Един ден от живота на графичния дизайнер - SoftUni Creative
Loading...

Един ден от живота на графичния дизайнер

avatar Мария Вълчева 5 минути
Един ден от живота на графичния дизайнер

Едно от най-големите предизвикателства, когато се решаваш на дадена кариера, е именно да си представиш какво би било ежедневието ти и дали ти пасва. Чудиш ли се дали си струва да се занимаваш с графичен дизайн? Дали уменията, които ще придобиеш в цялостната програма на SoftUni Creative ще те приближат до творческо ежедневие, което да харесваш? Запиши се още днес и стартирай с безплатен курс, за да се докоснеш до сферата на дизайна и да прецениш дали е за теб!

А отговорите на зададените дотук въпроси те очакват в следващите редове. Допитахме се до дизайн експерти, придобили знанията и уменията си в SoftUni Creative, както и до собствения ни дизайнер, който ежедневно радва окото ти, за да разгледаме творческата мистерия на тяхното ежедневие отвътре.

Какво е да се занимаваш с графичен дизайн?

Графичният дизайн е дейност, която е необходима за успеха на разнообразие от продукти и услуги. Освен това, изпълнява широк спектър от задачи – от създаването на визуална идентичност, до оформлението на всякакви маркетингови материали и дори корпоративна комуникация. Дизайнерите изработват както дигитални елементи, така и такива, предназначени за печат.

Цялото разнообразие от дейности и задачи прави всяка професия, изискваща графичен дизайн, изключително динамична, а всеки ден е различен. Това важи с още по-голяма сила за дизайнери, които работят по няколко проекта на свободна практика или като част от агенция за дизайн (и/или реклама) с различни клиенти. Това споделя и Марин Илиев, един от експертите, с които си се срещал в блога:

Именно комуникацията е сред основните особености на графичния дизайн. Професията изисква много и интензивна комуникация с клиенти, за да бъдат разбрани нуждите и инкорпорирани изискванията им. Способността да комуникираш ефективно е сред водещите съставки на успех в сферата, наред с познаването на принципите на дизайна, умението за решаване на проблеми и владеенето различни видове софтуер за графичен дизайн на експертно ниво. Всички тези умения ще прилагаш ежедневно в работата си. А ето как изглежда и самото ежедневие през очите на дизайнерите:

Това ли е ежедневието за теб?

Работата ти като графичен дизайнер е да съчетаваш практическите знания и умения с творческия си нюх, за да комуникираш послания, идеи и съобщения по визуален начин. Светът на визуалната комуникация ще се крепи на твоите рамене. Ето и през какво преминават дизайнерите на ежедневна база:

1. План за деня и преглед на задачите

Дизайнерите умело планират времето си, за да могат да жонглират с множеството проекти, с които са ангажирани. Въпреки че са творчески личности, със сигурност не са хаотични. Напротив – внимателно разпределят времето и приоритизират задачите си, за да могат да отговорят на крайните срокове.

Тук е моментът да планираш срещите с клиенти, да разгледаш обратната им връзка и да отговориш на каквито имейли може да си получил.

2. Прогрес и представяне на резултати

Т.нар. deliverables са част от работата на всеки дизайнер. Това са файловете, които изпращаш на клиентите в процеса на работа и при завършване на проекта. Deliverable елементите варират според това по какъв проект работиш. Например, ако правиш лого и визуална идентичност, ще предоставиш дизайна в различни формати и цветови модели. UX/UI дизайнерите пък създават прототипи на интерактивни дизайни и оформления.

Не само ще работиш по инструкции на клиенти, а и ще трябва да ги държиш в течение, за да могат крайните срокове да се нагаждат според развитието на проекта.

3. Срещи с клиенти и проучване

Неизменна част от деня на един графичен дизайнер. Ще се срещаш с нови клиенти, както и със съществуващи такива за обсъждане на нови или текущи проекти, техния напредък и необходимите промени.

А както и Кристин Баджева, един от експертите, завършили SoftUni Creative, споделя, работата по какъвто и да е проект започва с проучване. Всяка ниша има свои специфики на дизайна, който компаниите използват. Ако клиентът се слива твърде много, рискува да остане незабелязан. Същевременно, ако се различава драстично, никой няма да го асоциира с индустрията, в която се намира. Затова освен нуждите на клиентите, трябва да вземеш предвид и спецификите на нишата.

4. Дизайн

Накрая, но не на последно място, идва време и за същинската работа. От създаването на концепции, търсенето на вдъхновение, до разработката и финализирането на текущи проекти. Фактическият графичен дизайн отнема по-голямата част от деня на всеки професионалист. А в края, всеки дизайнер може да информира клиентите си как се движи проектът.

Въпреки динамиката на професията, това са водещите допирни точки между дизайнерите. А освен от ежедневието си, те са обединени и от меките умения, които професия с графичен дизайн изисква от тях. Полина Тодорова, друг от специалистите, шлифовали уменията си с помощта на SoftUni Creative, обобщава тези качества много добре:

Попитах и талантливия дизайнер, който се грижи за брандовете на СофтУни – Катрин Креовска, за това как изглежда нейният ден като професионалист в сферата, как черпи вдъхновение и как се справя с ежедневните предизвикателства пред дизайнерите. Ето какво сподели тя:

„Денят ми започва с чаша горещо кафе и преглед на задачите. Освен дигитален, си правя списък и на ръка, който украсявам със скици и рисунки с цел концентрация/успокоение и настроение. След това започва и същинската работа. По цял ден прескачам между Photoshop и Illustrator, Figma и InDesign. Паузите за вдъхновение и разсейване са особено ценни – всеки ден е изпълнен с много и различни идеи и концепции, затова е необходим рестарт. Понякога се случва да изляза за среща или да сменя мястото за работа – вкъщи, в кафене, дори офис на приятел.

Вдъхновението е жизнено необходимо за работата на дизайнера. Мозъкът ми щрака непрекъснато и открива прилики, идват му хрумки. Неволно анализирам опаковки, билбордове, всякакви дизайн решения. Behance, Pinterest и Instagram също помагат. Комбинацията от тези неща често ражда някоя нова идея за проект.

Когато времето е малко или изискванията несъответстващи, подхождам с позитивизъм и любопитство, за да реша казуса. Единственото, което наистина може да обърка деня на дизайнера, е техническа неизправност. Всяко друго предизвикателство може да бъде преодоляно. Важна е позитивната нагласа, а тя идва от любовта към това, което правя.“

Кариера с графичен дизайн ли да преследваш?

Графичният дизайн е забавно, творческо и удовлетворяващо поле на развитие. Можеш да работиш по единствен проект във вътрешния отдел на компания или по голямо разнообразие от такива с различни клиенти, като част от агенция или на свободна практика. Развитието на технологиите и повишаващото се значение на визуалната комуникация превърнаха сферата в наистина перспективна.

Ако си решил да преследваш кариера с графичен дизайн, но нямаш необходимите умения, започни от основите през 2023 година. Включи се в цялостната програма по дизайн, криейтив и визуализация и започни да градиш собственото си творческо ежедневие. Стартираш с безплатен курс, който ще ти даде фундаментални знания и умения, които след това ще надградиш структурирано и последователно. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.