Защо да учиш графичен дизайн през 2023?
Графичният дизайн е огледалото на съвременния свят. Той е отражение на социалните промени и технологичното развитие, като същевременно силно се влияе от тях. Точно затова 2023 година се очертава да бъде изключително вълнуваща за дизайнерите. Ако и ти искаш да преследваш мечтата си и да се потопиш в огледалния свят, направи първите си стъпки още днес с безплатния курс Design Basics!
Съвременният свят напълно трансформира начина, по който гледаме на графичния дизайн. Добрият дизайн е средство, чрез което изкуството може да влезе в живота на всеки човек, да го направи по-цветен и малко по-красив. Той е ключов за успешното позициониране на бизнесите в съзнанието на потребителите и е основен елемент на успеха. Добрият графичен дизайн:
• Позволява на потребителите по-добре да разберат продуктите;
• Повишава ангажираността на аудиторията с марката;
• Подобрява разпознаваемостта на марката – никога не би объркал материалите на Coca-Cola, нали?
• Спомага за генерирането на повече потенциални клиенти, увеличава трафика към даден бизнес и цялостното повишава възвръщаемостта на инвестициите.
А бизнесът в световен мащаб е все по-наясно с тези фактори и ефекта от това да имат консистентен и висококачествен графичен дизайн, който да представлява марката. А в това се крие и една от водещите причини да се потопиш в света на дизайна през 2023 година. Освен да преследваш дългогодишна мечта и да я реализираш, ще можеш да започнеш развитието си в перспективна професия, която става все по-ценна за бизнеса.
Това не убягва на курсистите на SoftUni Creative, които се впускат в приключението, наречено графичен дизайн, независимо дали вече са се реализирали или още не са завършили гимназия.
Ето и за какви проекти компаниите се нуждаят от експерти по графичен дизайн днес:
Къде бизнесът използва графичен дизайн?
Последните две години превърнаха дизайнерите в едни от най-ценните специалисти. Това се дължеше на факта, че компаниите изгубиха възможността си да комуникират пряко и лице в лице с клиентите си, а потребителите започнаха да общуват с марките, да консумират съдържанието им и да поръчват продуктите им основно онлайн. За да изпъкнат и да останат в ума на аудиторията си, компаниите започнаха да създават все повече визуални материали, поне по данни на Piktochart.
Освен цялостното изграждане на бранд идентичност, като графичен дизайнер си ангажиран в още редица дейности. Водещите визуални материали, които може да очакваш да създаваш, включват:
1. Визии за реклама и постове – едно от водещите места, на които брандовете се представят, са социалните мрежи. Тези, които разчитат на професионален графичен дизайн, успяват да си гарантират консистентност на съдържанието. Разпознаваемостта на база естетика и хармонични визии е сред ключовите начини, по които марките могат да се позиционират в съзнанието на потребителите.
2. Маркетингови материали – освен от визии за социалните мрежи, почти всяка компания се нуждае от каталози, брошури, стикери, разнообразие от брандирани материали, дори постери и билбордове. Материалите могат да са както за уеб, така и за печатни медии.
3. Визии за видеа и анимации – дори и да не си се специализирал като motion graphic designer, можеш да подпомагаш дейността на видео отдел или маркетинга в социалните мрежи чрез различни елементи за интерактивни и ангажиращи видеа.
4. Дизайн на опаковки и среда – и в двата случая водещи ще са познанията ти по графичен дизайн за печат. И двете дейности изискват мултидисциплинарни умения и познания, така че да подчертаят определена бранд идентичност и да постигнат желаните ефекти.
5. UX/UI дизайн – въпреки че UX/UI дизайнерите са фокусирани върху подобряване на преживяването и създаването на интуитивен и качествен интерфейс, не могат без базови умения по графичен дизайн. UI дизайнерите неотменно трябва да балансират функционалност с естетика, за да обхванат нуждите и очакванията на потребителите най-пълноценно.
Изводът от всичко това е един – ако започнеш да изучаваш графичен дизайн още днес и отдадеш 2023 година на своето израстване като дизайнер, ще можеш да се влееш в общност, която се ползва от големи възможности и предимства. Именно тях ще разгледаме в следващите редове.
5 предимства да се занимаваш с графичен дизайн
Много хора се отказват от мечтата си да се реализират с графичен дизайн, защото са чували, че изкуството не е доходоносно и няма перспектива в България. Сферата на дизайна не просто ти дава възможност да реализираш творческия си потенциал и да сбъднеш мечтата си да се занимаваш с изкуство, но и да упражняваш перспективна и удовлетворяваща професия. Нещо, което споделя и Габриела Дойчинова, един от успешните курсисти на SoftUni Creative:
Казват, че ако обичаш това, което правиш, няма да работиш и един ден в живота си. За творческите личности това важи с пълна сила. Независимо дали тепърва откриваш призванието си и искаш да станеш част от следващото поколение криейтив специалисти, или си готов да преследваш мечтата си да твориш и да се реализираш с изкуството си, направи смели първи стъпки в безплатния курс Design Basics и положи основата, от която се нуждае всеки бъдещ експерт.
А ето какви са и предимствата, които ще извлечеш от гъвкава сфера като графичния дизайн:
• Не си зависим от определена индустрия – всяка марка във всяка ниша се нуждае от дизайнери;
• Работната среда е гъвкава – можеш да си част от малък екип с големи идеи, от вътрешния отдел на голяма компания и дори да работиш за себе си и клиентите, от които ти се вълнуваш;
• Специализациите са разнообразни – ако решиш да учиш графичен дизайн през 2023 година, ще видиш в колко много направления можеш да поемеш. Можеш да се специализираш в разработката на брандова идентичност, в работата с типография или илюстрации, дори да направиш завой към UX/UI дизайна, поставиш ли веднъж основите. Графичните дизайнери са мултидисциплинарни експерти с умения и познания в много различни области, което дава възможност за работа по разнообразни проекти.
• Оставяш следа и изразяваш себе си – както я оставя Роб Джаноф (Rob Janoff), създавайки нахапаната ябълка за Apple. Или Пола Шер (Paula Scher), която помага на Windows да премине от флаг към фактически прозорец, с дизайна на логото за Windows 8.
• Разполагаш със свобода – не само на работното място и с проектите, но и със свобода на действие. Като дизайнер, можеш да реализираш собствени идеи, да създаваш собствени продукти и да помогнеш на близки и приятели в бизнеса им.
Курсистите на SoftUni Creative вече са осъзнали тези предимства. В следващите редове ще те оставя в тяхната компания, за да видиш какво споделят за програмата и защо си струва всеки творец да опита.
4 000 души не могат да сгрешат
Творческата инициатива SoftUni Creative беше създадена през 2017 година и до днес над 42 000 души са се записали за безплатния курс Design Basics. А над 4 000 са тези, които са видели възможността да преследват творческа кариера и са преминали през програмата. От малки до големи, от гимназисти до дипломирани професионалисти с други професии – курсистите на SoftUni Creative са доказателството, че никога не е късно да последваш и сбъднеш мечтите си. Както ни споделя и Дарина Тодорова във видео интервюто, което заснехме с нея.
Безплатният курс Design Basics дава възможност на всички начинаещи да се докоснат до света на графичния дизайн и да преценят дали това е пътят, по който искат да поемат. Обучението предоставя идеална възможност да поставиш основите на практическата си подготовка и сам да се увериш в практическото приложение и перспективите, които се откриват пред теб, ако започнеш да учиш графичен дизайн. Направи лъвски стъпки още днес – очакваме те!