Ролята на дизайна в света на рекламата
Графичният дизайн е област, която в себе си би могла да обхване почти всяка известна сфера на бизнес. Толкова е всеобхватна, че понякога е трудно дори за самия дизайнер да прецени в коя посока конкретно да поеме, къде би се чувствал на своето място, по какъв начин да направи своя избор. Едно нещо обаче е сигурно - една от най-често срещаните области на развитие за дизайна е именно рекламата. Тя, в буквалния смисъл на думата, не би могла да съществува без криейтив професионалисти, които да изготвят визиите за рекламните материали и кампании. Днес ще обърнем по-детайлно внимание именно на това каква е ключовата роля на дизайна в света на рекламата. Какво е неговото място и защо ролята му ключова? Вижте в следващите редове!
Визуализация на рекламното послание
Основната роля на дизайна, от рекламна гледна точка, е визуализирането на посланията, с които се опитваме да продадем своите продукти или услуги. В днешни дни животът на хората представлява вихрушка от ангажименти и разнообразни събития, често биваме погълнати от рутина, която невинаги ни позволява да отделяме прекалено много време в четене на дълги текстове и разглеждане на подробни каталози. Една добре структурирана реклама с добре представена естетическа визия, която ясно и точно предава какво точно се предлага, е нещо, което има потенциал да привлече вниманието ни, дори да сме супер заети в дадения момент.
Близост с клиентите
Рекламирането се състои основно в умението да убеждаваш - ти продаваш продукт, а за тази цел е необходимо да разбереш психологията на своите клиенти. Като дизайнер, тази задача невинаги попада конкретно в твоите ръце, а вместо това е необходимо да работиш с екип от хора, които да извършат необходимите проучвания. Твоята роля е да разбереш информацията, която ти бива предавана, и да създадеш дизайн, който да отговаря на конкретните нужди и специфики на клиентите на компанията или целевата група за даден продукт. Това прави рекламата близка до аудиторията - ти комуникираш съобщенията на техния език, чрез привлекателни дизайни и впечатляващи композиции, чрез кратки и ясни послания, чрез прецизно подбрани елементи. А това е и един от най-успешните подходи за осъществяване на успешни рекламни кампании.
Работа по разнообразни проекти
Както и в почти всяко друго направление от дизайна, така и този, изграждан за рекламни цели, може да бъде много разнообразен, дори в рамките на една компания. Всяка фирма има своето продуктово портфолио - всеки от тези продукти притежава своите специфики и се различава с нещо от останалите. Възможно е да работиш и с компания, която притежава множество марки/брандове с продукти, които се различават коренно помежду си. Ако пък си в агенция, е много вероятно да ти се наложи да работиш с много различни компании, всяка от които със своите разнообразни проекти. Какво е най-важното в случая? Адаптивността. Търпението. Желанието да проучиш конкретната сфера, да изучиш конкретния продукт и да създадеш най-добрата възможна дизайн концепция, която да е строго индивидуализирана за конкретните продукт, проект, компания.
Дизайнът е изключително творческа професия, но освен креативност, се изискват и не малко други умения, сред които възможността да твориш шедьоври в света на рекламата. Подготви се за този необятен и перспективен свят с курса “Design in the Advertising World - септември 2019”. Обучението е с изключителна практическа насоченост и е водено от преподавател-практик, който с готовност и желание ще предаде своите знания от богатия си опит в сферата на дизайна! Посети ТОЗИ линк за повече информация и записвания.