7 правила на минималистичния графичен дизайн - SoftUni Creative
Loading...

7 правила на минималистичния графичен дизайн

avatar Мария Вълчева 4 минути
7 правила на минималистичния графичен дизайн

Минимализмът като похват е един от най-ефективните начини да грабнеш окото със своите дизайни. За да овладееш този аспект на графичния дизайн, не пропускай практическия курс за напреднали Illustator Advanced - май 2024, в който Станислава Костова ще ти помогне да надградиш знанията и уменията си:

Марки като Google, Apple и Nike отдавна вече са открили силата и магията на минималистичния дизайн. А какво всъщност представлява той и защо е толкова специфичен? Да видим!

Какво е минималистичен дизайн?

Минимализмът е творчески подход, при който постигаш максимално много с ограничен брой елементи, боравиш с празни пространства и малка палитра. Особеното при минималистичния дизайн е, че всеки елемент има своя роля и предназначение, а на „платното“ няма нищо излишно.

За един от най-ранните примери за минималистично изкуство се смята картина на руския художник Казимир Малевич, която представлява черен квадрат върху бял фон. Целта на картината е била да покаже силата на цветовете и формите и колко въздействащи могат да бъдат сами по себе си.

Източник: Wikipedia

Самото движение набира скорост през 60-те и 70-те години на миналия век. А днес минимализмът, особено в сферата на графичния дизайн, е водеща практика. Какво всъщност спомогна за това?

Гореща тема ли е минималистичният дизайн?

Отговорът е Да. Освен, че е цяло движение, философия и начин на живот – от сгради и интериори до гардероби само с дрехи, които могат да се преброят на пръстите на двете ни ръце, минимализмът е силно залегнал и в графичния дизайн.

Това е така, защото чрез минималистичен дизайн можеш:

• да предаваш информация директно и с повече яснота;

• да помогнеш на аудиторията на дизайните по-лесно да се ориентира в това, което е важно, както и да концентрира вниманието си – едно от най-трудните неща днес, когато има толкова много екрани, които ни изкушават;

• да грабнеш вниманието, без да атакуваш и претоварваш сетивата на аудиторията;

• да осигуриш по-приятно потребителско преживяване, когато дизайнът е предназначен за сайт или приложение, тъй като ще зареждат по-бързо, и още.

Работещият минималистичен дизайн обаче има своите особености. В следващите редове ще разгледаме именно тях!

1. Колкото по-просто, толкова по-добре

Минималистичният дизайн е максимално опростен с цел яснота и подобрена комуникация на послания и идеи. Този опростен дизайн помага и на стремежа към асоциирането на една марка с елегантност и изисканост.

2. Функционалност, вместо атрактивност

Минималистичният дизайн трябва да приоритизира функционалността. Дизайните се изграждат с оглед на това по-ефективно да предават информация, с един поглед да е ясно за какво става дума във визията. Всякакви декоративни елементи трябва да отпаднат – ако няма цел, няма място в дизайна.

3. Ясен фокус и цел на минималистичния дизайн

Централното място в дизайна трябва да запазиш за главния герой – ключовата информация и послание, които отправяш, или обекта, върху който трябва да се фокусира вниманието. Визуалната йерархия на дизайна се организира спрямо него.

Целта е да водиш окото така, че погледът да тръгне по посока на тази централна ключова точка.

4. Повече внимание за пропорциите

Наред с йерархията, пропорциите на различните елементи и тяхното съотношение също играят роля в насочването на погледа и балансирането на минималистичния дизайн. От огромно значение е да работиш с помощта на грида, за да организираш пропорциите, а и разположението на отделните елементи, по добър начин.

Това е критично за минималистичния дизайн. Само се замисли как ще изглеждат ограничен брой елементи с лошо разпределение и сбъркани пропорции.

По време на курса ще разгледаш и различни начини за организиране на композицията. Не пропускай възможността да натрупаш още идеи за разпределяне на различните елемент, освен класическото правило на третините.

5. Прости, лесно четими шрифтове

Друга особеност на минимал дизайна е типографията. Тя е изчистена и лесна за четене. Именно с това помагат безсерифните шрифтове (sans-serif). Често ще срещнеш плътни шрифтове с голяма тежест, които мигновено хващат окото.

Тъй като говорим за минималистичен дизайн, ползвай само един шрифт, най-много два и то само в краен случай.

6. Ограничени цветове за минималистичен дизайн

Както споменах, минималистичният дизайн трябва да въздейства, а не да претоварва чрез форми и цветове. Палитрата ти се нуждае само от два основни цвята, а в краен случай можеш да добавиш и един акцент.

Ако в дизайна трябва да присъства растерно изображение, например при рекламата на продукти и изработката на постери, именно това изображение трябва да е акцентът. Тогава и един цвят в палитрата може да ти е достатъчен, колкото да сложиш удачен фон.

7. Повече бяло пространство

В минимал дизайна има много свободно пространство и въздух. Основната му задача е да помогне на окото да се фокусира върху важните елементи.

И въпреки че те са ограничени, можеш да ги използваш, за да създадеш допълнителен ефект и въздействие чрез празното пространство, което се обособява. Просто трябва да организираш наличните елементи по хитър начин.

Минималистичният дизайн е един от многото подходи и стилове, които можеш да използваш като графичен дизайнер. Предстоящият курс за напреднали Illustrator Advanced - май 2024 ще ти помогне да направиш уверени стъпки не само с него, а и като цяло да развиеш усета си за добра композиция.

Очаква те много практика, интензивна работа с цветове, четки и типография. Ако искаш да развиеш способностите си като дизайнер при работа с Adobe Illustrator, това е курсът за теб!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.