Лендинг страница - дизайн и особености - SoftUni Creative
Loading...

Лендинг страница - дизайн и особености

avatar Мария Вълчева 4 минути
Лендинг страница - дизайн и особености

Т.нар. лендинг страница, която ще срещнеш и като целева, е страница, на която маркетолозите искат да отведат аудиторията си. Тя има специфична роля и обикновено се създава с определена цел, което води до изисквания и към дизайна. Затова и темата за създаване на лендинг страница е залегнала в предстоящия курс Graphic Design for Marketing - февруари 2024.

Той е подходящ за теб, ако искаш да създаваш дизайни за целите на рекламата. А по повод предстоящото издание, днес заедно ще разгледаме концепцията за целева страница, както и какви изисквания може да съществуват към дизайна ѝ.

С какво е важна една лендинг страница?

По данни от HubSpot, маркетолозите използват целеви страници, когато искат да създават лийдове (представи си ги като потенциални клиенти, които биват мотивирани да оставят контактите си) – 46.7% от тях, и клиенти – 33.7%.

Източник: HubSpot

Тя е основен инструмент за осъществяване на продажби, събиране на контакти, записване на абонати и други бизнес цели. За да докарат трафик на своят лендинг страница, маркетолозите разчитат на платена реклама, имейл маркетинг, разпространяване в социалните мрежи и други канали.

„Докарването“ на трафик е целенасочено и може да струва пари. Със сигурност струва време и усилия. Затова и изискванията към качеството на целевата страница не са малко. Те касаят както текстовото, така и визуалното оформление.

В следващите редове ще си говорим именно за визията, потребителското преживяване и интерфейса, с който може да се сблъскат посетителите на една лендинг страница.

3 елемента от лендинг страницата

Въпреки че подходът към изграждането на лендинг страница зависи от дизайнера, все пак има няколко елемента, които не можеш да пропуснеш. Това са:

1. Header / Хедър / Горен колонтитул

Хедърът е пространство в най-горната част на една страница. Особено на мобилна версия, не е изключено тази секция да заема целия начален екран. Тук са поместени брандинг елементите, водещо изображение, заглавие/слоган, подзаглавие и някакъв CTA.

Тук е и навигацията. Имай предвид обаче, че лендинг страниците рядко имат такава, защото целта е потребителите да останат на нея, а не да отидат на друга част от сайта.

2. Тяло и съдържание

Това е основната част на целевата страница. Ако хедърът цели да грабне вниманието, то тялото съдържа детайлите на офертата, промоцията, продукта или това, за което е страницата.

В тялото обикновено се срещат допълнителни изображения, може би потребителски снимки и полета с мнения, звезди и обратна връзка, таблици със сравнения и всякакви елементи, които да презентират предложението на маркетолозите по най-привлекателния и убедителен начин.

Източник: Semrush

3. Footer / Футър / Долен колонтитул

Това е най-долната част от една целева страница. Тук може да присъстват линкове към други страници, препратки към социалните мрежи на компанията, други контакти и всякаква допълнителна информация, касаеща бранда.

Това е най-малкият елемент и не трябва да разсейва. В крайна сметка целта на подобна страница е да накара посетителя да вземе решение в полза на бизнеса преди да стигне до дъното на страницата.

Знаейки това, ето някои съвети за изграждане на работещи целеви страници!

5 съвета за дизайн на лендинг страници

Как ще изглежда една лендинг страница зависи от целите зад създаването ѝ, бранда и неговата идентичност. И все пак има някои насоки, които могат да подпомогнат процеса и да подобрят ефективността на крайния резултат:

1. Съобразяване с навиците на потребителите при четене – потребителите обикновено четат от ляво надясно и от горе надолу. Очите им могат да изпишат невидимо Z или F. Това подсказва удачен начин на подредба на елементите по страницата.

2. Елиминиране на излишни елементи и минимализъм – говорейки за подредба на елементите, не забравяй, че по-малко обикновено е по-добре. Всеки елемент от дизайна на една лендинг страница трябва да подобрява разбирането на посетителя и да спомага взимането на решение в полза на бизнеса. Ако елементът не допринася за това, по-добре да отпадне.

3. Повече място за „въздух“ между елементите – залагането на повече пространство между отделните елементи олекотява дизайна и не претоварва вниманието на посетителя. Това предполага и по-дълга лендинг страница, а необходимостта да скролнем води и до повишена ангажираност.

Източник: 99Designs

4. Залагане на интерактивни елементи – друг начин дизайнът да задържа вниманието е добавянето на допълнителни интерактивни елементи. Дали посетителят трябва да кликне някъде, за да разкрие информация, или се използват анимации, сменят се цветове – това са все примери как можеш да увеличиш интерактивността на целевата страница.

5. Внимателен подбор на визуалните елементи – тези елементи трябва да кореспондират с бранд и продукта/услугата/офертата, които се промотират чрез лендинг страница. Някои страници имат изцяло типографски дизайн. Други използват реални снимки. Трети са тъмни, луксозни и използват колажи. Четвърти залагат на плоски илюстрации – възможностите са безкрайни.

Какво трябва да научиш за дизайна за маркетинг?

Способността ти да работиш по дизайна на лендинг страници е малка част от уменията, които ти трябват, за да се реализираш в света на рекламата. Сега можеш да откриеш тънкостите в дизайна за маркетинг в практическия курс, който предстои.

Обучението ще разгледа дизайн практиките при различни кампании – продуктови, за услуги, имиджови, за целите на редакционния дизайн, дизайна на нов продукт, кампании в социални мрежи и разработката на лендинг страница и уеб дизайн. Ако се нуждаеш от точно тези знания и умения, за да надградиш като дизайнер, курсът Graphic Design for Marketing - февруари 2024 е точно за теб!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.