага на Windows да премине от флаг към фактически прозорец, с дизайна на логото за Windows 8.
Разполагаш със свобода – не само на работното място и с проектите, но и със свобода на действие. Като дизайнер, можеш да реализираш собствени идеи, да създаваш собствени продукти и да помогнеш на близки и приятели в бизнеса им.

Курсистите на SoftUni Creative вече са осъзнали тези предимства. В следващите редове ще те оставя в тяхната компания, за да видиш какво споделят за програмата и защо си струва всеки творец да опита.

4 000 души не могат да сгрешат

Творческата инициатива SoftUni Creative беше създадена през 2017 година и до днес над  42 000 души са се записали за безплатния курс Design Basics. А над 4 000 са тези, които са видели възможността да преследват творческа кариера и са преминали през програмата. От малки до големи, от гимназисти до дипломирани професионалисти с други професии – курсистите на SoftUni Creative са доказателството, че никога не е късно да последваш и сбъднеш мечтите си. Както ни споделя и Дарина Тодорова във видео интервюто, което заснехме с нея.

Безплатният курс Design Basics дава възможност на всички начинаещи да се докоснат до света на графичния дизайн и да преценят дали това е пътят, по който искат да поемат. Обучението предоставя идеална възможност да поставиш основите на практическата си подготовка и сам да се увериш в практическото приложение и перспективите, които се откриват пред теб, ако започнеш да учиш графичен дизайн. Направи лъвски стъпки още днес – очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.