Ролята на дизайна в света на рекламата - SoftUni Creative
Loading...

Ролята на дизайна в света на рекламата

avatar Катерина Костадинова 2 минути
Ролята на дизайна в света на рекламата

Графичният дизайн е област, която в себе си би могла да обхване почти всяка известна сфера на бизнес. Толкова е всеобхватна, че понякога е трудно дори за самия дизайнер да прецени в коя посока конкретно да поеме, къде би се чувствал на своето място, по какъв начин да направи своя избор. Едно нещо обаче е сигурно - една от най-често срещаните области на развитие за дизайна е именно рекламата. Тя, в буквалния смисъл на думата, не би могла да съществува без криейтив професионалисти, които да изготвят визиите за рекламните материали и кампании. Днес ще обърнем по-детайлно внимание именно на това каква е ключовата роля на дизайна в света на рекламата. Какво е неговото място и защо ролята му ключова? Вижте в следващите редове!

Визуализация на рекламното послание

Основната роля на дизайна, от рекламна гледна точка, е визуализирането на посланията, с които се опитваме да продадем своите продукти или услуги. В днешни дни животът на хората представлява вихрушка от ангажименти и разнообразни събития, често биваме погълнати от рутина, която невинаги ни позволява да отделяме прекалено много време в четене на дълги текстове и разглеждане на подробни каталози. Една добре структурирана реклама с добре представена естетическа визия, която ясно и точно предава какво точно се предлага, е нещо, което има потенциал да привлече вниманието ни, дори да сме супер заети в дадения момент.

Близост с клиентите

Рекламирането се състои основно в умението да убеждаваш - ти продаваш продукт, а за тази цел е необходимо да разбереш психологията на своите клиенти. Като дизайнер, тази задача невинаги попада конкретно в твоите ръце, а вместо това е необходимо да работиш с екип от хора, които да извършат необходимите проучвания. Твоята роля е да разбереш информацията, която ти бива предавана, и да създадеш дизайн, който да отговаря на конкретните нужди и специфики на клиентите на компанията или целевата група за даден продукт. Това прави рекламата близка до аудиторията - ти комуникираш съобщенията на техния език, чрез привлекателни дизайни и впечатляващи композиции, чрез кратки и ясни послания, чрез прецизно подбрани елементи. А това е и един от най-успешните подходи за осъществяване на успешни рекламни кампании.

Работа по разнообразни проекти

Както и в почти всяко друго направление от дизайна, така и този, изграждан за рекламни цели, може да бъде много разнообразен, дори в рамките на една компания. Всяка фирма има своето продуктово портфолио - всеки от тези продукти притежава своите специфики и се различава с нещо от останалите. Възможно е да работиш и с компания, която притежава множество марки/брандове с продукти, които се различават коренно помежду си. Ако пък си в агенция, е много вероятно да ти се наложи да работиш с много различни компании, всяка от които със своите разнообразни проекти. Какво е най-важното в случая? Адаптивността. Търпението. Желанието да проучиш конкретната сфера, да изучиш конкретния продукт и да създадеш най-добрата възможна дизайн концепция, която да е строго индивидуализирана за конкретните продукт, проект, компания.

Дизайнът е изключително творческа професия, но освен креативност, се изискват и не малко други умения, сред които възможността да твориш шедьоври в света на рекламата. Подготви се за този необятен и перспективен свят с курса “Design in the Advertising World - септември 2019”. Обучението е с изключителна практическа насоченост и е водено от преподавател-практик, който с готовност и желание ще предаде своите знания от богатия си опит в сферата на дизайна! Посети ТОЗИ линк за повече информация и записвания.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.