Какво създават графичните дизайнери за маркетинга? - SoftUni Creative
Loading...

Какво създават графичните дизайнери за маркетинга?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какво създават графичните дизайнери за маркетинга?

Работата на маркетинга е да привлича внимание. Точно затова графичният дизайн е толкова важен за всеки маркетингов екип или агенция, която управлява рекламни кампании. В курса Graphic Design for Marketing ще откриеш тънкостите на работата по маркетингови кампании и материали. Ще участваш в цялостен творчески процес – от концепцията за визията до изграждането така, че да отговаря както на изискванията, така и на стратегията.


Огромно предимство на курса е фактът, че ще работиш по реални клиентски брифове от реални клиенти като OLX и IKEA. Не се колебай да се запишеш, ако искаш да научиш повече за мястото на графичния дизайн в маркетинга и как да се специализираш в областта. Междувременно ще обсъдим по какви материали може да работиш, ако насочиш творческата си енергия към сферата на маркетинга.

Елементи на идентичността

Графичните дизайнери са тези, които изграждат визуалната идентичност на марката. Ще трябва да умееш да създаваш лога, при това в няколко варианта (както например McDonalds имат няколко различни версии на логото си). Може да се наложи да разработиш светла, тъмна версия, версия, която изглежда добре в дизайн с хоризонтална ориентация, квадратна версия и лого като иконка. Ще трябва да го нагодиш и за печат.

Източник: Creative Composition


Ако потърсиш който и да е голям бранд онлайн в комбинация с думата logo, ще видиш, че всички имат свои конкретни brand guidelines и поне две вариации на логата си. Ти би бил отговорен за тези вариации.

Маркетинг материали

Независимо дали са уеб или печатни материали, всеки бранд се нуждае от тях. Като графичен дизайнер ще ти се наложи да работиш по брошури, флаери, банери, дигитални и печатни каталози. При създаването им ще трябва да се съобразяваш с две неща – дали са за уеб или печат, както и дали отговарят на идентичността на марката. Всичко от цветовете до шрифтовете трябва да е съобразено с бранда и наложената до момента визия.


Дизайнът трябва да е консистентен, така че материалите да бъдат разпознати от целевата аудитория, когато стигат до нея. В противен случай може да настъпи объркване в публиката. Затова и кампаниите по ребрандиране са толкова мащабни и интензивни, докато наложат новата визия.

Сайт и корпоративен блог

Разпознаваемостта на дадена марка може да бъде подсилена чрез нейния корпоративен сайт и блог. Там също трябва да срещат точните цветове, шрифтове и графични елементи. Това са местата, където марката оставя трайно впечатление и добрият дизайн е водещ за това да задържи посетителите на сайта си.


В допълнение, графичният дизайн е страхотен начин да се подсили съдържанието, което се създава от бранда. Добрите графични елементи не само привличат, но и задържат вниманието, което носи допълнителна стойност и прави маркетинговите усилия по-ефективни. Добрият дизайн на страниците и четимостта на постовете, която може да се повиши значително с картинки или просто специални елементи за булети и бутони, подобряват значително потребителското изживяване.


Не на последно място, самият ти като графичен дизайнер, ще имаш задачата да създаваш ресурси като инфографики на база на съществуващото съдържание. Ефектът, който се търси, е на запомнящо се и приятно изживяване, което е било плодотворно и полезно за посетителя.

Източник: Starbucks

Презентации и шаблони за постове

Графичният дизайн намира място и в създаването на съдържание за комуникационните канали на маркетинга. Това може би дори е най-голямото поле за изява на графичните дизайнери. Като такъв, на теб ще се пада честта да създаваш шаблони за постове за социални мрежи. Примери за такива шаблони са за постове с потребителски ревюта и цитати, забавни цитати и факти, „Знаете ли, че…“ постове, съвети, игри дори.


Ще трябва да правиш гъвкави и адаптивни дизайни, които могат лесно да бъдат преоразмерени за целите на различните комуникационни канали. В допълнение към това, ако брандът, за който работиш, създава много ресурси като презентации и примерни казуси (case studies), твоя ще бъде задачата да ги брандираш отново по изискванията за идентичността на марката.


Както виждаш, графичният дизайн е ключов за успеха на маркетинговите усилия на всеки бизнес. Чрез него, всяка марка може да бъде издигната до култов статус, да спечели разпознаваемост и доверие. Затова добрите дизайнери са изключително ценни за бизнесите. Ако искаш да се научиш да създаваш въздействащи дизайни за целите на маркетинга, да работиш по реални клиентски брифове и сам да създадеш дизайн на бранд, запиши се за курса Graphic Design for Marketing ето ТУК още сега. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.