14 факта, които всеки UX дизайнер трябва да знае (и помни) - SoftUni Creative
Loading...

14 факта, които всеки UX дизайнер трябва да знае (и помни)

avatar Георги Кацаров 5 минути
14 факта, които всеки UX дизайнер трябва да знае (и помни)

1. Потребителите виждат само каквото е на екрана

Повечето потребители са нетърпеливи и е малко вероятно да претърсят всички затънтени кътчета на сайта ви за някоя скрита функционалност. Те обикновено виждат само очевидните опции, така че за вас, като дизайнер, се подразбира, че трябва да изградите сайта си по такъв начин, че всички ключови опции и функционалности да са на преден план.

2. Потребителите са по-малко фокусирани

Огромното количество информация, която ни предлага интернет пространството, води до това, че обикновения потребител е много по-малко фокусиран върху един отделен уебсайт, тъй като той има навика да отскача от сайт в сайт. Въпреки че доброто съдържание е необходимо за един сайт, трябва да имате в предвид, че начинът по който ще я визуализирате, по който ще я поднесете на потребителите си е от много по-голямо значение за това вашите потребители да прекарат повече време във вашия сайт.

3. UX дизайнът се определя от външни фактори

Съдържанието на вашият сайт и неговия облик не се определят сами по себе си. Ако искате да създадете пълноценно изживяване за потребителите, то преди да реализирате своя UX дизайн, трябва да го съгласувате с редица други фактори: брандирането, потребителските услуги (ако предлага такива), навигация, простота, усвоимост, полезност на съдържанието, лесен за откриване (кратък и запомнящ се URL адрес), добре оптимизиран за мобилни платформи и други.

4. Потребителите не докладват проблемите, които откриват

В повечето случаи ако потребителите се натъкнат на бъг или някаква уязвимост в структурата на вашия сайт, те по-скоро биха напуснали сайта, отколкото да се занимават да ви докладват открития проблем и да очакват отговор и/или реакция от ваша страна. Ако искате да запазите нивото на отлив на потребители от вашия сайт ниско, вие трябва да осигурите добър (и постоянен) качествен контрол за да гарантирате добрата производителност на вашия сайт.

5. Потребителите учат дотолкова, до колкото да вършат ежедневните си дейности

Малцина са потребителите, които ще са заинтересовани да изучат и усвоят всички функционалности, които ще предложи вашият уебсайт. Повечето ще разучат само това, което ще им помогне да извършат определени задачи в рамките на сайта ви. Поради това трябва да разграничите добре отделните функции на сайта ви, те да са независими едни от други и да са лесни за навигация.

6. Потребителите често разчитат на сходни шаблони

Потребителите са интуитивни същества, направлявани от натрупаното си до този момент познание по отношение на това, как са структурирани и работят различните системи. Поради тази причина в дизайна през годините са се утвърдили определени шаблони на навигация и практики при дизайна. Докато се придържате към тях вашият сайт ще изглежда разумен и привлекателен за масовия потребител. Отклонете се от тях и рискът за потребителски отлив или непопулярност на вашия сайт нараства многократно.

7. Потребителите ще се откажат бързо, ако са неудовлетворени

Когато потребителите влязат във вашия уеб сайт, това означава, че те търсят решение или отговор на даден проблем/въпрос. Ако той не им предложи това, което те искат, вероятността потребителите да „скочат“ в „обятията“ на някой конкурентен сайт, е висока.

8. Потребителите не знаят как да използват уебсайт

Поради опасения да не бъдат помислени за „бавни“, много от потребителите ще попълнят feedback формулярите на вашия сайт с неверни твърдения колко е добър сайтът ви, колко е интуитивен и прочее. В действителност потребителите не могат да се справят със сложни системи и са твърде горделиви, за да попитат за разяснение. В случай, че вашият сайт е с по-сложна структура винаги бъдете сигурни че сте осигурили достатъчно разбираема помощ за потребителите, които изпитват затруднения да боравят с функционалностите и структурата на вашия сайт.

9. Потребителите не винаги ще използват сайта ви по начина, по който ви се иска

Ако изградите сайт който предлага множество и различни функционалности, които имат някаква свързаност помежду си, ще останете разочаровани, когато откриете, че потребителите често пъти не следват вашата логика, а използват или отделни функционалности и услуги, и то в не определения от вас ред. Това може да доведе до проблеми с логиката на сайта, счупвания на неочаквани места и прочее проблеми.

10.И все пак... потребителите са по-умни отколкото си мислите

Ако с предходните точки представих средностатистическия потребител в една не особено приятна светлина, длъжен съм да напомня, че потребителите все пак не са и толкова глупави. Докато UI дизайнерите винаги ще търсят начин как да опростят логиката и изгледа на сайта с цел по-добра и по-висока потребност, вие трябва да имате предвид, че потребителите освен това са и хора с определени нужди, които са ги довели до вашия сайт и именно поради тази причина ваша роля, като UX дизайнер, е да намерите оптимума между простия дизайн и търсената функционалност. Вие балансирате между нуждите на потребителите от една страна, и UI дизайнерите от другата.

11. Потребителите няма да прекарат цяла вечност във вашия уебсайт.

Според проучвания из интернет пространството, 40% от потребителите ще затворят даден уебсайт, ако зареждането му отнема повече от 3 секунди, докато 47% от потребителите предпочитат сайтове, които зареждат за две секунди и по-малко. За UX дизайнера това означава само едно: той трябва да следи за добрата оптимизация на сайта и неговото перфектно изпълнение, като част от доброто потребителско изживяване.

12. Потребителите невинаги са в настроение да четат

Малко са потребителите, които са възхитени, когато пред тях изскочи стена от текст. Повечето обичат материалите да са кратки и съдържателни, като текста е разчупен адекватно с подходящи графични елементи (графики или диаграми, рисунки или снимки - в зависимост от типа на материала).

13. Потребителите не осъзнават пълния потенциал на дадена система

Повечето потребители никога няма да опознаят всички функционалности на вашия сайт, а по този начин няма да разберат и пълните възможности на системата, която сте създали. Те ще научат само това, което им трябва, а останалото ще оставят недокоснато

14. Въпреки това потребителите обичат сайтовете да са полезни

Нищо не прави един потребител по-щастлив от това, да попадне на сайт, който да отговори точно и ясно, на въпросите или проблемите, които го интересуват. За целта проучете аудиторията, към която ще адресирате съдържанието на сайта си, фокусирайте се върху дадени теми и най-вече поддържайте редовно сайта си със свежа информация.
Ако искате да се запознаете в детайли с User experience дизайнът, може да се включите в обучението UX design - март 2018, което стартита на 13 март от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.