Какво създават графичните дизайнери за маркетинга?
Работата на маркетинга е да привлича внимание. Точно затова графичният дизайн е толкова важен за всеки маркетингов екип или агенция, която управлява рекламни кампании и проекти. В курса Graphic Design for Marketing - октомври 2024 ще откриеш тънкостите на работата по маркетингови материали. Ще видиш какво е да участваш в цялостен творчески процес – от концепцията за визията до изграждането ѝ, така че да отговаря както на изискванията и на стратегията на клиентите.
Огромно предимство на курса е фактът, че ще работиш по реални клиентски брифове от реални клиенти като OLX и IKEA. Фокусът е върху интензивна практика, за да можеш да се докоснеш до създаването на много и разнообразни материали – от имиджова кампания, бранд идентичност, продуктов дизайн, редакционен, дори моушън и уеб дизайн, и още много.
Не се колебай да се запишеш, ако искаш да научиш повече за мястото на графичния дизайн в маркетинга и как да се специализираш в областта. Междувременно ще обсъдим по какви материали може да работиш, ако насочиш творческата си енергия към сферата на маркетинга.
Дизайн на елементи за бранд идентичност
Графичните дизайнери са тези, които изграждат визуалната идентичност на марката. Ще трябва да умееш да създаваш лога, при това в няколко варианта (например McDonalds имат няколко различни версии на логото си).
Може да се наложи да разработиш светла, тъмна версия, версия, която изглежда добре в дизайн с хоризонтална ориентация, квадратна версия и лого като иконка. Ще трябва да го нагодиш и за печат.
Източник: Creative Composition
Ако потърсиш който и да е голям бранд онлайн в комбинация с думата logo, ще видиш, че всички имат свои конкретни brand guidelines и поне две вариации на логата си. Ти би бил отговорен за тези вариации.
Маркетинг материали и криейтиви за различни канали
Независимо дали са уеб или печатни материали, всеки бранд се нуждае от тях. Като графичен дизайнер ще ти се наложи да работиш по брошури, флаери, банери, дигитални и печатни каталози.
При създаването им ще трябва да се съобразяваш с две неща – дали са за уеб или печат, както и дали отговарят на идентичността на марката. Всичко, от цветовете до шрифтовете, трябва да е съобразено с бранда и наложената до момента визия.
Дизайнът трябва да е последователен, така че материалите да бъдат разпознати от целевата аудитория, когато стигат до нея. В противен случай може да настъпи объркване в публиката. Затова и кампаниите по ребрандиране са толкова мащабни и интензивни, докато наложат новата визия.
Дизайн за сайт и корпоративен блог
Разпознаваемостта на дадена марка може да бъде подсилена чрез нейния корпоративен сайт и блог. Там също трябва да се срещат точните цветове, шрифтове и графични елементи. Това са местата, където марката оставя трайно впечатление и добрият дизайн е водещ за това да задържи посетителите на сайта си.
Източник: Starbucks
В допълнение, графичният дизайн е страхотен начин да се подсили съдържанието, което се създава от бранда. Добрите графични елементи не само привличат, а и задържат вниманието, което носи допълнителна стойност и прави маркетинговите усилия по-ефективни.
Добрият дизайн на страниците и четимостта на постовете, която може да се повиши значително с картинки или просто специални елементи за булети и бутони, подобряват значително потребителското изживяване.
Не на последно място, самият ти като графичен дизайнер, ще имаш задачата да създаваш ресурси като инфографики на база на съществуващото съдържание. Ефектът, който се търси, е на запомнящо се и приятно изживяване, което е било плодотворно и полезно за посетителя.
Презентации и шаблони за постове
Графичният дизайн заема водещо място в създаването на съдържание за комуникационните канали на маркетинга. Това може би дори е най-голямото поле за изява на графичните дизайнери. Като такъв, на теб ще се пада честта да създаваш шаблони за постове за социални мрежи.
Примери за такива шаблони са за постове с потребителски ревюта и цитати, забавни поговорки и факти, „Знаете ли, че…“ постове, съвети, дори игри. Ще трябва да правиш гъвкави и адаптивни дизайни, които могат лесно да бъдат преоразмерени за целите на различните комуникационни канали.
В допълнение към това, ако брандът, за който работиш, създава много ресурси като презентации и примерни казуси (case studies), твоя ще бъде задачата да ги брандираш отново по изискванията за идентичността на марката.
Както виждаш, графичният дизайн е ключов за успеха на маркетинговите усилия на всеки бизнес. Чрез него, всяка марка може да бъде издигната до култов статус, да спечели разпознаваемост и доверие. Затова добрите дизайнери са изключително ценни за бизнесите.
Ако искаш да се научиш да създаваш въздействащи дизайни за целите на маркетинга, да работиш по реални клиентски брифове и сам да създадеш дизайн на бранд, запиши се за курса Graphic Design for Marketing още сега. Очакваме те!